Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Kommer til å få mens i slutten av juli, og vil gjerne utsette den. Hvordan går jeg frem? Resept? Når må jeg ta medisinen? Erfaringer? Jeg går ikke på noen prevensjon nå. Anonymkode: 11153...8aa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Ring lege å spør etter resept på primolut-n, da tar du 3 tab hver dag og start 3 dager før forventet mens. Jeg selv fikk tull i blødningene og en sykt vond mens da den kom tilbake, etter bruk av dette. Men viss en skal på badeferie, er det jo ikke så dumt.... Anonymkode: 156cc...27c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring lege å spør etter resept på primolut-n, da tar du 3 tab hver dag og start 3 dager før forventet mens. Jeg selv fikk tull i blødningene og en sykt vond mens da den kom tilbake, etter bruk av dette. Men viss en skal på badeferie, er det jo ikke så dumt.... Anonymkode: 156cc...27c Takk for svar. Skal til Spania, og vil helst slippe mensen da. Men jeg frykter at det blir tull etterpå, men det kanskje er verdt det. Hvor lenge skal man gå på disse? Starter blødningen når man slutter? Anonymkode: 11153...8aa
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Skal til Spania, og vil helst slippe mensen da. Men jeg frykter at det blir tull etterpå, men det kanskje er verdt det. Hvor lenge skal man gå på disse? Starter blødningen når man slutter? Anonymkode: 11153...8aa Normalt å bruke ut pakken, dvs 10 dager, men det avgjør du selv. Blødningen starter ca 1-2 dager etter avslutning synst jeg å huske. Anonymkode: 156cc...27c
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Jeg ble skikkelig kvalm da jeg gikk på dem, men kvalmen gikk over da jeg sluttet. Mensen kom etter tre dager, og det var ikke noe tull etterpå. Anonymkode: 56425...fd7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 For meg er det veldig viktig at jeg starter 3 dager før (og ikke senere). Det er på en måte som om jeg stopper syklusen der den er, har jeg startet for sent på primolut så går jeg rundt med begynnende mens følelse hele utsettelsen. Mot slutten blir jeg litt oppblåst i tillegg så for meg er det ikke behagelig å prøve å dytte det mer enn 10 dager. PS. et triks om man tenker på det tidlig nok er å justere mensen i periodene før slik at man slipper å gå på primolut i ferien. Anonymkode: 2971a...47a
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Kommer aldri til å gjøre det igjen... Jeg har aldri hatt så kraftig mens, eller så vond mens som etter bruk av primolut. I tillegg fikk jeg luft i magen, og forstoppelse som jeg slet med i nesten 14 dager etter bruk av tablettene. Helt grusomt. Hadde heller tatt mensen på tur.. Anonymkode: d5632...2f1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 For meg fungerte det perfekt de gangene jeg brukte det. Og det ble noen ganger etter 12 år uten prevensjon. Anonymkode: fa4e4...3d1
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Jeg har gjort det en gang og kommer aldri til å gjøre det igjen, bivirkningene var grusomme. Men nå er jeg av de som tåler p-piller dårlig, og disse tablettene er jo sterkere enn p-piller. Men mange tåler de fint, så du må nesten bare prøve og se. Ring lege i morgen så får du resept. Anonymkode: 671c6...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå