Gå til innhold

Har du vært på Kalymnos i Helles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortell! Vurderer tur dit og er kun ute etter basseng, gresk sjarm og minst et lite sentrum med noen butikker og restauranter.

Og snakker de greit engelsk? Har to med allergier så er avhengig av å bli forstått ute.

Anonymkode: 5995b...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Ikke noe problem m engelsk der

Skrevet
Akkurat nå, steinbukk30 skrev:

Ja. Ikke noe problem m engelsk der

Takk, men hvordan var det ellers der?

Er det en av de rolige og litt øde greske øyene, eller er det nok av små-butikker og restauranter?

Skrevet

Anngående allergi. Mitt råd, print ut og laminer lapper med allergiene skrevet i både engelsk og gresk. Dette kan dere så vise frem på restauranter etc. Selvsagt få en nøyaktig oversettelse til gresk. Man kan bruke oversettelsebyrå til det. 

Skrevet
3 minutter siden, Dumi skrev:

Anngående allergi. Mitt råd, print ut og laminer lapper med allergiene skrevet i både engelsk og gresk. Dette kan dere så vise frem på restauranter etc. Selvsagt få en nøyaktig oversettelse til gresk. Man kan bruke oversettelsebyrå til det. 

Har app fast på mobilen med alle språk til dette. Men har lært at en alltid bør dobbeltsjekke fordet.

Heldigvis er ikke allergien (cøliaki) livstruende, men de blir så sinnsykt dårlige der og da, og er skikkelig reduserte en stund etterpå.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har app fast på mobilen med alle språk til dette. Men har lært at en alltid bør dobbeltsjekke fordet.

Heldigvis er ikke allergien (cøliaki) livstruende, men de blir så sinnsykt dårlige der og da, og er skikkelig reduserte en stund etterpå.

Høres bra ut.

Vi kjører kortene, bare for enkelthetsskyld. Tenker også på en litt stresset kelner, som så skal gi beskjed til en kokk, og kan hende det til og med er ett mellomledd der. Lett for å glemme. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk, men hvordan var det ellers der?

Er det en av de rolige og litt øde greske øyene, eller er det nok av små-butikker og restauranter?

Ikke øde, går jo charter dit. Regner m at du tenker på Myrties? Ganske mange butikker og restauranter. Noen barer. Jeg liker veeeldig små steder, så hva som er stille erjo litt subjektivt. Ikke noe partysted i hvertfall. 

Skrevet
2 timer siden, steinbukk30 skrev:

Ikke øde, går jo charter dit. Regner m at du tenker på Myrties? Ganske mange butikker og restauranter. Noen barer. Jeg liker veeeldig små steder, så hva som er stille erjo litt subjektivt. Ikke noe partysted i hvertfall. 

Nei, hotellet jeg ser på ligger på Pothia.

Familietur, så vil at ungene skal ha noe å se på utenfor hotellet bare...

HI

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hotellet jeg ser på ligger på Pothia.

Familietur, så vil at ungene skal ha noe å se på utenfor hotellet bare...

HI

Pothia er en havneby. Og ikke en spesielt fin, gresk by. Ville ikke ha bodd der. Jeg reiser alltid med barn til Hellas, og vi bor alltid på mindre steder. Ikke hoteller som ligger for seg selv, men små steder med noen restauranter og butikker. Men alle er forskjellige, så godt mulig dere vil like dere der. Usikker på strender i Pothia også, da de aller fleste hotellene ligger på andre siden. Mot Telendos. 

Skrevet
1 time siden, steinbukk30 skrev:

Pothia er en havneby. Og ikke en spesielt fin, gresk by. Ville ikke ha bodd der. Jeg reiser alltid med barn til Hellas, og vi bor alltid på mindre steder. Ikke hoteller som ligger for seg selv, men små steder med noen restauranter og butikker. Men alle er forskjellige, så godt mulig dere vil like dere der. Usikker på strender i Pothia også, da de aller fleste hotellene ligger på andre siden. Mot Telendos. 

Strand er ikke så viktig, vi holder oss mest ved bassenget. Trenger heller ikke være stor by, bare det ikke er helt dødt. Havneby er fint, men må ha den greske sjarmen da.

🤔 er vel en grunn til at den var rimelig....

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Strand er ikke så viktig, vi holder oss mest ved bassenget. Trenger heller ikke være stor by, bare det ikke er helt dødt. Havneby er fint, men må ha den greske sjarmen da.

🤔 er vel en grunn til at den var rimelig....

Hellas uten strand er for meg helt utenkelig, men som sagt - man ønsker ulike ting. Jeg tror ikke du får det du er ute etter i Pothia. Lykke til med ferieplanlegging😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...