Gå til innhold

Hvordan finne markedsverdien av bilen vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter vår ulykke skal vi få utbetalt markedsverdien av vår 2015 Nissan Leaf 30kwh. Hvordan finner jeg ut markedsverdien? Har sett litt på finn osv men varierer så mye så trenger nok litt hjelp fra noen kanskje vet litt mer. 

Tusen takk 

Anonymkode: 8e20b...5ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må se på Finn.no på de som har samme km stand og utstyr da får du en ca pris.du vil vel få en sum i forslag fra forsikringen også.

Anonymkode: 52f6a...c6b

Skrevet

Ja men forslaget fra de er langt under det jeg ser på finn. Vår har gått 32000 km 

Skrevet

Du kan forhandle med forsikringen å. Du kan si at du ser tilsvarende biler og hvilken sum de ligger ut for. Men det spørs litt på tilstand på bilen deres før kollisjon eller hva som gjør at den ble kondemnert.

Skrevet

Den var tipp topp når vi kjøpte den. De mener det vil koste 145.000 å fikse. Vi kjøpte for 169.000. Den har ikke falt mye i verdi. De vil gi 155.000. Verdien er 169.000, men da så han da kan vi likegodt fikse hele bilen, men gjør de det da når alt er så ødelagt. Det kan jo fort bli dyrere enn 145.000? Da mente han i forsikringen at da ber vi de bruke brukte deler så vi får det billigere. 

Takk for svar 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den var tipp topp når vi kjøpte den. De mener det vil koste 145.000 å fikse. Vi kjøpte for 169.000. Den har ikke falt mye i verdi. De vil gi 155.000. Verdien er 169.000, men da så han da kan vi likegodt fikse hele bilen, men gjør de det da når alt er så ødelagt. Det kan jo fort bli dyrere enn 145.000? Da mente han i forsikringen at da ber vi de bruke brukte deler så vi får det billigere. 

Takk for svar 

Med mindre dere akkurat har kjøpt den for 169 000, så er den jo ikke verdt 169 000 lenger

Anonymkode: a3453...bd8

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre dere akkurat har kjøpt den for 169 000, så er den jo ikke verdt 169 000 lenger

Vi kjøpte den for 5 mnd siden men finner ingen steder at de selges så mye under den prisen. 

Skrevet

Tilnærmet alle jeg ser på finn med km-stand på 30 000 og opp ligger da på 129 000 - 139 000 kr?

Anonymkode: 15733...e28

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tilnærmet alle jeg ser på finn med km-stand på 30 000 og opp ligger da på 129 000 - 139 000 kr?

Anonymkode: 15733...e28

Men du ser på 24 kwh batterier nå og ikke 30 kwh?

Skrevet

Nå har jeg også sett på Finn, og enig i den over i forhold til hva de ligger ut for. Synes ikke 155’ høres urimelig ut, virker dessverre mere som dere har overbetalt når dere kjøpte..

hadde aldri turt å kjørt en bil som hadde måtte igjennom en så omfattende reparasjon.

Skrevet

Er du tilbudt 155', så er det utrolig generøst av forsikringsselskapet! 

Anonymkode: 4f5fb...2b7

Skrevet

Det virker som flere her ikke skjønner at det er forskjell på 24 og 30 kwh og det er mulig de i forsikringsselskapet heller ikke skjønner den forskjellen. Vis  forsikringsselskapet annonser med tilsvarende biler til salgs og spør om de kan vise til noen med prisen de tilbyr og at hva de sier da. 

Anonymkode: a9e29...b4a

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virker som flere her ikke skjønner at det er forskjell på 24 og 30 kwh og det er mulig de i forsikringsselskapet heller ikke skjønner den forskjellen. Vis  forsikringsselskapet annonser med tilsvarende biler til salgs og spør om de kan vise til noen med prisen de tilbyr og at hva de sier da. 

Anonymkode: a9e29...b4a

Men hi henviser til finn, og det er ingen med 30 kwh 2015 modell til den prisen hi snakker om der

Skrevet

24kw eller 30kw, det er fortsatt en 2015 modell.

Det har skjedd enorme ting på disse årene, og jeg ville aldri i verden kjøp en slik bil nå. Er du tilbudt 155000,- så hadde jeg tatt pengene tvert.

og ja, jeg vet forskjellen på modellene. Hjelper ikke... En Leaf 2019 modell derimot, den er super nå, om 2 år bør man bytte den igjen... teknologien stormer fremover! 

Anonymkode: 2b883...88b

Skrevet

Enig med over her du har fått en meget god pris for bilen din. Dere ble dessverre lurt når dere kjøpte den. Forsikringsselskap kan ikke betale ekstra for at dere ble lurt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...