Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Vi gikk fra hverandre for Snart 2 år siden og har ett felles barn. Vi samarbeider veldig godt, og er veldig rause med hverandre. Jeg er veldig glad i han og han er glad i meg, vi snakker hver dag og treffes jevnlig. Det slo meg i dag at han er den jeg er oftest sammen med, mye mer en mine venninner. Vi spiser middag sammen, går turer sammen (med barnet) og i år har vi vært på en liten ferie sammen. I dag reflektere jeg litt over dette og jeg kom til å tenke på hva som skjer når en av oss treffer noen andre.. da vil jo vi ikke ha det slik lengre. Jeg ønsker iallefall ikke å være en slitsom eks som gjør en ny dame usikker. Dere andre som er bestevenner med eksen, hvordan endret ting seg når det kom nye inn i bildet? Anonymkode: 469b4...99a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Og du gikk fra ham fordi.....? Anonymkode: 75cf3...47f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Jeg gikk ikke. Vi ble enige. Hverdagen var ikke noe bra for oss. Trivdes ikke å bo sammen og vi var misfornøyde. Snakket en stund om å være særboere, men slo det fra oss. Anonymkode: 469b4...99a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #4 Skrevet 24. juni 2019 Så fantastisk! Hold fast i det. Barnet deres er kjempeheldig ❤️ Barnet mitt hadde det på samme måte. Helt frem til hun var 6 år. Så møtte barnefar en kvinne som var sykelig sjalu, og som faktisk nektet barnefar å snakke med meg. (Lang historie) Nå ser barnet aldri far, far kommer aldri på besøk, og barnet har ikke foreldre som er i samme rom engang. Hold fast❤️❤️ Det er ikke noe viktigere enn foreldre som bevarer vennskap for barnets skyld Anonymkode: 177a3...d86
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #5 Skrevet 24. juni 2019 Så fint at dere har det sånn, veldig verdifullt for barnet og ha de minnene med dere begge 😊 Du får ta det når den tid kommer, og satse på at dere begge finner noen som ikke er sjalu. Vi gjorde det slutt for noen måneder siden og jeg flytter snart ut, men vi har pratet en del om at vi ønsker å ha et sånt forhold som dere har. Om det er realistisk for oss er en annen sak 😂 Men tror absolutt det er bra for barna, og godt for foreldrene og slippe krangling og uenigheter. Anonymkode: 6b763...54f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Det går nok helt fint det, om dere bare er veldig bevisste på situasjonen. Noe må selvfølgelig tones ned, men det går nok helt av seg selv så lenge dere er innstilt på å få det til å fungere og ikke stikker kjepper i hjulene for hverandre. Sånn er det jo med de fleste vennskap - når man finner seg en partner, blir det mindre tid med venner. Antageligvis må det svelges en og annen karamell, de færreste vil synes at det er ok at den nye kjæresten spiser middag med eksen hver dag, og er man vant til å klemme hverandre når man møtes, er det kanskje ikke nødvendig når den nye partneren er helt ny. Og så dukker det ganske sikkert opp en form for sjalusi, også fra den som ikke har fått nye partner side som ikke må få overtaket. Med sunn fornuft kommer man langt. Vi hører jo stort sett om de vanskelige eks-forholdene, men min erfaring fra barn og foreldre som jeg jobber med, er at det i de aller fleste forholdene går alt fra bra til veldig bra både ekser i mellom og med nye partnere. Jeg vil tror at det ligger både bevissthet, klokhet, raushet og karamellsvelging bak for å få det til, og sikkert noen krav til seg selv, til eks-partner og ny partner også. Egentlig er det synd at det ikke er disse forholdene vi hører mest om, for det er de det er flest av. Kanskje ikke at alle er bestevenner og omgangsvenner i det daglige, men de kan omgås og forholde seg til hverandre til det beste både for barn og voksne. Men det er sikker lurt å snakke om det også, før det kommer noen nye partnere inn. Da er man mer bevisst på det den dagen en ny partner dukker opp. Anonymkode: e4d17...3c2
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #7 Skrevet 30. juni 2019 Det går helt fint. Min eks er på dame nr 2 siden vi gikk fra hverandre, og vi feirer fremdeles bursdager, høytider og skolearrangement sammen😊 Kjærestene hans har vært knakendes kjekke damer som både barna og jeg har kommet godt overens med, så vi har kanskje vært heldige med personlighetene. Ingen sjalusi, bare vennskap og støtte hos alle parter. Det går veldig bra når vi alle er rause med hverandre❤️ Barna nyter godt av at de voksne trives sammen😊 Anonymkode: 4cfc6...79b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2019 #8 Skrevet 30. juni 2019 Akkurat det tror jeg er veldig unormalt, men fint for dere og barnet. Når det kommer en ny person inni bilde så må dere bare ta det derfra. Er umulig å vite når ikke man vet hvilken personlighet som kommer inn. Anonymkode: 72b51...bd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå