Gå til innhold

Lavterskel aktivitet med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt syk og sm og har derfor mulighet til å finne på noen med barna på 9 og 11 neste uke 

noen som har noen lurer tips?

er meldt fint vær 3 dager og regn 2 dager

bør ikke koste skjorta

må spare til tur senere i sommer 

Anonymkode: 69a46...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La dem/dere legge madrass og dyner foran tv' en og ligge der og se film og spise popkorn på kvelden. Evn overnatte på stuen eller i telt i hagen om dere har. 

La dem velge hver sin middag de vil lage hver sin dag. Så må de skrive handleliste, dekke bord osv. 

Bak pølsehorn og en kake (eller hva dere liker) og pakk en piknikkurv og dra til en fin plass. Spill badminton eller kubb eller andre slike hagespill. 

Lag en drage eller to og forsøk å få dem i luften.

Anonymkode: 98333...041

Skrevet

Jeg ville lagt opp til rolige aktiviteter som tegning, maling, baking. Sende barna ut for å leke. 

Ja, det er lov med en film eller to. Eller tre.

Du er syk så du må få tid, og hvile til å bli frisk igjen

Skrevet

Hvor bor du?
Bor du i Oslo eller i nærheten er det supert å ta båten ut til en av øyene og dra på badetur og piknik der, dra innom Vippa etter bading og ta middagen ute. Bekkelagsbadet er en helt ny badeplass og park i Oslo https://www.klimaoslo.no/2018/05/20/oslos-skjulte-badeplasser/?fbclid=IwAR3U-V3auQrj1b9JIRwQaIQIeSV7ODcDPTbOZbNbuddvAEMH2bsZQfz0vS4

Sykkeltur til stranda med piknik og bading for ungene. (om det ikke er alt for langt unna, og om du orker) 
Kino 
La ungene telte i hagen.
Pokemontur med is og kaffepause
La ungene bestemme aktivitet en dag hver innenfor rimelighetens grenser ;) 
Er det noen fine parker i nærheten der du bor? Ta med deg en bok og slapp av mens ungene leker i parken. 

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips. Vi bor i Trondheim :) 

Skrevet

Er du ikke syk..? Skjønner ikke hvorfor du spør om aktiviteter. Hva skulle ungene gjort dersom du jobbet som vanlig?

Anonymkode: cf743...ea1

Skrevet

Hvordan syk er du da? Har du feber eller bein i gips påvirker jo det hva du kan klare ganske mye.

Anonymkode: 0e7e7...d87

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du ikke syk..? Skjønner ikke hvorfor du spør om aktiviteter. Hva skulle ungene gjort dersom du jobbet som vanlig?

Anonymkode: cf743...ea1

Sikkert noe annet enn å være med mor🤣men nå skal mor være hjemme og har lyst å finne på noe når de først kan være sammen. 

Det har du vondt av?

Anonymkode: 2c59d...25c

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert noe annet enn å være med mor🤣men nå skal mor være hjemme og har lyst å finne på noe når de først kan være sammen. 

Det har du vondt av?

Anonymkode: 2c59d...25c

Tusen takk for "støtten" - ble litt overrasket over denne kommentaren. Uansett hvor syk jeg er eller har vært etter at jeg fikk barna, så er jeg fremdeles moren deres og deres omsorgsperson. Og prøver derfor å gjøre mitt beste for at de skal ha det bra og få av min tid. Det trenger ikke være store greier. 

Guttene finner på mye selv de, veldig aktive og bestevenner så jeg trenger så absolutt ikke underholde de. Men jeg tenkte det kunne være koselig om vi kunne være sammen også! 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for "støtten" - ble litt overrasket over denne kommentaren. Uansett hvor syk jeg er eller har vært etter at jeg fikk barna, så er jeg fremdeles moren deres og deres omsorgsperson. Og prøver derfor å gjøre mitt beste for at de skal ha det bra og få av min tid. Det trenger ikke være store greier. 

Guttene finner på mye selv de, veldig aktive og bestevenner så jeg trenger så absolutt ikke underholde de. Men jeg tenkte det kunne være koselig om vi kunne være sammen også! 

Men hva er du i stand til å gjøre da?

Anonymkode: 0e7e7...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...