Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #1 Skrevet 23. juni 2019 Blir motivert til å stramme inn budsjettet.Skal ikke mye til før man havner i en vond sirkel. Vi har alltid hatt mer enn gjennomsnittlig å rutte med, men en endring i arbeidssituasjonen min har ført til at vi må ta mer hensyn. kan jo være litt spennende også å se hvor mye man egentlig kan få for mindre penger. Hva er ditt beste sparetips? Anonymkode: 57e92...bf3
amandine Skrevet 23. juni 2019 #2 Skrevet 23. juni 2019 Planlegg middager og begynn å ukeshandle slavisk etter liste. Bak brød selv.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #3 Skrevet 23. juni 2019 Skriv handleliste utifra hva du har i skuffer og skap, sett opp middagsliste og sjekk alltid 50% boksen om det er noe du kan ha. Ikke vær redd for billig produkter/butikkens egne billige merker, det er mye bra der. Anonymkode: c7e5c...168
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #4 Skrevet 23. juni 2019 Ja skal bli flinkere å se på prisene på mat, mye å ta inn der.Vi bruker altfor mye penger på matbutikken😳 Anonymkode: 57e92...bf3
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #5 Skrevet 23. juni 2019 Legg budsjett og hold det! Om det f eks ikke er satt penger av til å spise ute den måned, så hjelper det ikke at man kommer sliten hjem og tenker at nå har jeg bare lyst å ta ungene med og spise ute. Jeg gidder ikke lage mat i dag, og uansett har jeg ikke handlet inn til noe jeg orker å spise i dag. Man må snu tankene sine. Legge ukesmenyer med mat man liker, være nøye med innkjøp, og vet man at man får en tøff dag så forbereder man seg mentalt på forhånd på at man også må lage maten når man kommer hjem. Fokuser på seirene! "Jeg er pinadø flink! I dag har jeg lagd god middag til 5 personer for 70 kr!" Anonymkode: 38bdb...345
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #6 Skrevet 23. juni 2019 Det første jeg hadde gjort for å spare hadde vært å slutte og kjøpe kaffe ute🙂 Og selvfølgelig slutte å snuse/ røyke for de som gjør det. Lunsj er det også mye å spare på for mange. Tas med matpakke eller handle brød og pålegg og ha liggende på jobben. Dropp sydenturen i sommer og bruk ferien på hytta eller hos familie eller venner. Anonymkode: 680f9...3da
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Sett opp en fast sum til mat hver mnd, en sum som er så stram som du tenker passer dere, samtidig som den ikke er så stram at dere ikke klarer å holde det. Den summen skal ikke overskrides. Ta vare på kvitteringene de første månendene og se hva pengen går til, kanskje du vil få noen overraskelser. Anonymkode: c7e5c...168
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 Her går det i mye bruktbutikker. Vi flyttet til England for nesten to år siden, og her florerer det med bruktbutikker. Varene er av høy standard og prisene er mer enn akseptable. Anonymkode: 74308...818
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 Ikke bare spar, men invester pengene! ikke bare spar, men økt inntekt Anonymkode: 07bba...882
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Mye fokus på mat her... Jeg vil anbefale å gå gjennom alle utgiftene deres. Feks: Si opp alle unødvendige abonnementer på feks HBO, Netflix, Spotify, ukeblader, bokklubber osv. Sånne ting. Om delegat mange slike streaming-tjenester, velg ut en og avslutt alle andre feks. Skaff dere bibliotekkort i stedet. Ikke kjør bil mer enn dere må. Aller helst kvitt dere med hele bilen om dere kan. Gå, sykle eller bruk offentlig kommunikasjon så mye som mulig. Ikke kjøp nye klær/sko om dere ikke absolutt må. Arranger bytteringer for klær med venner og naboer feks. Kutt ned forbruket av unødvendige matvarer som brus, godterier osv. Endre ferievaner. Anonymkode: de187...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå