Gå til innhold

Noen her som har prøvd migrenestift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelper det?

Anonymkode: 92db6...18d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lindrer smertene litt, men migrenen forsvinner ikke.

Anonymkode: 8b185...4b3

Skrevet

Ingen lindring her.

Anonymkode: 8433b...c1b

Skrevet

Så dumt :( Er desperat etter noe som kan lindre. Noen andre tips om lindring kanskje?

Hi

Skrevet

Har blitt mye bedre etter jeg begynte på betablokkere.

Anonymkode: 8b22e...259

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har blitt mye bedre etter jeg begynte på betablokkere.

Så bra :)  Hvilken bruker du? De hjalp ikke meg desverre :(

Hi

Skrevet

Det eneste som virker for meg er imigran/sumatriptan. Men det hjelper bare de timene tabletten/sprøyta virker. Når virkningen går ut er smertene fortsatt der.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så bra :)  Hvilken bruker du? De hjalp ikke meg desverre :(

Hi

Metoprolol.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste som virker for meg er imigran/sumatriptan. Men det hjelper bare de timene tabletten/sprøyta virker. Når virkningen går ut er smertene fortsatt der.

Jeg har imigran injeksjoner som jeg bruker av og til, men synes ikke de har så stor effekt for meg. Sumatriptan har jeg ikke prøvd. Er det sprøyte?

Hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har imigran injeksjoner som jeg bruker av og til, men synes ikke de har så stor effekt for meg. Sumatriptan har jeg ikke prøvd. Er det sprøyte?

Hi

Det er både tabletter og sprøyte. Men det er 'det samme' som imigran. Det er det jeg får utlevert når resepten sier Imigran. Men jeg synes faktisk at sumatriptan sprøyta ikke er riktig like vond å sette som imigran.

Noen ganger kjenner jeg at det kan holde med en ibux 400 + 2 paracet. Da tar jeg det i stedet, for å 'spare' en sumatriptan. Jeg er livredd for å ta sa mye at jeg ikke får effekt av de, eller at jeg skal få medikamentutløs hodepine i tillegg.

Etter flere år med veldig mye smerter, har jeg lært meg mye om hva som utløser mine anfall, og klarer nå å stoppe en del før de slår ut.

Føler med deg! Man blir helt desperat i søket etter noe som funker. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er både tabletter og sprøyte. Men det er 'det samme' som imigran. Det er det jeg får utlevert når resepten sier Imigran. Men jeg synes faktisk at sumatriptan sprøyta ikke er riktig like vond å sette som imigran.

Noen ganger kjenner jeg at det kan holde med en ibux 400 + 2 paracet. Da tar jeg det i stedet, for å 'spare' en sumatriptan. Jeg er livredd for å ta sa mye at jeg ikke får effekt av de, eller at jeg skal få medikamentutløs hodepine i tillegg.

Etter flere år med veldig mye smerter, har jeg lært meg mye om hva som utløser mine anfall, og klarer nå å stoppe en del før de slår ut.

Føler med deg! Man blir helt desperat i søket etter noe som funker. 

Uff, ja jeg er helt desperat. Venter og håper på at Aimovig skal komme på blå resept, og at den kanskje kan hjelpe. Men det tar så lang tid :( Vær forsiktig med paracet, det kan og gi deg medikamenthodepine. Kanskje jeg skal teste sumatriptan sprøyta, for jeg synes at imigran sprøyta er litt vond, men det værste er at jeg blir så dårlig av den. Jeg har "best" effekt av Maxalt, men skulle gjerne hatt noe mer effektivt.

Hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så dumt :( Er desperat etter noe som kan lindre. Noen andre tips om lindring kanskje?

Hi

Ice gel fra apoteker 😃 fukt psnnrn m kaldt vann, smør på. Eneste lukten jeg ikke reagerer på. 

Anonymkode: ceaa9...503

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ice gel fra apoteker 😃 fukt psnnrn m kaldt vann, smør på. Eneste lukten jeg ikke reagerer på. 

Anonymkode: ceaa9...503

Tusen takk for tips, skal testes :)  Men jeg er ikke sikker på hva psnnm skulle være?

Hi

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for tips, skal testes :)  Men jeg er ikke sikker på hva psnnm skulle være?

Hi

Ikke jeg som skrev det, men jeg tipper hun mente pannen?

Anonymkode: 84d82...3da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Imgrenestift hadde ingen virkning, ei heller imigran.

Cataflam derimot kombinert med 2 paracett, kan ikke lever uten i perioder...

Anonymkode: a39bd...8d7

Skrevet

Hmm, kan se ut som om migrenestift mer eller mindre er bortkastede penger, kjedelig :(

Hi

Skrevet

MAXALT Rapitab - tas så snart man aner at migrenen kommer.

Er da bra etter 30 min.

Utrolig - før kunne jeg ligge i 2-3 dager

Skrevet
4 timer siden, Espen10 skrev:

MAXALT Rapitab - tas så snart man aner at migrenen kommer.

Er da bra etter 30 min.

Utrolig - før kunne jeg ligge i 2-3 dager

Så bra at den virker så godt for deg :) Maxalt bruker jeg og, den virker i hvertfall litt bedre enn de andre. Skulle ønske jeg kunne tatt den oftere

Hi

Skrevet

Maxalt har "kurert" meg. Men må ta den med en gang jeg aner migrenen komme. Stiften funker ingen ting på meg, men den virker for en kollega.

Anonymkode: ca781...e1b

Skrevet

Jeg har aldri hørt om migrenestift før, men har googlet litt nå og det ser egentlig ut som det er mentolatum på soft og det forundrer meg veldig om det kan hjelpe på migrene. Noen skriver det kjennes godt ut når de slapper av etter å ha tatt ordentlige medisiner, men jeg klarte ikke å finne noe om at det virkelig hjelper. 

Den finnes ikke i felleskatalogen, så det er ikke noe medisiner i den. 

Anonymkode: 87b47...c69

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri hørt om migrenestift før, men har googlet litt nå og det ser egentlig ut som det er mentolatum på soft og det forundrer meg veldig om det kan hjelpe på migrene. Noen skriver det kjennes godt ut når de slapper av etter å ha tatt ordentlige medisiner, men jeg klarte ikke å finne noe om at det virkelig hjelper. 

Den finnes ikke i felleskatalogen, så det er ikke noe medisiner i den. 

Anonymkode: 87b47...c69

Jeg hadde heller ikke hørt om den før, før jeg så flere på migrene sider på fb som sa det hjalp de. Så jeg tenker jeg uansett skal teste, har ingenting å tape på det. Jeg har kjølende hodepute, og bruker godt innpakket ispose av og til. Jeg synes det er litt lindrende med kjøling, så den kjølende effekten skal man ikke kimse av :)

Hi

Skrevet

Etter å ha prøvd alt av migrenemedisiner, fikk jeg prøve epilepsimedisiner. Tar fast forebyggende hver dag. De blokkerer anfall, og fungerer genialt bra. Etter å ha slitt med anfall og hodepine i 20 år nesten daglig, har jeg hodepine kun 1-2 ganger i mnd. Kjempeforskjell❤️

Anonymkode: f7b4c...0da

Skrevet

Lindrer bittelitt så jeg bruker den om jeg MÅ ut døra. Jeg tar forebyggende så har gått fra daglige anfall til ca 2-3 anfall per år og anfallene er mye svakere. Men syns at migrenestiften er for svak for det, jeg har ikke funnet en sterkere bortsett fra et plaster men den må jeg ha i panna så går ikke ut døra med den 😅 Salonpas heter den, er smertestillende i den og men tror det er mentolen som hjelper meg mest.

Anonymkode: 44253...9bc

Skrevet

Jeg bruker topimax forebyggende (epilepsimedisin). Har redusert antall anfall samt graden på anfallet er mindre. 

Anonymkode: 48d9a...b15

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter å ha prøvd alt av migrenemedisiner, fikk jeg prøve epilepsimedisiner. Tar fast forebyggende hver dag. De blokkerer anfall, og fungerer genialt bra. Etter å ha slitt med anfall og hodepine i 20 år nesten daglig, har jeg hodepine kun 1-2 ganger i mnd. Kjempeforskjell❤️

Anonymkode: f7b4c...0da

Så bra, jeg ble mye verre av epilepsimedisinen Topimax. Tar Effexor med super effekt

Anonymkode: 44253...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...