Gå til innhold

Hvordan bli nyfødtfotograf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg gå frem her?er det noe støtte å få av nav? Hvilket kurs må man ta?

Anonymkode: 164c1...152

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurs for å bli nyfødtfotograf? Er du seriøs? Og hvorfor skal du få støtte av Nav.

Anonymkode: 2520a...41b

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kurs for å bli nyfødtfotograf? Er du seriøs? Og hvorfor skal du få støtte av Nav.

Anonymkode: 2520a...41b

Ja, det er en del ekspertise i lyssetting, snitt, f-nummer, med mye mere.

Anonymkode: 19483...d89

Skrevet

Det finnes kurs. Jeg fant kun kurs som andre fotografer gjør.

Men hvorfor mener du at Nav skal dekke det?

Jeg vil også regne med at det ikke kommer til å bli en fulltidsjobb,  er vel ikke så mange barn som fødes i Norge og hvor foreldrene ønsker nyfødtfoto? Og det er mange aktører på markedet allerede du må konkurere mot.

Anonymkode: f3b75...894

Skrevet

Er du allerede fotograf?

Det å bli fotograf i Norge er ikke så lett, men det er skoler og utdanning å ta. Så må du jo spesialisere deg på nyfødte da...

Jeg kjenner ei som er det, men hun er jo fotograf i bunnen og tar portrettbilder, bryllupsbilder osv i tillegg til nyfødt-bilder. Hun er veldig flink, men det har tatt litt tid å kunne leve av bare å fotografere.

Anonymkode: 1c296...be8

Skrevet

Du går feks i lære. Etter endt skole. Læretiden er to år. Du går så opp til fagprøve og blir fotograf. Spørs om Nav støtter. Jeg tok den veien iallefall  

Anonymkode: 4dab1...d88

Skrevet

Ville nok heller satset på skole enn kurs. Om du ikke kan noe om f-nummer og lyssetting trenger du en del kunnskap. Disse er gode og kjenner flere fotografer som er utdannet herhttps://studievalg.no/skoler/fagskole/oslo/oslo/bilder-nordic-school-of-photography

Der kan man også få stydielån og stipend.

Ellers er det nok ikke så enkelt å få jobb, starter du opp selv må du skaffe deg ett kundegrunnlag, evt jobber du hos andre, men kun babyfotografi er nok ikke mmnok for en fulltidsjobb.

Anonymkode: 55662...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...