Gå til innhold

Hvor mye har deres unger på konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5-åringen har 35000 kr 

Anonymkode: cc9b7...a2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da er det vel over grensen for stipend i lånekassen. Vær obs på det før studietiden. Veldig kjipt å få alt som lån pga formue... 

Anonymkode: 5c1bb...28c

Mesteparten er arv etter faren hennes så lite jeg får gjort med det. 

Anonymkode: 5d7ef...1b2

Skrevet

4 åringen har nesten 50 000. Kommer snart 300 000 til, forsikringssak. Må finne ut hvordan vi skal plassere de best mulig mtp studier og studielån i fremtiden

Anonymkode: f29f3...645

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mesteparten er arv etter faren hennes så lite jeg får gjort med det. 

Nei, men det er greit å være obs på uansett. Få hjelp av en regnskapsfører før studietiden, så ordner det seg. Ungdommen kan f.eks kjøpe en bolig på studiestedet, med såpass i innskudd vil det være uproblematisk å få litt lån i tillegg og kjøpe f.eks en leilighet med to soverom. Da kan et rom leies ut til en studievenn, og ligningsverdien på boligen minus lånet blir så lavt at det blir utbetalt fullt stipend.

Har selv et familiemedlem som gjorde det. Hadde greit med penger på konto da hun begynte studere og kjøpte leilighet, nå leier hun ut et soverom og får inn godt over halvparten av hva hun må betale til banken. Hun bor billigere enn hun ville gjort i en studentbolig, og betaler ned på sin egen leilighet. Vinn vinn :)

Det er mulig å løse det, men greit å være obs på det så løsningene blir funnet 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

9 år og har 468302 på konto 

Hvordan kan det ha seg? Arv? Hvis ikke arv så må jo dere ha spart over 50 000 i året siden han ble født!

Anonymkode: 781db...405

Skrevet

Har nettopp vært en sånn tråd. Er bare å søke den opp

Anonymkode: 9508b...630

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan det ha seg? Arv? Hvis ikke arv så må jo dere ha spart over 50 000 i året siden han ble født!

Hun har jo allerede svart at det er arv etter pappaen.

Jeg har selv en 12-åring med 1,2 mill på konto, det er forsikringspenger som overformynderiet foreløbig passer på.

Skrevet

Rundt 50 tusen hver, 6 og 8 år. 

Anonymkode: d48ab...d65

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv en 12-åring med 1,2 mill på konto, det er forsikringspenger som overformynderiet foreløbig passer på.

Samme her. Har en 8åring med 650' som overformynderiet tar seg av. Får finne på noe smart den dagen det blir aktuelt med evt stipend/studielån.

Anonymkode: b436d...a8a

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ro deg ned! Og hvorfor svarer du? Jeg spurte jo ikke deg.

Når jeg skrev det så hadde hun ikke svart. Dvs at hun svarte på det samtidig som jeg kommenterte.

Var heller ikke interessert i å vite hva din 12 åring har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...