Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #1 Skrevet 25. juni 2019 Altså.. Etter to svangerskap har jeg gått inn for en livsstilsendring. Pga det har jeg gått fra høygravid 96 kg til 67 kg. Jeg er 173 cm høy. Møtte en kollega i byen og hun fikk «sjokk». Hun syns jeg hadde blitt for tynn, lurte på hvor mye jeg hadde gått ned. Spurte om jeg hadde sluttet med å spise mat!? Jeg kjenner faktisk at jeg ble lei meg etter at samtalen var over. Føler meg så fin og stolt over at jeg har klart å gjennomføre dette. Også gulper hun ut sånne kommentarer? Vet ikke hvor jeg vil med innlegget men!! Anonymkode: 4b0b2...9d2
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #2 Skrevet 25. juni 2019 En såpass stor endring er nok veldig uvant, og for å være ærlig ser folk som har gått ned så mye ganske dratt ut i ansiktet. Men hun er direkte ufin som kommenter det sånn! Man blir vant tii å se deg sånn, og det litt dratte og rynkete utseende går seg også til. Når du har vært slank en stund tilpasser kroppen seg det og man blir som regel ganske så fin 😊 Ikke bry deg om henne, du har en sunn vekt nå og sunne vil vi være 👍 Anonymkode: d807a...0aa
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #3 Skrevet 25. juni 2019 Sånne kommentarer har jeg også fått høre. Noen år tilbake, men fikk mange. Ble beskyldt for å ha spisevegring også. Min erfaring er at noen er misunnelige, de ønsker å selv gå ned i vekt, men har ikke gjort noe med det eller greier ikke. Andre har vanskelig for å takle at "maktbalansen" (i mangel av et bedre uttrykk) blir skiplet - de var før den slanke med den store venninnen, så blir plutselig den store venninnen slank og kanskje også får litt mer oppmerksomhet eller bare tar seg bedre ut enn tidligere. Ikke alle takler det. Men det har med den andres manglende selvtillit eller eget dårlig selvbilde. Jeg fikk til og med høre samme kommentar etter at jeg hadde brukt tre måneder på å gå ned fem kilo, veldig fornuftig vektnedgang, med andre ord. Jeg var fremdeles overvektig og hadde vel fremdeles 15-20 kg som skulle av. Den som sa det den gangen hadde et eller annet pussig kontrollbehov over meg, virket det som. Slike kommentarer viser at den som kommer med dem har problemer selv. Dette har ikke noe med deg å gjøre, Hi! Du har gjort en kjempejobb med en sunn og positiv livsstilsendring og ingenting kan ta fra deg det faktum. Du har en sunn vekt. Bivirkningen er at du føler deg bedre og at dette vises så tydelig at andre blir provosert av det Ikke bry deg med hva andre sider, vær stolt av deg selv!!! Anonymkode: be022...103
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #4 Skrevet 25. juni 2019 At folk ikke bare kan lære seg å ikke kommentere andres utseende. Du høres flott ut. Bra jobba! Og ikke bry deg om mennesker uten antenner. Anonymkode: e7b81...ffe
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #5 Skrevet 25. juni 2019 Å kommentere andres kropp negativt er bare lavmål. Også når det er fordekt som falsk omsorg Anonymkode: 61162...906
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #6 Skrevet 25. juni 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: En såpass stor endring er nok veldig uvant, og for å være ærlig ser folk som har gått ned så mye ganske dratt ut i ansiktet. Men hun er direkte ufin som kommenter det sånn! Man blir vant tii å se deg sånn, og det litt dratte og rynkete utseende går seg også til. Når du har vært slank en stund tilpasser kroppen seg det og man blir som regel ganske så fin 😊 Ikke bry deg om henne, du har en sunn vekt nå og sunne vil vi være 👍 Anonymkode: d807a...0aa Det dratte og rynkede utseendet??? Tvert om, mange som går ned så mye får en annen glød i ansiktet fordi de faktisk er friskere enn de var da de gikk rundt med mye overvekt og en mer eller mindre syk kropp. Anonymkode: be022...103
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #7 Skrevet 25. juni 2019 Tja, du kan jo også bare la være å bry deg om alle kommentarer du får? 😉 Ikke alt er ment vondt her i livet. Anonymkode: 2654c...b2f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #8 Skrevet 25. juni 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: En såpass stor endring er nok veldig uvant, og for å være ærlig ser folk som har gått ned så mye ganske dratt ut i ansiktet. Men hun er direkte ufin som kommenter det sånn! Man blir vant tii å se deg sånn, og det litt dratte og rynkete utseende går seg også til. Når du har vært slank en stund tilpasser kroppen seg det og man blir som regel ganske så fin 😊 Ikke bry deg om henne, du har en sunn vekt nå og sunne vil vi være 👍 Anonymkode: d807a...0aa ☠️ Anonymkode: e7b81...ffe
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #9 Skrevet 25. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det dratte og rynkede utseendet??? Tvert om, mange som går ned så mye får en annen glød i ansiktet fordi de faktisk er friskere enn de var da de gikk rundt med mye overvekt og en mer eller mindre syk kropp. Anonymkode: be022...103 Nei, mange som går ned i vekt blir seende litt dratt ut og oppleves som enda tynnere enn de er, spesielt i ansiktet og de ser ikke alltid friskere ut, i alle fall ikke om de har gått ned mye. Er man godt voksen, så ser man til og med mer rynkete ut også. Men som det blir sagt lenger oppe, det går seg til. Når vi treffer folk vi ikke har sett på en stund, er det ansiktet de fleste av oss ser på, ikke kroppen. Men heldigvis har de fleste vett og oppdragelse nok til å ikke kommentere slike ting. Anonymkode: 924eb...e53
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #10 Skrevet 25. juni 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, mange som går ned i vekt blir seende litt dratt ut og oppleves som enda tynnere enn de er, spesielt i ansiktet og de ser ikke alltid friskere ut, i alle fall ikke om de har gått ned mye. Er man godt voksen, så ser man til og med mer rynkete ut også. Men som det blir sagt lenger oppe, det går seg til. Når vi treffer folk vi ikke har sett på en stund, er det ansiktet de fleste av oss ser på, ikke kroppen. Men heldigvis har de fleste vett og oppdragelse nok til å ikke kommentere slike ting. Anonymkode: 924eb...e53 Da er det nok individuelt, for ingen av de jeg kjenner som har gått mye ned i vekt har blitt dratt i ansiktet av det! Som tidligere sagt, heller tvert imot fordi de med en slik livsstilsendring også har blitt friskere og at den sunnheten gjenspeiles i ansiktet Anonymkode: be022...103
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #11 Skrevet 25. juni 2019 Jeg kunne fint ha sagt noe sånt. Flåsete og teit, jeg vet. Det handler mest om min egen usikkerhet rundt situasjonen, og det faktum at jeg alltid må være den vittige. Jeg har bestandig en kjapp kommentar eller vits som må ut, men jeg mener det aldri vondt. Ikke ta alt så seriøst, er mitt råd. Anonymkode: 62ecc...7b9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #12 Skrevet 25. juni 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kunne fint ha sagt noe sånt. Flåsete og teit, jeg vet. Det handler mest om min egen usikkerhet rundt situasjonen, og det faktum at jeg alltid må være den vittige. Jeg har bestandig en kjapp kommentar eller vits som må ut, men jeg mener det aldri vondt. Ikke ta alt så seriøst, er mitt råd. Anonymkode: 62ecc...7b9 Det er jo helt ekstremt respektløst og si noe sånt, da bør du virkelig jobbe med deg selv. Det ikke andre som skal rette seg inn etter sleivkommentarer Anonymkode: 050b4...9ff
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #13 Skrevet 25. juni 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo helt ekstremt respektløst og si noe sånt, da bør du virkelig jobbe med deg selv. Det ikke andre som skal rette seg inn etter sleivkommentarer Anonymkode: 050b4...9ff Hva var det som var så ille egentlig? Hun sa at hi var blitt tynn, og så slengte hun ut en kommentar på det. Så slitsomt det må være å ikke ha noe selvironi. Anonymkode: 62ecc...7b9
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #14 Skrevet 25. juni 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva var det som var så ille egentlig? Hun sa at hi var blitt tynn, og så slengte hun ut en kommentar på det. Så slitsomt det må være å ikke ha noe selvironi. Anonymkode: 62ecc...7b9 Du synes ikke "du spiser ikke mat eller" er respektløst å si? Anonymkode: 050b4...9ff
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #15 Skrevet 25. juni 2019 Typisk det at når man er tynn så er det liksom en luxus, og slengbemerkninger er av en eller annen grunn helt greit. Man skal liksom tåle det, når man er så "heldig" å være tynn. Får det stadig selv, bare ikke av venner men mer perifert. Spørsmål om jeg ikke er redd for å blåse bort, om jeg har spiseforstyrrelse, om når jeg skal begynne å spise etc Jeg blåser i det, og ser bare dumt på folk som sier sånt. Anonymkode: 00327...4b3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #16 Skrevet 25. juni 2019 Hun har nok bre lurt på om du har gått på en pulverdiett. Har helt sikkert ikke ment noe vondt med det. Anonymkode: 576fb...b89
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #17 Skrevet 25. juni 2019 Hun er sikkert sjalu 😅 Om hun el noen andre sier det samme igjen så svarer du "nei jeg går på en gresskur", el noe sånt 🤣 Anonymkode: cca5d...b1c
prekæs Skrevet 25. juni 2019 #18 Skrevet 25. juni 2019 Tenker du er kjempefin jeg Kropper er forskjellige og vekt og høyde høres helt greit ut.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #19 Skrevet 25. juni 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du synes ikke "du spiser ikke mat eller" er respektløst å si? Anonymkode: 050b4...9ff Det kunne eg sagt òg. Og har fått slike kommentarar sjølv eingong eg gjekk ned mange mange kilo. Kom ikkje på at eg skulle bli fornærma av det heller. Og eg såg dratt ut i ansiktet. Anonymkode: f8e1c...d73
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #20 Skrevet 25. juni 2019 Jeg får ofte høre at jeg er tynn og må spise mer. Faktum er at jeg er slank, ikke tynn (det er en forskjell der) og NEI, jeg ønsker ikke å gå opp i vekt for at andre skal føle seg vel fordi de selv er overvektige! Slutt å kommentere andres vekt! Jeg er slank og kjempe fornøyd med kroppen min! Anonymkode: bcb24...610
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2019 #21 Skrevet 25. juni 2019 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kunne eg sagt òg. Og har fått slike kommentarar sjølv eingong eg gjekk ned mange mange kilo. Kom ikkje på at eg skulle bli fornærma av det heller. Og eg såg dratt ut i ansiktet. Anonymkode: f8e1c...d73 Ville du ha sagt "har du spist hele butikken eller" til en som var overvektig? Det fikk min venninne slengt til seg. Anonymkode: 050b4...9ff
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #22 Skrevet 26. juni 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Ville du ha sagt "har du spist hele butikken eller" til en som var overvektig? Det fikk min venninne slengt til seg. Anonymkode: 050b4...9ff Nei. Eg ville heller ikkje sagt det til nokon som har vore tynne heile livet. Men ei veninne eg veit har jobba for å slanke seg kunne eg nok sagt det. Det er jo ei bekrefting på at eg ser ho har jobba hardt. Og som sagt så har eg sjølv slanka meg, og fått akkurat den kommentaren. Såg overhodet ikkje noko sårande i den. Alle skjønnar jo at det er ein sleivete kommentar for å vise at "eg ser du har slanka deg, så flink du har vore." og eg sette pris på den merksemda. Anonymkode: f8e1c...d73
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #23 Skrevet 26. juni 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Eg ville heller ikkje sagt det til nokon som har vore tynne heile livet. Men ei veninne eg veit har jobba for å slanke seg kunne eg nok sagt det. Det er jo ei bekrefting på at eg ser ho har jobba hardt. Og som sagt så har eg sjølv slanka meg, og fått akkurat den kommentaren. Såg overhodet ikkje noko sårande i den. Alle skjønnar jo at det er ein sleivete kommentar for å vise at "eg ser du har slanka deg, så flink du har vore." og eg sette pris på den merksemda. Anonymkode: f8e1c...d73 Hvorfor ikke nøye seg med "så flott du ser ut!"? Anonymkode: e7b81...ffe
DetYrer Skrevet 26. juni 2019 #24 Skrevet 26. juni 2019 18 timer siden, Anonym bruker skrev: En såpass stor endring er nok veldig uvant, og for å være ærlig ser folk som har gått ned så mye ganske dratt ut i ansiktet. Men hun er direkte ufin som kommenter det sånn! Man blir vant tii å se deg sånn, og det litt dratte og rynkete utseende går seg også til. Når du har vært slank en stund tilpasser kroppen seg det og man blir som regel ganske så fin 😊 Ikke bry deg om henne, du har en sunn vekt nå og sunne vil vi være 👍 Anonymkode: d807a...0aa Så ekkel du er.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2019 #25 Skrevet 26. juni 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor ikke nøye seg med "så flott du ser ut!"? Anonymkode: e7b81...ffe Jau, det kan du seie. I hi sitt tilfelle så høyrdest nok denne veninna litt bekymra ut. Vi veit jo ikkje kva livsstilendringar det er snakk om, sånn rett etter fødsel. Så denne venninna var kanskje oppriktig bekymra for hi, fordi ho bryr seg om henne. Eg sjølv er nok berre litt sleivete i kjeften. Kanskje det er heilt feil? Eller kanskje det er fint at folk er litt forskjellige? Tenkjer iallefall at når dei einaste ein kan seie til kvarandre er "kor flott du er" osb i redsel for at nokon skal bli krenkte så har vi laga oss ei kjedeleg og upersonleg verd. Anonymkode: f8e1c...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå