Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Jeg og Far gikk fra hverandre for snart 5 år siden, Jeg har hatt de mest,men nå tenker vi begge at de er store nok til 50/50, De er nå 6 og snart 8 år, Far er gift med en ny en og har fått en datter der, som blir 1 år i August. Sønnene våre elsker søsteren sin, Jeg er forsatt singel og trives enn så lenge alene, Jeg er 28 så har god tid. Men hvordan løse dette ? Jeg bor ca 45 minutter fra far, Vi deler på kjøring og slik, Jeg levere og han bringer de tilbake,men jeg tenker på hvordan skal vi gjøre det med skolen? Skal de ta bussen fra Far eller skal jeg kjøre de? Da jeg likevel må den veien fra jobben. Ellers så har Far forslått at vi har de like mye i Sommerferien, anhvert år Jul og nyttår, Han hver høstferie og jeg hver vinterferie og så deler vi på Påsken. 17 mai kommer han og Familie siden barna går på skolen her og er opplegg her. Hva synes dere høres best ut 50/50 eller kun i ferier? De er selvsagt så mye hos faren som de vil ellers også, de bare ringer han så kommer han hvis det blir i ferier. Kona hans er like delaktig i livet deres og vi er gode venner alle sammen Anonymkode: 6848f...255
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Det har mye å si for det sosiale hvor de bor. Jo eldre de blir, jo viktigere blir livet med venner etter skolen. Det vil bli besverlig for dem når dere bor så langt unna hverandre. Datteren min har en venninne som bodde slik. De endret ganske raskt tilbake til samvær annen hver helg og likt i ferier. Nettopp fordi hun ble helt isolert fra venner den uken hun var hos far. Hun kunne ikke bli med noen hjem eller ha noen med hjem for logistikken ble for vanskelig. Kanskje 50-50 går nå mens de er så små, men jeg tror det ganske raskt vil bli et sosialt handikapp. Anonymkode: 48b6d...8ef
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 50/50 er ikke anbefalt når man ikke bor i samme skolekrets, 45 min unna er altfor mye. Datteren min har en jente i klassen som bor sånn, bare en halvtime unna, men den uken hun er der treffer hun ikke venner i det hele tatt. De er nå 10 år gamle og det er ganske ensomt for henne den uken hun blir hentet på skolen og drar en halvtime unna uten å treffe venninnene sine. Om dere skal ha 50/50 bør en av dere flytte så dere bor i samme nabolag. Andre datteren min som er 12 har en venninne som også er 50/50 hos begge foreldrene, men de bor 10 min å gå fra hverandre så hun har venninnene sine hele tiden. Da er det ikke noe problem. Anonymkode: 4b256...f90
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Takk for svar Kanskje satse på kun i ferier da, for se jo at det kan bil problemer både sosialt og søvn messig , de må jo opp kl 530 hvis de er hos far og bonus mamman. Jeg får bare dårlig samvittighet for guttene som er så glad i far, bonus mamma og lillesøster,men far har sagt de bare kan ringe og komme på besøk Anonymkode: 6848f...255
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar Kanskje satse på kun i ferier da, for se jo at det kan bil problemer både sosialt og søvn messig , de må jo opp kl 530 hvis de er hos far og bonus mamman. Jeg får bare dårlig samvittighet for guttene som er så glad i far, bonus mamma og lillesøster,men far har sagt de bare kan ringe og komme på besøk Anonymkode: 6848f...255 Syns ikke 45 min er så innmari mye, altså. Men 50/50-ordning har i seg noen fallgruber. Man risikerer at "ingen steder" føles som hjemme, fordi det alltid er en transittleir.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #6 Skrevet 22. juni 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Skal de ta bussen fra Far eller skal jeg kjøre de? Da jeg likevel må den veien fra jobben. Vil det si at de går på skole der far bor? Anonymkode: fc567...781
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #7 Skrevet 23. juni 2019 Skal dere ha 50/50 må en av dere flytte til den andres nabolag. Alt annet er bare egoistisk av dere foreldre. Anonymkode: 7c893...c2f
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #8 Skrevet 23. juni 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg får bare dårlig samvittighet Anonymkode: 6848f...255 Ja, dere har jo satt dere og gutta deres i denne situasjonen. Klart det får konsekvenser for barna at foreldrene skiller seg. Du trenger ikke gjøre det verre for dem ved at de må være borte fra venner hver annen uke. Eventuelt, hvis barna savner far, søster og bonusmor så mye så kan jo gutta bo fast hos dem og ha helgesamvær med deg. De danner seg garantert nye venner om de flytter til ny skolekrets. Anonymkode: d326e...193
Gjest Antarctica Skrevet 23. juni 2019 #9 Skrevet 23. juni 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, dere har jo satt dere og gutta deres i denne situasjonen. Klart det får konsekvenser for barna at foreldrene skiller seg. Du trenger ikke gjøre det verre for dem ved at de må være borte fra venner hver annen uke. Eventuelt, hvis barna savner far, søster og bonusmor så mye så kan jo gutta bo fast hos dem og ha helgesamvær med deg. De danner seg garantert nye venner om de flytter til ny skolekrets. Anonymkode: d326e...193 Ja, for det er jo lite sannsynlig at de skal savne mamma? Spiller du dum, eller?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #10 Skrevet 23. juni 2019 Takk for svar skal på fvk imorgen og vi kommer til og gå for pappa har de i ferier og at de besøker de når de ønsker ellers de drar til faren fra mandagen og er der 4 uker, for jeg jobber nesten 4 uker til, så blir det 4 uker med meg etterpå Anonymkode: 6848f...255
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2019 #11 Skrevet 23. juni 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar skal på fvk imorgen og vi kommer til og gå for pappa har de i ferier og at de besøker de når de ønsker ellers de drar til faren fra mandagen og er der 4 uker, for jeg jobber nesten 4 uker til, så blir det 4 uker med meg etterpå Anonymkode: 6848f...255 Høres ut som en god plan! Anonymkode: 48b6d...8ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå