Gå til innhold

Litt redd nå, mensen stopper ikke:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt regelmessig menstruasjon med 28 dagers syklus i alle år. Bestandig blødd kraftig i nesten 7 dager. Sist jeg fikk mensen blødde jeg enormt, det rant og det var store klumper. Den varte noen dager ekstra og når jeg skulle ha eggløsning kom mensen igjen. Nå skulle jeg vært ferdig med mensen igjen men har altså blødd i ett. Igår var det ikke så voldsomt men idag er det på igjen. Når jeg reiser meg kjenner jeg store klumper og må løpe å skifte.

Ser jo såklart for meg det verste nå. Har googlet- noe som ikke er lurt. Må bestille legetime i morgen, også for å sjekke jernlager. Er 43 år og i november er det tid for celleprøve igjen- er 3 år siden sist da. Bruker ikke prevensjon og er ikke fare for graviditet.

Noen som har erfaringer? 

Anonymkode: b9067...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg nærmet meg overgangsalderen, så ble blødningene kraftigere og lengre, og kunne vare i opptil 14 dager. Kan det være noe sånt på gang? Uansett så bør du jo ta en prat med legen, for sånn du har det nå kan du jo ikke ha det.

Skrevet

Kan det være myom!? Muskelknuter i livmora? Be om ultralyd. 

Anonymkode: 35c1c...ea4

Skrevet

Jeg blødde i flere uker i strekk uten at det var noe galt. Gynekologen sa at sånn skjedde av og til

Anonymkode: 9e5d6...b24

Skrevet

Jeg blødde en måned sammenhengende - og etter det har jeg hatt kortere og kraftigere enn vanlig mens. Ifølge gynekologen er det bare hormonene som så smått har begynt å tulle. Har åpenbart ikke eggløsning hver måned og da utskilles ikke hormonene som de pleier og da blir det kluss i systemet. Jeg er 44. 

Så trenger ikke være noe veldig farlig. Men få det sjekket!

Anonymkode: 10217...2ce

Skrevet

Hadde 20 dager hvor de fleste dagene var veldig sterk mens ( tampong i grønn størrelse + nattbind, men måtte skifte hele tiden for det), litt mindre mens, stille i 10 dager uten og så på’n igjen i 11 osv. Helt normale svingninger. Jeg har ikke celleforandringer o.l. Slikt kan bare skje. Ta jerntabletter så går det greit. Besøk legen om du er bekymret og du bør uansett ta celleprøver din

Anonymkode: 5ecac...fc6

Skrevet

Jeg hadde det akkurat sånn. Samme alder som deg. Jeg hadde myom (muskelknute i livmor). Behandlingen jeg fikk var Esmya som funket som bare det. Spis jernholdig mat og ta jerntabletter, samt få i deg b12.

Føler med deg, skikkelig stress å ha det slik, ta deg en tur til legen/gynekolog.

Anonymkode: 0a116...9a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...