Gå til innhold

Knakk sammen foran barna i kveld 😫

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene med barna i fire uker, har gått tre uker nå, er så sliten at jeg har ikke ord 😏, har mye jobb som jeg henger etter med, frist onsdag, skulle jobbe med dette når jeg kom hjem fra jobb kl.12 i dag, men da var formen elendig, feber og tett. 

I kveld toppet det seg for meg, 4 åringen nekter å gjøre det jeg sier, og hyler og gråter, i tillegg løper han å skaller meg (uhell), vi går på badet for kveldsstell, (6 åringen er også med). Jeg full av feber og dritklar, og 4 åringen hylende for han vil ikke, til slutt ble det nok for meg, går ut fra badet, og begynner selv å gråte, 6 åringen kommer for å se hvorfor jeg gikk, å begynner å storgråte når hun ser meg gråte 🙈, jeg klarer å hente meg inn (gråt i maks 2 min), og satte meg sammen med barna å fortalte at jeg hadde feber og var syk, og kjempeklar og derfor begynte å gråte. Barna roet seg og vi avsluttet kvelden med lesestund, og glade barn. 

Men huff fikk så dårlig samvittighet ovenfor barna, så hvor usikker de ble, de har jo aldri sett meg slik 😫, de skal bort i morgen slik at jeg får jobbe og hente meg inn, mulig de blir borte til søndag.

Har nå mest lyst til å hente de å la de ligge sammen med meg 💕

Må skrive her da samboer er så lite tilgjengelig når han er borte på jobb, så får ikke snakket ut med han.

Anonymkode: 7be9a...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alene i 4 uker? Jaja, det er ikke akkurat mye 

Anonymkode: 5c559...16c

Skrevet

Herregud, slapp av menneske. Barn tar ikke skade av se at voksenpersoner i livet deres, inkludert mor og far, har følelser. 

Anonymkode: 977cb...920

Skrevet

Da synes jeg du skal gråte litt mer foran dem. Det er da ikke noe mål å ikke gråte foran barna? Vil gjerne lære barna om alle følelser, jeg. Vi gråter når ting er vanskelig, men så går det over. Det er fint å se for barn. Tror jeg feller noen tårer foran barna minst et par ganger i uka. 😊

Anonymkode: b4340...eb3

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes til vanlig at det ikke er mye jeg heller, er vant til det. 

Men akkurat nå når jeg er så sliten og i tillegg ble syk, føltes fire uker ut som en evighet, når ting har roet seg så synes jeg sikkert at det har gått fort 😅

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, slapp av menneske. Barn tar ikke skade av se at voksenpersoner i livet deres, inkludert mor og far, har følelser. 

Anonymkode: 977cb...920

Vet jo egentlig det, men når jeg så 6 åringen sin reaksjon fikk jeg vondt i meg 😏

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg du skal gråte litt mer foran dem. Det er da ikke noe mål å ikke gråte foran barna? Vil gjerne lære barna om alle følelser, jeg. Vi gråter når ting er vanskelig, men så går det over. Det er fint å se for barn. Tror jeg feller noen tårer foran barna minst et par ganger i uka. 😊

Har det som regel veldig bra med meg selv, så sjelden behov for å gråte.

Skrevet

Hva er galt med at barna ser at voksne også kan gråte noen ganger? Man er bare mennesker😊

Du forklarte etterpå og avsluttet dagen på en fin måte, så jeg tviler på at det er noen som er traumatisert. 

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er alene med barna i fire uker, har gått tre uker nå, er så sliten at jeg har ikke ord 😏, har mye jobb som jeg henger etter med, frist onsdag, skulle jobbe med dette når jeg kom hjem fra jobb kl.12 i dag, men da var formen elendig, feber og tett. 

I kveld toppet det seg for meg, 4 åringen nekter å gjøre det jeg sier, og hyler og gråter, i tillegg løper han å skaller meg (uhell), vi går på badet for kveldsstell, (6 åringen er også med). Jeg full av feber og dritklar, og 4 åringen hylende for han vil ikke, til slutt ble det nok for meg, går ut fra badet, og begynner selv å gråte, 6 åringen kommer for å se hvorfor jeg gikk, å begynner å storgråte når hun ser meg gråte 🙈, jeg klarer å hente meg inn (gråt i maks 2 min), og satte meg sammen med barna å fortalte at jeg hadde feber og var syk, og kjempeklar og derfor begynte å gråte. Barna roet seg og vi avsluttet kvelden med lesestund, og glade barn. 

Men huff fikk så dårlig samvittighet ovenfor barna, så hvor usikker de ble, de har jo aldri sett meg slik 😫, de skal bort i morgen slik at jeg får jobbe og hente meg inn, mulig de blir borte til søndag.

Må skrive her da samboer er så lite tilgjengelig når han er borte på jobb, så får ikke snakket ut med han.

Oi! Du har aldri vist følelser for barn? Da var det på tide... du har liv til å bryte sammen, gråte bli sint osv. Bare snakk ned dem etterpå. De må jo få vite at alle har ulike dager.

Anonymkode: fae6c...ebc

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo heller ikke normalt? Å være så lei seg at man gråter flere ganger i uken er jo uholdbart? Hva er det som gjør at du er så fortvilet?

Og jeg er enig i at det ikke er farlig for barn å se foreldrene gråte, men hvis det skjer på ukesbasis vil det jo bli en vane og bare en ting mamma gjør. Du vil vel ikke at de skal huske en barndom med en mor som stadig var så lei seg at hun bare gråt? Det går faktisk an å skjerme barna litt. 

For lite og for mye er ikke bra av noe. 

Anonymkode: 056d6...a6a

Skrevet

For noen idiotiske svar du får! 

Kjære deg, klart du er sliten. Å være helt alene med barna i 4 uker er lenge, det blir nok godt med litt avlastning ♥️

Barn har godt av å se at voksne har følelser, men når vi mister kontrollen over oss selv blir i alle fall mine skremte. Det er ubehagelig, men du hentet deg inn og avsluttet dagen på en god måte. Det går bra! 

Anonymkode: d1376...ab6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

De har oppdaget at mor også har følelser og kan bli lei seg. Ærlig talt. Dette er virkelig en liten ting helhetlig sett og ikke traumatisk for barna. God bedring til deg!

Anonymkode: 9efd6...820

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har oppdaget at mor også har følelser og kan bli lei seg. Ærlig talt. Dette er virkelig en liten ting helhetlig sett og ikke traumatisk for barna. God bedring til deg!

.. og du er utslitt allerede og syk i tillegg. Ikke vær så hard mot deg selv. Det er lov å gråte litt.

Skrevet

Dette går da helt fint! Spesielt siden du satte deg ned med dem kg fortalte grunnen til at du begynte å gråte. Det er helt greit at det topper seg litt og barna tar ikke skade av å se deg gråte en gang i blant. Det viktigste er at kvelden ble avsluttet koselig for barna :) 

Anonymkode: da443...a89

Skrevet

Ikke vær så hard mot deg selv. Det er ikke skadelig at barna ser mamma gråte av og til. Det er bra at de ser at voksne også har følelser.

Når jeg leste innlegget ditt måtte jeg tenke meg om. Og jeg er også litt sånn at jeg aller helst ikke gråter foran barna. I din situasjonen kunne jeg nok ha blitt mer frustrert og heller sint, enn faktisk vise at det var å gråte som kanskje var den opprinnelige følelsen. Ikke det at jeg blir sint i stor grad heller, kanskje mer streng. Men uansett, det går helt fint. De tar absolutt ikke skade av det så lenge det ikke skjer hver uke.

God bedring og lykke til med den siste uka. Dette går bra!

Anonymkode: 5f240...d17

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bitter much ? 

Anonymkode: 36da7...9e2

Skrevet

Synes det er fantastisk at din 6 åring har så mye empati og forståelse for mamman sin.  

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat dette sa psykologen min til meg (gikk der for andre ting, men tok opp min dårlige samvittighet over å ha knekt sammen foran barnet to ganger).

Hun sa også at barnet nå har opplevd at det verste som skjer når strikken til mamma strekkes for langt, er at hun gråter. Dét er ikke så ille, finnes mange foreldre som reagerer helt annerledes når de når bristepunktet.

Anonymkode: 0a55e...161

Skrevet

Jeg forstår du er sliten og frustrert, jeg har vært der selv. Men ungene tåler det!!! Du snakka jo tilogmed med de etterpå og forklarte. De lider ingen nød, jeg lover!

Anonymkode: f24a7...e41

Skrevet

Aleina i 4 uker... Og du takler ikke feber🙄 og tverre unger.. 

Herregud er det mulig. 

Anonymkode: c31f7...052

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud er det mulig. 

Du ser en mor som er syk, sliter og har hatt en vanskelig opplevelse og trenger oppbakning. Og du velger å tråkke henne lenger ned.

Herregud er det mulig 🙄

Anonymkode: 50251...419

Skrevet

Alle vet hvor utslitt man kan bli av sykdom, og hypre barn❤️ Dette går helt fint ❤️

Sender deg god klem og god bedring 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud er det mulig. 

😂😂😂

Anonymkode: f6a54...864

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du ser en mor som er syk, sliter og har hatt en vanskelig opplevelse og trenger oppbakning. Og du velger å tråkke henne lenger ned.

Herregud er det mulig 🙄

Av og til så må folk vite at dei må skjerpa seg. 

Klaga øve slikt. 

Skrevet

Jeg tenker at barna har godt av å lære at de må ta hensyn til andre menneskers og kan ikke bare gjøre akkurat som de vil hele tiden. Det er alt for lite av det og det gir helt ufordragelige barn. 

Anonymkode: b980e...65e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...