Gå til innhold

49 år og gravid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg var i overgangsalderen og derfor uregelmessig menstruasjon. Viser seg at jeg er muligens  14 uker på vei!  Har tatt  en test  fra bensinstasjonen. Har 2 sønner på 23 og 27 år.  Er i sjokk! Hva i Guds navn gjør jeg om jeg er gravid 🙈 har hatt samme kjæresten siden 1989 om det er noen trøst..  

Anonymkode: 4cd44...bf1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer! 

Få tatt en ultralyd og muligens screeningtest. Spesielt førstnevnte!

Anonymkode: 169e2...98a

Skrevet

🙈 får helt hetta av tanken, men takk for svar😊

Anonymkode: 4cd44...bf1

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde jeg var i overgangsalderen og derfor uregelmessig menstruasjon. Viser seg at jeg er muligens  14 uker på vei!  Har tatt  en test  fra bensinstasjonen. Har 2 sønner på 23 og 27 år.  Er i sjokk! Hva i Guds navn gjør jeg om jeg er gravid 🙈 har hatt samme kjæresten siden 1989 om det er noen trøst..  

Anonymkode: 4cd44...bf1

Testen var positiv? Gratulerer da

Anonymkode: 9b941...304

Skrevet

Mora til bestemora mi var 49 då bestemora mi var fødd, det gjekk veldig bra😊. Men skjønnar at det er eit sjokk for deg altså, har ingen gode råd. Men du kan få ein god klem🤗

Anonymkode: 9982e...da4

Skrevet

Da må bestille time hos lege i morgen. Det er jo for sent for vanlig abort, men siden du er såpass voksen må det så fort som mulig sjekkes om barnet er friskt. Om alt er bra blir du snart mamma igjen ;)

Samme skjedde en kollega av meg, men hun var 45 år da. Trodde hun hadde kommet i overgangsalderen, også var hun nesten 20 uker på vei da de fant det ut.

For sent for abort ihvertfall, så barn ble det. Var i fjor dette, og hun hadde to barn fra før som gikk på ungdomsskolen og vgs.

Var litt av et sjokk, og tok litt tid for dem å venne seg til det. Men de hadde jo ikke noe annet valg, og ting ble veldig fint etterhvert.

Anonymkode: 646f6...754

Skrevet

Altså, hvis man blir gravid og på ingen måte vil fullføre svangerskapet er abort en fin løsning.. 😏

Anonymkode: cd45c...60e

Skrevet

Det anbefales å bruke prevensjon frem til mensen har vært borte i et år, selv om den er uregelmessig kan man fint bli gravid.

Gratulerer så mye.

Anonymkode: 5d1d8...800

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, hvis man blir gravid og på ingen måte vil fullføre svangerskapet er abort en fin løsning.. 😏

Anonymkode: cd45c...60e

Når man er 14 uker?🙄

Anonymkode: 657cd...7de

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når man er 14 uker?🙄

Anonymkode: 657cd...7de

Man har selvbestemt abort frem til uke 12, etter det må det opp i en nemd.

For mer informasjon se her:
https://helsenorge.no/sex-og-samliv/abort

 

Anonymkode: 5d1d8...800

Skrevet

Nå er jeg kanskje en gledesdreper, men jeg er 44 år og hadde aldri orket, eller tatt, risken med å få baby ved 49 år. Nei, huff, det hadde vært bare sorgen 

Anonymkode: fcd85...b29

Skrevet

Så artig. Lykke til. Det vil stort sett gå bra. 

Anonymkode: 433fa...ddb

Skrevet

Skjønner at det er et sjokk! Pust dypt og ring legen i morgen tidlig. Krysser fingre for at alt ser fint ut!

Anonymkode: d3d94...28e

Skrevet

Gratulerer. Jeg trodde som deg, at jeg var i overgangsalderen, men sitter her med en frisk og fin ettåring nå. Var 48 da han ble født. 

Anonymkode: 25212...788

Skrevet

Jeg kjenner ei som var 47 da hun var i din situasjon, HI. Svangerskap og fødsel gikk veldig lett og fint og alt var bra med mor og barn, ei flott jente :)

Anonymkode: 0b0fa...959

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg kanskje en gledesdreper, men jeg er 44 år og hadde aldri orket, eller tatt, risken med å få baby ved 49 år. Nei, huff, det hadde vært bare sorgen 

Anonymkode: fcd85...b29

Man er forskjellig.
Jeg er også 44 år og hadde jeg blitt gravid nå ville det vært et sjokk, ja, men ville fint ha klart det.
Det største problemet ville antagelig vært tenåringen som hadde kjeftet huden full på oss siden vi fremdeles har sex, det er vi alt for gamle til etter hans mening :P

Anonymkode: 5d1d8...800

Skrevet

Takk for svar alle sammen😊 skal bestille legetime imorgen. Er i sjokk, en slags krisesituasjon. Luksusproblem, blant all elendighet.. jeg vet... 

Anonymkode: 4cd44...bf1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar alle sammen😊 skal bestille legetime imorgen. Er i sjokk, en slags krisesituasjon. Luksusproblem, blant all elendighet.. jeg vet... 

Anonymkode: 4cd44...bf1

Oppdater oss :)

Anonymkode: ebbc1...23d

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg kanskje en gledesdreper, men jeg er 44 år og hadde aldri orket, eller tatt, risken med å få baby ved 49 år. Nei, huff, det hadde vært bare sorgen 

Anonymkode: fcd85...b29

Da er vi to, og jeg er "bare" 38 år. Ikke tale om at jeg hadde orket et barn til nå, men så har vi fire barn da, og det har vært og er litt ekstra med to av dem. Håper at HI finner ut av det. 

Anonymkode: b58f7...920

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man er 14 uker?🙄

Anonymkode: 657cd...7de

Ja, man kan få innvilget abort etter uke 12. Høy alder vil være god nok grunn. 

Anonymkode: f8274...93c

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg kanskje en gledesdreper, men jeg er 44 år og hadde aldri orket, eller tatt, risken med å få baby ved 49 år. Nei, huff, det hadde vært bare sorgen 

Anonymkode: fcd85...b29

Lurer på hva som gjør at du føler at dette innspillet ville gjøre noe positivt i denne tråden?

Anonymkode: f8274...93c

Skrevet

så koslig

Gratulerer ❤️

Anonymkode: 3b9d1...55c

Skrevet

Hei hi. Hvordan går det med deg nå?

Anonymkode: d3d94...28e

Skrevet

Gratulerer så mye. Jeg fikk mitt siste barn når jeg var 47 år. Det var heller ikke planlagt,men veldig velkomment.  Svangerskap og fødsel gikk helt fint. Har verdens fineste 3 åring, som jeg aldri ville vært foruten. De to eldste var 24 og 27 år,når lillesøster ble født. Samme far til alle barna. 

Anonymkode: 44608...fef

Skrevet

Hei. Takk for gratulasjoner! Skal på ultralyd på mandag, Har kommet meg litt over sjokket og tenke noenlunde klart igjen😊 Har bestemt meg for å beholde barnet om ultralyd viser at alt ser bra ut sålangt. 

Om det er rett valg vet jeg ikke, men klarer ikke å fjerne det om barnet er friskt.

TS

 

Anonymkode: 4cd44...bf1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...