Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Lar du barnet ditt bade naken i sommer? vi har en gutt på 4 som elsker å sprade rundt uten klær. På vår lokale strand er det mange på hans alder som bader uten klær, men blir litt usikker på hva som er greit. Vi bor på en øy på vestlandet, hvor alle kjenner alle, så føler oss veldig trygge. Lar du ditt barn løpe naken på stranda i sommer? Anonymkode: e6ba4...7a1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Nei jeg lar ikke barna løpe nakne annet enn i vår egen hage. Anonymkode: 1a539...77b
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Jeg lar så klart ungene mine bade nakne. Anonymkode: d28d4...33a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 La han bade nakne! Han gjør ingen vondt av det. Han vil nok gi beskjed hvis han vil ha badeklær på, så det kan vera lurt å ha ei badebukse i bagen. Anonymkode: adc6c...870
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Har aldri latt mine barn bade nakne. Anonymkode: 5e9f2...74f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #6 Skrevet 24. juni 2019 Da hun var 1-2 badet hun som oftest naken på stranda. 2-3 begynte hun å bruke badetruse, men tok den ofte av og ville gå naken og hun fikk lov. I fjor var hun 4 og hadde for det meste badetruse på, bare en gang i blant hun ville ha den av. I år er hun 5 og nå har hun vokst fra naken badingen tror jeg. Synes de små skal få lov å være litt naken hvis de vil jeg, viktig at de får være små og ha et naturlig og avslappet forhold til det. De finner tids nok ut at de vil ha på badetøy. Anonymkode: 159ec...a72
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #7 Skrevet 24. juni 2019 Sjenanse slår fort nok inn, så det er godt å la de nyte uskyldigheten i nakenbading mens de kan. jeg lot ikke barna være uten badebukse lenger en til 3år. Men måtte aldri be de ta på, det kom naturlig siden de fleste her nær sagt alltid har det og man skal være "lik" vennene i den alderen Her, på offentlige strender, er det mye folk og mye kameraer også så føler meg mest konfertabel med at de er påkledd uansett. Hjemme er det fritt frem. Anonymkode: 14948...bc1
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #8 Skrevet 24. juni 2019 Mine bader ikke nakne, har igrunnen ikke vært et tema. De har gått på svømming siden de var 3, og da har de jo hatt badetøy på, så de tar det automatisk på når de skal på stranda etc. Anonymkode: f52f4...871
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #9 Skrevet 24. juni 2019 Nei, selvsagt bader de ikke nakne annet enn der vi er alene. Anonymkode: 02e96...96f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #10 Skrevet 24. juni 2019 Det er trist at vi har kommet dithen at det for mange er en selvfølge at små barn ikke skal/bør bade nakne. Mobiltelefonens inntog er definitivt ikke bare en fordel for samfunnet. Anonymkode: ae962...257
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #11 Skrevet 24. juni 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er trist at vi har kommet dithen at det for mange er en selvfølge at små barn ikke skal/bør bade nakne. Mobiltelefonens inntog er definitivt ikke bare en fordel for samfunnet. Anonymkode: ae962...257 Men altså, er det virkelig et stort tap? På stranda foretrekker mine uansett badetøy for å sitte i sand uten er jo er helvete. Dessuten slipper man å smøre det området med solkrem. Hvorfor MÅ noen gå uten klær? Er jo ikke akkurat plagsomt med badetøy? Anonymkode: 02e96...96f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #12 Skrevet 24. juni 2019 Mine har alltid brukt badebukse på stranden, mest for å slippe all sanden inn i rumpa og tissen... Det har badet nakne hjemme i plaskebassenget i hagen da. Ingen av dem er spesielt sjenerte av seg. Anonymkode: ab4ec...46d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #13 Skrevet 24. juni 2019 Synes de kan kle på seg. Er ikke vekdig3 hygienisk å sitte på steiner uten klær, liten eller voksen, der andre skal ha brødskiva si seinere. Hei - barnemark! Anonymkode: 96192...81c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #14 Skrevet 24. juni 2019 Jeg forstår ikke hvorfor barn skal gå nakne på stranda? Det absolutt verste jeg vet er småbarn som tisser og bæsjer i sanda!!! Dette er så kvalmt, jeg har dessverre opplevde det flere ganger. Og der skal mine barn liksom sitte og bygge sandslott etterpå??? Jeg kan heller ikke forstå at barn synes det er deilig å få sand inn i alle kroppens sprekker. Jeg tror denne forestillingen om at barn vil gå nakne på stranda først og fremst sitter i de voksnes hoder. Fordi mange voksne ser på dette som et symbol for å bevare et naturlig forhold til kroppen. Jeg bryr meg ikke om symbolpolitikk. Så mine har alltid hatt på bleie eller badetruse på stranda. De har et fint forhold til både egne og andres kropper i dag og er ikke redd for å være naken i fellesdusj eller andre steder. Anonymkode: 9a0d8...917
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #15 Skrevet 24. juni 2019 Alltid badetøy på. Du vet aldri om en pedo står der med mobilkameraet sitt... Anonymkode: 52afe...4b9
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #16 Skrevet 24. juni 2019 På en lite befolket strand, så tenker jeg det er greit lenge de ikke setter seg på benker, steiner osv hvor andre folk skal sitte. Men på en strand hvor det er masse mennesker og fare for at fireåringens naken rumpe suser forbi en halvmeter unna ansiktene til andre mennesker, så nei, da tenker jeg se burde ha badetøy på. Anonymkode: 89cac...48a
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #17 Skrevet 24. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor barn skal gå nakne på stranda? Det absolutt verste jeg vet er småbarn som tisser og bæsjer i sanda!!! Dette er så kvalmt, jeg har dessverre opplevde det flere ganger. Og der skal mine barn liksom sitte og bygge sandslott etterpå??? Jeg kan heller ikke forstå at barn synes det er deilig å få sand inn i alle kroppens sprekker. Jeg tror denne forestillingen om at barn vil gå nakne på stranda først og fremst sitter i de voksnes hoder. Fordi mange voksne ser på dette som et symbol for å bevare et naturlig forhold til kroppen. Jeg bryr meg ikke om symbolpolitikk. Så mine har alltid hatt på bleie eller badetruse på stranda. De har et fint forhold til både egne og andres kropper i dag og er ikke redd for å være naken i fellesdusj eller andre steder. Anonymkode: 9a0d8...917 Dette ☝️ Anonymkode: 3f972...7eb
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #18 Skrevet 24. juni 2019 Har alltid bleie eller badebukse på, hjemme kan han bade naken men jeg pleier å ta på badebleie hvertfall å ofte uv drakt oppå 🙂 Anonymkode: 34929...c25
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #19 Skrevet 24. juni 2019 Tenker dere ikke på at pedofile kan ligge på stranda og ta bilder skjult??? Anonymkode: a0169...316
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #20 Skrevet 24. juni 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Men altså, er det virkelig et stort tap? På stranda foretrekker mine uansett badetøy for å sitte i sand uten er jo er helvete. Dessuten slipper man å smøre det området med solkrem. Hvorfor MÅ noen gå uten klær? Er jo ikke akkurat plagsomt med badetøy? Anonymkode: 02e96...96f Du skjønte jo helt klart ikke budskapet mitt. Anonymkode: ae962...257
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #21 Skrevet 24. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tenker dere ikke på at pedofile kan ligge på stranda og ta bilder skjult??? Anonymkode: a0169...316 Bare for å ha det sagt; mine gikk alltid med badetøy på offentlige strender. Når det er sagt, du vet at pedofile vel så gjerne får fantasier, lyster etc ved å se barn i små badeshorter/bikinibukser mm... en syk verden, men ikke tro at det er kun nakne barn som vekker deres syke hoder!! Anonymkode: 1dbf8...b93
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #22 Skrevet 24. juni 2019 Mine badet nakne til de var ca 3 år. Etter det har de hatt på badetøy. Aner ikke hvorfor jeg satt grensen der, men sånn ble det Anonymkode: e1693...a53
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2019 #23 Skrevet 24. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bare for å ha det sagt; mine gikk alltid med badetøy på offentlige strender. Når det er sagt, du vet at pedofile vel så gjerne får fantasier, lyster etc ved å se barn i små badeshorter/bikinibukser mm... en syk verden, men ikke tro at det er kun nakne barn som vekker deres syke hoder!! Anonymkode: 1dbf8...b93 Enklere å sette bilde av en naken unge og deretter et bilde av en lignende unge i en overgrepssituasjon med tanke på deling med andre. Ja, de er syke i hodet uansett hva, men jeg personlig ville ikke latt barna være nakne pga det. Anonymkode: 52afe...4b9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2019 #24 Skrevet 27. juni 2019 On 6/24/2019 at 12:12 AM, Anonym bruker said: Lar du barnet ditt bade naken i sommer? vi har en gutt på 4 som elsker å sprade rundt uten klær. På vår lokale strand er det mange på hans alder som bader uten klær, men blir litt usikker på hva som er greit. Vi bor på en øy på vestlandet, hvor alle kjenner alle, så føler oss veldig trygge. Lar du ditt barn løpe naken på stranda i sommer? Anonymkode: e6ba4...7a1 Nei. har ikke gjort det heller siden han var under 18mnd Anonymkode: fab23...299
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå