Gå til innhold

Psoriasis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har råd og tips om behandling/forebygging av psoriasisutbrudd? Mannen min som er rammet, først bare i hodebunn, på knær og albuer. Det var jo lett å skjule med klesplagg. Nå har han begynt å få utslett på hendene og i ansiktet også. Det er jo skjemmende og han begynner å synes det er pinlig å være ute blandt folk.. Div. kremer og legemidler som han har fått hos lege, hjelper ikke..

Anonymkode: c1e86...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett flere, også alvorlige tilfeller, bli helt eller nesten helt bra av total kostomlegging til lavkarbokosthold.

Anonymkode: 536e4...189

Skrevet

Går han til hudlege? Hvis ikke bør han få henvisning dit med engang , gjerne privat da det som oftest er kortere ventetid der. Uten om det er det viktig å smør huden og spise sunt. Unngå alkohol! Jeg får alltid utbrudd etter jeg har drukket. Jeg er i begynnelsen av 20årene , og hadde mine verste utbrudd i fjor sommer. Det var nesten 30 grader i skyggen hjemme, så kunne ikke skjule det med klær. Man må bare akseptere at man har sykdommen og lære seg å leve med det. Gi litt faen, selv om det er vanskelig. Jeg skjemtes veldig , men har blitt bedre etter jeg begynte på Metotrexate 😊 Locoid er fin å bruke i ansiktet syns jeg, og sterkere på albuer/knær som feks dermovat 😊 kan også utnytte sol og saltvann hvis været er bra! 

Anonymkode: de471...918

Skrevet

Når det eskalerer slik, er det på høy tid med time hos hudlege. Først da kan han få ordentlig behandling. Eller han kan prøve seg fram med kosthold, men her er det ingen fasit som fungerer for alle. 

Anonymkode: f3801...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...