Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #1 Skrevet 24. juni 2019 De er 9 og 12 år. Vi har alltid lest for de da de var små, og det var alltid populært. Men det er en kamp å få begge gutta til å lese. Prøver ulike bøker, forfattere og serier mm. Leser litt på senga, men ellers på døgnet skjer det ikke. Er med på Sommerles uten at det motiverer nevneverdig 😞 Hvordan er deres gutter? Anonymkode: 7319d...d93
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #2 Skrevet 24. juni 2019 Snart 12 åringen elsker å lese, men bare japanske tegneserier. Han låner 10 av gangen på biblioteket og leser fort ut en bok om dagen. Så lenge det er noe som fenger så sluker han det! Anonymkode: 56fb9...0a7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #3 Skrevet 24. juni 2019 Har gutt på 9 år. Han leser en del, men mest faktabøker om ting som interesserer. Fotball, Titanic, bilmekanikk, hvordan lage .... osv. Men han er litt nerd da.. Anonymkode: 52c43...79f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Har en gutt som ikke er spesielt leseinteressert. Men de store donaldbøker fra biblioteket, faktabøker uten for mye knote-tekst samt quiz- og vitsebøker blir lest. Han leser mest i senga på kvelden. På dagen vil han helst være mere aktiv. Han er 10 år. Jeg leser stadig en del høyt, f eks når ungene spiser kveldsmat. Da skal det helst være veldig dramatisk eller hysterisk morsomt for å fenge. Anonymkode: a8f49...d68
tante grusom master of law Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Min leser ikke skjønnlitteratur, men han leser illustrert vitenskap og masse faktabøker.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Jeg kjenner en som elsket å lese leksikon. Så kanskje det er andre type bøker som kan fenge de Anonymkode: af1f1...b3c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 Har dere prøvd bøkene Amuletten? Populært hoss 8 åringen her og populært blant 6 klassingene på jobb. Grafisk roman serie. Anonymkode: 9bc5f...bd9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Mine to eldste sønner vil ikke lese bøker i det hele tatt, eldste har dysleksi. Han andre leser tegneserier. Minstegutten på 12 år leser mye, han sluker bøker. Anonymkode: 9c1f3...4a1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 Jeg har tre gutter. Har alltid lest mye for dem. Selv om de alle tre er gode lesere, er det ganske ulikt på interessefronten... Eldste leser helst når han må, dvs lekser😉 Tror han leser en del artikler o.l på nettet, men det er årevis siden han leste en bok... Er ungdom, da, så kan være alderen. Mellomste sluker bøker! Helst serier som Harry Potter, Kattekrigerne osv. Har lest det som er. Han er 12. Yngste er 9 og er mest lik 12-åringen. Han leser Supertruse, Pingleserien og slike ting. Min erfaring er at det gjelder å finne noe som fenger den enkelte. Man må nå inn, på en måte, og vekke interessen. Så er det noen som ikke liker det uansett, og sånn er det bare☺ Anonymkode: e42bb...443
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Jeg har en av hver. Han ene leser alt og han andre leser tegneserier. Min anbefaling er å få sjekket synet deres ordentlig, både vanlig brillebehov og samsyn. Noen ganger er forklaringen det. Hvis det ikke er noe med synet er det bare å godta at de ikke liker å lese og være fornøyd med det de leser. Tegneserier er bra, både bøker som Amuletten og blader. Jeg er her med min sønn og er nå fornøyd hver gang han leser noe annet enn lekser. Anonymkode: c3197...820
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #11 Skrevet 27. juni 2019 On 6/24/2019 at 3:56 PM, Anonym bruker said: De er 9 og 12 år. Vi har alltid lest for de da de var små, og det var alltid populært. Men det er en kamp å få begge gutta til å lese. Prøver ulike bøker, forfattere og serier mm. Leser litt på senga, men ellers på døgnet skjer det ikke. Er med på Sommerles uten at det motiverer nevneverdig 😞 Hvordan er deres gutter? Anonymkode: 7319d...d93 Min er bare 6 enda og han elsker og bli lest for, spesielt harry potter, snart ferdig med 4 bok han leser donald og enklere bøker selv Anonymkode: ae36b...f3b
Graciegirl Skrevet 27. juni 2019 #12 Skrevet 27. juni 2019 Har en lesehest. Mye Donald/diverse blader og bøker av David Walliams og CLUE serien. Leser også Amulett serien + Marg og Bein serien etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå