Gå til innhold

Kjøpe søskenvogn eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en relativt dyr vogn ifra før av som vi er utrolig glade i, men så har nr to kommet og eldste er bare 16 måneder. 

Han elsker å gå så virker ikke som om han savner vognen noe særlig, og lillebror har fått ligge helt i fred. Han går heller ikke i barnehage så jeg er mye ute å farter med barna.

Så jeg savner det å kunne legge eldste til å sove i vogna uten å måtte følge med på klokka hele tiden.... han sover alt fra 1-2 ganger om dagen.

hva bør jeg gjøre? Kjøpe et søskenbrett med sete for de gangene han blir sliten? Eller bare gå til innkjøp av en søskenvogn? Kanskje en reisetrille de gangene mannen er med? 

Hvor lenge pleier barn å bruke vogn egentlig? 

Anonymkode: f38f9...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På 23.6.2019 den 23.31, Anonym bruker skrev:

Vi har en relativt dyr vogn ifra før av som vi er utrolig glade i, men så har nr to kommet og eldste er bare 16 måneder. 

Han elsker å gå så virker ikke som om han savner vognen noe særlig, og lillebror har fått ligge helt i fred. Han går heller ikke i barnehage så jeg er mye ute å farter med barna.

Så jeg savner det å kunne legge eldste til å sove i vogna uten å måtte følge med på klokka hele tiden.... han sover alt fra 1-2 ganger om dagen.

hva bør jeg gjøre? Kjøpe et søskenbrett med sete for de gangene han blir sliten? Eller bare gå til innkjøp av en søskenvogn? Kanskje en reisetrille de gangene mannen er med? 

Hvor lenge pleier barn å bruke vogn egentlig? 

Anonymkode: f38f9...2d6

Jeg har tre tette og alltid hatt mulighet for at de kan i vogn. Min på 2 år sover enda ei gang på dagen. Han på nå 4 år slutta å sove på dagen da han var 3,5 ca. Det hender han og syntes det er godt å slappe av i vogna på tur. Men da ber jeg han bruke ståbrett siden lillesøster kom nå i juni. 

 

Bugaboo donkey er jo genial om du vil ha mulighet for enkeltvogn og vil ha de på siden av hverandre som søskenvogn. 

Siden du har begge hjemme vil det nok være fint å kunne ha dem sovende i vogn. Er jo tungvindt om du må følge med på tida, fremfor å bare legge i vogna

Du kjenner barna dine best. Men kan være når de blir større at begge vil sitte i vogn. Barn vil gjerne ha det den andre har av erfaring :)

Endret av Utålmidig.no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjører ikke jeg bil, så for meg er det gull med søskenvogn. Har 15 mnd mellom mine yngste og den blir brukt av begge titt og ofte hun på 2,5 går av og til ved siden av, men så har hun muligheten til å sitte om hun blir sliten. Har er enkeltvogn med ståbrett, men hun eldste er ikke veldig glad i brettet. Og så sover hun fortsatt ganske lenge på dagtid. 

Eneste ulempene med søskenvognen vår (tfk twinner twist)  er frakt i bil og manøvrering mellom butikkhyller😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...