Gå til innhold

Tannlege i Polen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært hos tannlege i Polen?? Erfaringer?? Jeg må bytte ut ene tanna mi pga komplikasjoner. Fått pris her hjemme på ca 25000kr. Prata med polsk vennepar i stad og de sa samme behandlinh i Polen koster ca 5000kr. 

Blir jo mye billigere og da dra til Polen,men lurer på om andre har gjort det og eventuelt anbefalinger på hvem tannlege og erfaringer rundt og dra dit..

Anonymkode: 25ee5...074

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å gjøre det. Fordi det er høyere risiko når man ikke kjenner markedet og språket, ikke vet hvem som er pålitelige. Dessuten - om det skulle bli komplikasjoner så vil alt bli veldig mye vanskeligere og dyrere. I tillegg risikerer du ved ev. komplikasjoner, eller om du blir syk av noe annet etterpå eller må på sykehus i Norge, at du må legges på isolat pga. fare for resistente bakterier, enten du har resistente bakterier eller ikke.

Det er helt uforståelig at med de ordningene vi har i Norge så anses munn- og tenner ikke som en del av kroppen, men holdes utenfor det ordinære helsevesenet. Helt håpløst, for det skaper dårligere helse blant mange, og det skaper klasseforskjeller.

Anonymkode: 45e94...126

Skrevet

Det ville jeg aldri gjort. Jeg har fått en tann på stift i år, det har tatt lang tid, gjentatte behandlinger og mange tannlegebesøk. Først operere ut den ødelagte. Vente tre måneder og opererte inn skrue. Vente tre måneder og sette på tann. Pluss infeksjonsrisiko og oppfølging . Dette vil du gjøre i Norge. Tro meg.

Anonymkode: 51a15...fee

Skrevet

Mannen min har en kollega fra polen, og han reiser også hjem og tar tannbehandlingen sin der fordi det er såpass mye billigere. Men han er tross alt polsk, han snakker språket og skulle noe oppstå er det ikke noe problem for han å manøvrere i helsevesenet der.

Jeg personlig hadde aldri dratt til Polen for å fikse tennene mine.

Anonymkode: cd7e0...870

Skrevet

Hvis tannlegen gjør noe feil som får varige konsekvenser vil du i Norge kunne søke om pasientskadeerstatning, det har du ikke krav på hvis du bruker en tannlege utenfor Norge. Det er selvfølgelig liten sannsynlighet for at noe går så galt, men det er alltid en liten risiko. 

Anonymkode: 29c70...f9c

Skrevet

Med resistente bakterier på sterk frammarsj,  ville jeg aldri tatt sjansen. 

Anonymkode: 1bfd4...d95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...