Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #1 Skrevet 22. juni 2019 Min tidligere nabo var det. Hun hadde en sønn. En kjekk gutt, flink, sporty, godt forhold til mor. Typisk ungdom også, hendte han drakk seg full på ungdommers vis, men likevel aldri noe tull. Likte han godt selv. Så rundt 17 år så oppdager jeg at han røyker hasj. Jeg har hund så gikk mye gjennom et skogholt for å komme meg på en tursti. Der satt han og noen kompiser. Første gang jeg så de tok jeg en prat med gutten. Sa, ikke ødelegg livet ditt med å gå den veien. Han sa han bare hadde forsøkt ett trekk og at det ikke var noe for han. Jeg har personlig erfaring med hvor galt det kan gå og fulgte med på han. Så skulle mor bort en helg og hele helgen hang det cannabis lukt rundt leiligheten. Det var mye folk der men ikke festbråk. De fleste var under 18 år. Jeg vurderte å ringe politiet men valgte å vente og ta en prat med mor og sønn, å havne i registeret når du er 17 år er heavy. Så jeg snakker med mor på mandagen, hun ble rasende på meg. Sånn var ikke hennes sønn, de hadde brent DUFTLYS, jeg sa jeg kjenner den lukta svært godt og at det jeg kjente ikke var duftlys. Sønnen bare nektet, men jeg så at han visste at jeg visste. Jeg lot det ligge og det var aldri hasjfest der igjen. Nå har det gått endel år, fikk nylig vite at denne fine gutten nå soner for en forbrytelse begått i rus, tung rus. Og jeg blir så forbanna, lei meg og oppgitt. Hadde jeg kanskje ringt politiet da jeg vurderte det kunne han blitt fanget opp tidlig. Hadde mora stolt mer på meg enn gutten kunne noe vært gjort. Nå har denne unge mannen som er en fin gutt avbrutt skolegang og rulleblad. Og veien videre etter dette vet jeg er full av minefelt. Ikke vær en naiv forelder, det kan koste ungen din fremtiden. Anonymkode: b1b2a...0c7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #2 Skrevet 22. juni 2019 Tragisk😔 men ser dessverre veldig ofte at foreldre ikke greiere å se « feil» på sine egne barn, så de nekter å motta hjelp.. egoistisk mener nå jeg Anonymkode: 3bf0e...8be
TinaK 1990 Skrevet 22. juni 2019 #3 Skrevet 22. juni 2019 Det som er....naive foreldre servile selv at de er naive 🙂
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #4 Skrevet 22. juni 2019 Jeg sa til mora, ta han med til legen for urinprøve, tar jeg feil skal jeg personlig be dere begge om unnskyldning. Jeg sa vær så snill, dette kan gå så veldig galt. Hun ignorerte meg etter dette. Historien er så trist. Han var svært talentfull i idrett og hadde gode karakterer. Tenk å få fremtiden helt/delvis ødelagt av dumme valg tatt når man ikke evner å ta valg. Han hadde lyst å studere i USA og drive med idrett sa han, nå kommer han ikke inn i USA. Vet ikke hvor lenge soning vil ligge på rullebladet. Han soner i ordinært fengsel, håper han ikke knytter feil kontakter der. Jeg bryr meg skikkelig om denne gutten. Han satt hos meg og spilte uno da han var liten, drakk brus og var så moden for alderen. Har lyst å ta kontakt med han, vise at jeg vet han er en bra gutt. Anonymkode: b1b2a...0c7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2019 #5 Skrevet 22. juni 2019 Selvfølgelig ønsker alle foreldre å tro det beste om egne barn. Noen ganger kan det være vanskelig å se sannheten i øynene😕. Veldig trist for denne gutten som har ødelagt mye for seg selv. Anonymkode: 99bb9...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå