Gå til innhold

Bakte skoleboller i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bakte skolebolle i går og de har ligget i  en plastpose på benken i natt. Nå er de kjempetunge og tørre. Er det noen måte å redde de på, eller må jeg bake nye?

Blir veldig takknemlig for svar!

Anonymkode: f2245...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke redde de, gjærbakst blir tørr om du ikke fryser den.

Anonymkode: 708ed...e1c

Skrevet

Du kan ikke redde de nå nei. Men noen sekund i mikroen gjør fe bedre, men da må de spises umiddelbart. 

Neste gang hever sy litt mer, bruker litt mindre mek, og/eller steker mindre hardt. Da får du gjærbakst du kan nyte dagen etterpå også. ☺️

Skrevet

Legg alltid gjærbakst i fryseren samme dag du har bakt dem, selv om du skal spise dem dagen etter, og tin dem heller opp igjen. Da har du fersk gjærbakst når du trenger det. 

Anonymkode: f26de...cbe

Skrevet

Takk for alle svar.

Bruker dere bare å tine de i romtemperatur etter frysing eller i ovn/micro?

Jeg varmet gårsdagens boller i stekeovnen med varmluft. De ble faktisk helt greie. Ungene elsket de, men de er ikke bortskjemt med bakverk. Jeg er mer bekymret for svigerinnene mine, når jeg skal prøve samme trikset til selskapet i ettermiddag 😂

Skrevet

Jeg synes boller blir best hvis de tines i romtemperatur og så varnes litt i stekovnen før man spiser. Mikro fungerer i et nødstilfelle, men da blir de seigere og de må spises med en gang. Etter en time er de lite gode.

Anonymkode: 809fb...37d

Skrevet

Jeg pleier å tine boller inni brødposen, inni ovnen, på 85 grader varmluft. Da blir de som nystekte. 

Men de må ut av plastposen umiddelbart når man tar posen ut av ovnen, hvis ikke blir de våte av kondensen. 

Anonymkode: 50436...4d4

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar.

Bruker dere bare å tine de i romtemperatur etter frysing eller i ovn/micro?

Jeg varmet gårsdagens boller i stekeovnen med varmluft. De ble faktisk helt greie. Ungene elsket de, men de er ikke bortskjemt med bakverk. Jeg er mer bekymret for svigerinnene mine, når jeg skal prøve samme trikset til selskapet i ettermiddag 😂

Litt på benken og deretter lunes i ovnen. Definitivt ikke micro. 

Anonymkode: f26de...cbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...