Gå til innhold

Organdonasjon i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krisemaksimering og storm i et vannglass. For er altfor redd for døden. Her kan de bare skru av alt, trenger ikke legge inn masse ressurser for å tro på noe som ikke er realistisk. 

Anonymkode: fbb13...d5d

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krisemaksimering og storm i et vannglass. For er altfor redd for døden. Her kan de bare skru av alt, trenger ikke legge inn masse ressurser for å tro på noe som ikke er realistisk. 

Anonymkode: fbb13...d5d

Er enige i at de kan avslutte om det ikke er håp, men da må de jo vite hva de skal se etter. Høres jo ut som man kan risikere å bli drept slik det er nå. Virker ikke som de har kontroll.

Anonymkode: a396a...281

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er enige i at de kan avslutte om det ikke er håp, men da må de jo vite hva de skal se etter. Høres jo ut som man kan risikere å bli drept slik det er nå. Virker ikke som de har kontroll.

Risikoen er så forsvinnende liten at det er nesten ikke sjanse for at det ev. skulle skje med deg at diagnosen var feil.

For meg kunne de også slått av. Om jeg var så skadet så ville livet uansett etterpå ha blitt så negativt at jeg helst ville sluppet og heller reddet åtte andre.

Men det er flott at de diskuterer slik at de blir bedre.

Dessuten, den nye metoden ble jo stoppet, så du risikerer ikke det nå. Ergo har du trukket tilbake din ev. organorganisasjon uten grunn...

Anonymkode: be30e...f3a

Skrevet

Jeg er fremdeles for organdonasjon og i mine øyne virker det absolutt ikke som om de er for rask på avtrekkeren. Men jeg syns det er veldig bra at legene selv setter fokus på dette, ikke minst det etiske rundt å erklære noen død, og risikoen for at det prosedyren skal bli sett på som at man kobler noen av for å sikre donasjon. Det er så få som er aktuelle for organdonasjon at jeg tviler sterkt på at legene ikke er sikker i sin sak når de faktisk erklærer noen for død. 

Men absolutt en interessant artikkel og helt rett at de som faktisk er villige til å være organdonor får denne informasjonen slik at man vet hva man takker ja til. For min del skal de bare koble fra om jeg havner der og heller være sikker på at organene mine er brukanes til noe hvert fall. 

Anonymkode: 13f0c...99b

Skrevet

Interessant artikkel. Måtte lese den to ganger.

Jeg er for organdonasjon. Vi var i den situasjonen for mange år siden, min far var i en alvorlig ulykke. Han ble erklært hjernedød. Vi valgte for han å donere hans organer. Dette hadde vi ikke snakket om før, men hvem forventer at en frisk mann vil dø i en alder av 38? 

Anonymkode: 5e82c...565

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Risikoen er så forsvinnende liten at det er nesten ikke sjanse for at det ev. skulle skje med deg at diagnosen var feil.

For meg kunne de også slått av. Om jeg var så skadet så ville livet uansett etterpå ha blitt så negativt at jeg helst ville sluppet og heller reddet åtte andre.

Men det er flott at de diskuterer slik at de blir bedre.

Dessuten, den nye metoden ble jo stoppet, så du risikerer ikke det nå. Ergo har du trukket tilbake din ev. organorganisasjon uten grunn...

Anonymkode: be30e...f3a

Nei, grunnen er jo manglende tillit. Ikke akkurat bare metoden.

Gjest Antarctica
Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Si meg, leste vi samme artikkel... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...