Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Jeg syns det er kjempekoselig med åpent hus og syns det er stas at ungene å være hos oss og gir de alle gjerne mat. Jeg var selv en veldig kresen unge så kjenner godt til problematikken rundt mat. Men er det vanlig at barn på 8 år ikke klarer å spise skorper? Finner dette noe merkelig. Det er kun et barn av de som er her som ønsker å spise her som er umulig. Han sier han er kjempesulten og ønsker mat. Når han får det servert tar han et bit så er han ferdig. Han får også til tider velge akkurat det han vil..men idag er jeg litt mer irritert enn vanlig og hvorfor spiser man ikke skorper? Wtf?!?!# Anonymkode: 30393...c53
Mostly Harmless Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 (endret) Han er ikke sulten, han er godtesyk. Så kanskje det beste du kan gjøre, er å la ham følge måltidene hjemme hos seg selv, så kanskje han rekker å bli sulten og spiser skikkelig. Veldig hyggelig at du vil gi mat, men jeg for min del, foretrekker at barna kommer hjem og spiser om ikke annet er avtalt. Får ikke i dem middag hvis de går til naboene og får litt her og litt der. Endret 25. juni 2019 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 27 minutter siden, Mostly Harmless skrev: Han er ikke sulten, han er godtesyk. Så kanskje det beste du kan gjøre, er å la ham følge måltidene hjemme hos seg selv, så kanskje han rekker å bli sulten og spiser skikkelig. Veldig hyggelig at du vil gi mat, men jeg for min del, foretrekker at barna kommer hjem og spiser om ikke annet er avtalt. Får ikke i dem middag hvis de går til naboene og får litt her og litt der. Enig, har også erfaring med at når barn på besøk ber om mat, er det snacks eller godter de vil ha. Får de vanlig mat er de mest opptatt av å komme tilbake til leken. Anonymkode: a5721...6fd
litekreativtbrukernavn Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 Enig med mostly harmless. Jeg sender alltid mld til foreldrene før jeg evt gir de mat. For noen er det 5min til middag, og da er det kjipt om jeg metter de på brødmat, mens andre er forsinket fra jobb og veldig glad for at jeg serverer de. Ang kresenhet så er det "spis det du får" her, når det er spontan fôring. Brødskive, velg selv pålegg (ikke nugatti 😉). Drikke er vann eller melk. Spises ikke skorpe, eller bare en bit... neivel 🤷♀️ Ikke min kamp å ta, det får foreldrene ordne med selv - Jeg har nok med mine egne.
holahopp Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Der er alltid avtalt om de skal få mat og de vet hva som er. Ble bare litt frustrert idag angående han ene gutten. Idag ble det spurt om det de fikk
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 25 minutter siden, holahopp skrev: Der er alltid avtalt om de skal få mat og de vet hva som er. Ble bare litt frustrert idag angående han ene gutten. Idag ble det spurt om det de fikk Det er jo ikke din feil at han ikke spiser. Unger i Norge sulter skjeldent ved brødboksen. Er han oppriktig sulten så spiser han, gjør han det ikke så spiser han vel når han kommer hjem isteden. Alt du kan gjøre er å tilby, og ville sikkert forsøkt å tilrettelegge uten å stå helt på hodet fordet 🙂 Anonymkode: 18045...1a4
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 57 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev: Enig med mostly harmless. Jeg sender alltid mld til foreldrene før jeg evt gir de mat. For noen er det 5min til middag, og da er det kjipt om jeg metter de på brødmat, mens andre er forsinket fra jobb og veldig glad for at jeg serverer de. Ang kresenhet så er det "spis det du får" her, når det er spontan fôring. Brødskive, velg selv pålegg (ikke nugatti 😉). Drikke er vann eller melk. Spises ikke skorpe, eller bare en bit... neivel 🤷♀️ Ikke min kamp å ta, det får foreldrene ordne med selv - Jeg har nok med mine egne. Får de ny skive hvis de ikke spiser skorpene? Anonymkode: 0772b...200
Superdolly Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får de ny skive hvis de ikke spiser skorpene? Anonymkode: 0772b...200 Det hadde de aldri i livet fått hos meg. Da hadde jeg sagt at ungen fikk spise opp det han/ hun allerede hadde fått først, før han/ hun fikk mer. Jeg er for øvrig også enig med Mostly Harmless: Ungen er ikke sulten, men godtesyk. Her er rutinen den at barn på avtalt besøk får mat etter husets rutiner. Barn som bare stikker innom, da sender jeg sms til foreldrene før jeg eventuelt serverer noe.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Får de ny skive hvis de ikke spiser skorpene? Anonymkode: 0772b...200 Det kommer litt an på hvor nært de er. Bestekompisen får beskjed om at det er masse igjen, er du sulten så spis. Men er det første gang de er på besøk så tar jeg ikke den kampen. Det har noe med at jeg ikke vet hvor det kommer fra... satt på spissen så kan ungen ha en vond tann, eller motorikkproblem, jeg ikke skal utfordre den på. Men én "men du har jo mer brødskive igjen" i en hyggelig tone ville de nok fått, de fleste spiser resten da har jeg erfart. Anonymkode: 18045...1a4
litekreativtbrukernavn Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 Det fra... 1a4 skulle ikke anonymiseres, sorry 🤦♀️😊
KellyTaylor Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 Har han diagnose kanskje? Naboen her har asperger og takler ikke skorper nemlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå