GĂ„ til innhold

Hva betyr dette egentlig?🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

PĂ„ min eks.(flere Ă„r tilbake)stĂ„r det i en utenlands avis at «he is wanted for sex offences believed committed in his home countries....» har han voldtatt noen da?😔 

Jeg blir isÄfall ikke overrasket....glad jeg kom meg bort fra han, han eide meg!

Anonymkode: 53fbc...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

StÄr pÄ en annen side ogsÄ»charges of sexual violence....interpol had put a warrant out for his arrest...» 

Skrevet

Sexual violence og sex offences trenger ikke bety voldtekt, men det betyr helt klart at han var voldelig pÄ seksuelt vis. Vet en fyr ble dÞmt fordi han tvang dama til Ä putte ting i vagina, filmet henne, tvang henne til Ä suge seg osv, dengte henne ogsÄ. Ingenting om voldtekt ble nevnt i dommen, men seksuelt voldelig var han absolutt (han sitter i fengsel nÄ).

Godt du kom deg vekk fra han!

Anonymkode: b1abb...b9b

Skrevet

Betyr at de tror han har gjort det ja og han er ettersĂžkt. Bra du kom deg unna!

Anonymkode: 66803...8aa

Skrevet

Takk for svar💞

Ja jeg er sĂ„ glad for at jeg kom meg bort, jeg er enda merket pga han....ung og naiv😔

Skrevet

Han er ettersÞkt gjennom Interpol for seksuell vold og seksuelle overfall. 

HÞres ganske alvorlig ut. Og hvis jeg var deg ville jeg gjort Interpol oppmerksom pÄ hvor han befant seg.

Anonymkode: cfec9...f20

Skrevet

Det er juridiske definisjoner. Seksuelle overgrep er jo ikke det samme som voldtekt. Hvis en mann tar kvelertak pÄ en kvinne og kjÞrer opp sine fingre i henne sÄ har han, per juridisk definisjon, begÄtt et seksuelt overgrep men ikke voldtekt. Like fullt, utenom det juridiske har han forgrepet seg pÄ henne, uavhengig av hva loven sier. Han har brukt vold mot noen for Ä forgripe seg pÄ henne. At det omtales i plural og at interpol er involvert sier noe om at det er meget alvorlig.

Fikk du unge med han?

Anonymkode: 663de...dbd

Skrevet

Jeg har ikke barn med denne mannen heldigvis, men han gikk hardt inn for Ä fÄ det.(og jeg var bare 18 da).

Ser de har tatt han og han har nok fÄtt sin straff.Jeg har ikke snakket med han pÄ mange Är og aner ikke hvor han er i verden.

Han var grusomt kontrollerende og flere ganger satt jeg Ä grÄt over ting han fikk meg til Ä gjÞre...jeg hater han enda(vet det er et sterkt ord Ä bruke, men han Þdelegger enda for meg mtp sex og forhold til andre)

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn med denne mannen heldigvis, men han gikk hardt inn for Ä fÄ det.(og jeg var bare 18 da).

Ser de har tatt han og han har nok fÄtt sin straff.Jeg har ikke snakket med han pÄ mange Är og aner ikke hvor han er i verden.

Han var grusomt kontrollerende og flere ganger satt jeg Ä grÄt over ting han fikk meg til Ä gjÞre...jeg hater han enda(vet det er et sterkt ord Ä bruke, men han Þdelegger enda for meg mtp sex og forhold til andre)

Okei. Jeg var nok litt dÞmmende for jeg tenkte du hadde fÄtt barn med han og nÄ satt og angret deg. Ikke at du hadde kunnet noe for det i sÄ fall, som du sier, kontrollerende.

Dette er lett Ä si, men, du mÄ ta tak og frigjÞre deg selv fra han. Igjen, det er lett Ä si. For han har jo fortsatt tak i deg, tak i din seksualitet. Ikke gi han den gleden. Det er ingenting i veien med deg. Det er ikke din skyld. Du har all rett til Ä fÞle de fÞlelser du sitter med. 

Skrevet

Okei. Jeg var nok litt dÞmmende for jeg tenkte du hadde fÄtt barn med han og nÄ satt og angret deg. Ikke at du hadde kunnet noe for det i sÄ fall, som du sier, kontrollerende.

Dette er lett Ä si, men, du mÄ ta tak og frigjÞre deg selv fra han. Igjen, det er lett Ä si. For han har jo fortsatt tak i deg, tak i din seksualitet. Ikke gi han den gleden. Det er ingenting i veien med deg. Det er ikke din skyld. Du har all rett til Ä fÞle de fÞlelser du sitter med. 

Takk for fint svar💞

Enda det er mange Är siden fÄr jeg tÄrer i Þynene nÄr jeg skriver om det.

Han har tak i meg enda, jeg stoler ikke pÄ noen, ga i mange Är blaffen i hvem som brukte meg, nyter ikke sex slik man burde....tenker nok helt annet om kjÊrlighet og sex enn forrks.venninnen min...

Jeg har mÄ heldigvis et stabilt forhold med mann og barn, men jeg sliter enda....

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for fint svar💞

Han har tak i meg enda, jeg stoler ikke pÄ noen, ga i mange Är blaffen i hvem som brukte meg, nyter ikke sex slik man burde....tenker nok helt annet om kjÊrlighet og sex enn forrks.venninnen min...

Jeg har mÄ heldigvis et stabilt forhold med mann og barn, men jeg sliter enda....

Vet ikke om det kan hjelpe deg, men i lÞpet av 7 Är har menneskekroppen byttet ut alle sine celler, sies det. Det betyr at det mest sannsynlig er det ikke en celle igjen i deg som den mannen noen gang har rÞrt ved.

For noen kan det hjelpe Ă„ vite.

Du har rett til Ă„ nyte deg selv, du har rett til Ă„ nyte sex, du har rett til Ă„ ha et godt liv, uansett hva han gjorde med deg eller fikk deg til Ă„ gjĂžre.

Ikke sĂžk mer informasjon om den mannen, han fortjener ikke noe som helst av din tid lenger!

Øv deg pÄ Ä vÊre helt tilstede i Þyeblikket, lÊr deg gjerne meditasjon. Om du Þver pÄ Ä vÊre helt tilstede i nuet sÄ er det lettere Ä nyte sexen du har, for da er du kun i nytelsen der og da.

Anonymkode: ac047...1f0

Skrevet

Det er juridiske definisjoner. Seksuelle overgrep er jo ikke det samme som voldtekt. Hvis en mann tar kvelertak pÄ en kvinne og kjÞrer opp sine fingre i henne sÄ har han, per juridisk definisjon, begÄtt et seksuelt overgrep men ikke voldtekt. Like fullt, utenom det juridiske har han forgrepet seg pÄ henne, uavhengig av hva loven sier. Han har brukt vold mot noen for Ä forgripe seg pÄ henne. At det omtales i plural og at interpol er involvert sier noe om at det er meget alvorlig.

Fikk du unge med han?

Det du skriver her er feil. Penetrering (av vagina, anus eller munn), enten det er med penis eller noe annet, regnes som voldtekt iflg. Straffelovens § 292 (291-293).

Skrevet

Det du skriver her er feil. Penetrering (av vagina, anus eller munn), enten det er med penis eller noe annet, regnes som voldtekt iflg. Straffelovens § 292 (291-293).

Åja, jeg hadde inntrykk av at dette var i utlandet. Beklager, da tok jeg veldig feil ja.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke om det kan hjelpe deg, men i lÞpet av 7 Är har menneskekroppen byttet ut alle sine celler, sies det. Det betyr at det mest sannsynlig er det ikke en celle igjen i deg som den mannen noen gang har rÞrt ved.

For noen kan det hjelpe Ă„ vite.

Du har rett til Ă„ nyte deg selv, du har rett til Ă„ nyte sex, du har rett til Ă„ ha et godt liv, uansett hva han gjorde med deg eller fikk deg til Ă„ gjĂžre.

Ikke sĂžk mer informasjon om den mannen, han fortjener ikke noe som helst av din tid lenger!

Øv deg pÄ Ä vÊre helt tilstede i Þyeblikket, lÊr deg gjerne meditasjon. Om du Þver pÄ Ä vÊre helt tilstede i nuet sÄ er det lettere Ä nyte sexen du har, for da er du kun i nytelsen der og da.

Veldig godt Ă„ vite💞Ikke en celle han har rĂžrt nĂ„ da....bare synd han har fucka til hjernen min😔Han skal aldri fĂ„ rĂžre meg igjen, aldri se meg.

Jeg vet ikke hvorfor jeg har sÄ vanskelig for Ä la det gÄ forbi meg, han har tydeligvis satt dype spor.

Meditasjon var et godt tipsđŸ‘đŸ»Kanskje verdt Ă„ prĂžve..â˜ș

Synes det er vanskelig med sex, jeg tenker ikke pÄ min egen nytelse...vil bare bli ferdig

Skrevet

Kanskje vurdere psykolog for Ä prÞve Ä bli ferdig med han...klarer ikke snakke til mannen engang om det...jeg har sÄ mye sinne i meg nÄr jeg tenker tilbake...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje vurdere psykolog for Ä prÞve Ä bli ferdig med han...klarer ikke snakke til mannen engang om det...jeg har sÄ mye sinne i meg nÄr jeg tenker tilbake...

Det tror jeg er lurt! Jeg har gĂ„tt hos traumepsykolog, riktignok for andre traumer, men det er helt fantastisk Ă„ nĂ„ vĂŠre «pĂ„ andre siden». Det var beintĂžft da jeg gikk til samtaler, hele meg strittet imot. Kvelden fĂžr hver timeavtale, prĂžvde kroppen og hjernen hardt Ă„ finne unnskyldninger for Ă„ ikke dra. Men jeg visste at det var nettopp derfor jeg mĂ„tte stille opp. NĂ„r hele meg stritter imot noe ubehagelig og vondt, viser det at det er noe som er viktig Ă„ ta tak i. Å kjenne pĂ„ det vonde, snakke om det hĂžyt til noen som aldri dĂžmmer eller sladrer videre. Det er skummelt, men SÅ godt etterpĂ„. Jeg var totalt utslitt etter timene og passet derfor Ă„ booke time om morgenen og ha fri resten av dagen. 

Det er avgjĂžrende at du har god kjemi med din behandler. Du mĂ„ fĂžle deg trygg og ivaretatt. De fleste behandlere booker dobbelttime fĂžrste gangen, for Ă„ gi deg muligheten til Ă„ finne ut om kjemien er der. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger 😊

Anonymkode: 7a086...4c7

Skrevet

Det tror jeg er lurt! Jeg har gĂ„tt hos traumepsykolog, riktignok for andre traumer, men det er helt fantastisk Ă„ nĂ„ vĂŠre «pĂ„ andre siden». Det var beintĂžft da jeg gikk til samtaler, hele meg strittet imot. Kvelden fĂžr hver timeavtale, prĂžvde kroppen og hjernen hardt Ă„ finne unnskyldninger for Ă„ ikke dra. Men jeg visste at det var nettopp derfor jeg mĂ„tte stille opp. NĂ„r hele meg stritter imot noe ubehagelig og vondt, viser det at det er noe som er viktig Ă„ ta tak i. Å kjenne pĂ„ det vonde, snakke om det hĂžyt til noen som aldri dĂžmmer eller sladrer videre. Det er skummelt, men SÅ godt etterpĂ„. Jeg var totalt utslitt etter timene og passet derfor Ă„ booke time om morgenen og ha fri resten av dagen. 

Det er avgjĂžrende at du har god kjemi med din behandler. Du mĂ„ fĂžle deg trygg og ivaretatt. De fleste behandlere booker dobbelttime fĂžrste gangen, for Ă„ gi deg muligheten til Ă„ finne ut om kjemien er der. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger 😊

Anonymkode: 7a086...4c7

SĂ„ flink du er!đŸ‘đŸ»đŸ˜ƒPushe deg selv nĂ„r hodet sier nei!đŸ‘đŸ»

Jeg skal se om jeg klarer Ă„ komme i kontakt med en psykolog, jeg fĂžler meg enda Ăždelagt og verdilĂžs...

Jeg har ingen egentlig Ă„ prate om dette med, samboer tror jeg er ferdig med det kapittelet....men han skulle bare visst

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sexual violence og sex offences trenger ikke bety voldtekt, men det betyr helt klart at han var voldelig pÄ seksuelt vis. Vet en fyr ble dÞmt fordi han tvang dama til Ä putte ting i vagina, filmet henne, tvang henne til Ä suge seg osv, dengte henne ogsÄ. Ingenting om voldtekt ble nevnt i dommen, men seksuelt voldelig var han absolutt (han sitter i fengsel nÄ).

Godt du kom deg vekk fra han!

Anonymkode: b1abb...b9b

FÞler du har et litt snevert syn pÄ hva voldtekt er...

http://www.smiso-mr.no/no/seksuelle-overgrep/definisjon/voldtekt/

Anonymkode: 31a3d...1bd

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

FÞler du har et litt snevert syn pÄ hva voldtekt er...

http://www.smiso-mr.no/no/seksuelle-overgrep/definisjon/voldtekt/

Anonymkode: 31a3d...1bd

Nei. Men jeg fikk ikke med at jeg mente at loven tolker det slik. Det vil si, loven deler opp overgrep i alt mulig rart av definisjoner. Loven er i det hele tatt veldig rar. Derfor omtales det juridisk pÄ den mÄten.

FĂžler du for Ă„ drive med flere hersketeknikker eller..?

Skrevet
18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og vold behĂžver heller ikke vĂŠre involvert, det kan vĂŠre alkohol alene.

Rundt 40 prosent av alle anmeldte voldtekter skjer etter sex pÄ fest hvor partene kjenner hverandre og gÄr sammen til sengs. 

Typisk scenario: Morgenen etter vÄkner hun opp med anger, husker bare deler av kvelden og leverer en anmeldelse. Han blir varetektsfengslet og pÄstÄr i avhÞr at hun var minst like aktiv som han. 

For henne blir alkoholen et vÄpen; om hun var "for full", husker lite er hun mest sannsynlig utnyttet i en sÄrbar situasjon.

For han gjĂžr alkoholen han til en skyteskive; om han sier at han var "for full" blir forholdet skjerpet, mer sannsynlig at han har utnyttet henne.

Anonymkode: 71f1c...ab3

Skrevet
PĂ„ 21.6.2019 den 12.46, Anonym bruker skrev:

Fikk du unge med han?

I Norge kan du meget godt bli dÞmt for en voldtekt selv om du begÄr den med gjenstander eller med fingrene, jo.

Anonymkode: 65cd5...295

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Typisk scenario: Morgenen etter vĂ„kner hun opp med anger, husker bare deler av kvelden og leverer en anmeldelse. Han blir varetektsfengslet og pĂ„stĂ„r i avhĂžr at hun var minst like aktiv som han.Â ï»żï»ż

Nei, dette er et ATYPISK scenario. Det er nÊrmest umulig Ä fÄ noen dÞmt for en sovevoldtekt eller nachspielvoldtekt i Norge.

Skrevet
PĂ„ 21.6.2019 den 13.07, Anonym bruker skrev:

Takk for fint svar💞

Anmeldte du?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I Norge kan du meget godt bli dÞmt for en voldtekt selv om du begÄr den med gjenstander eller med fingrene, jo.

PĂ„ 21.6.2019 den 14.18, Anonym bruker skrev:

Åja, jeg hadde inntrykk av at dette var i utlandet. Beklager, da tok jeg veldig feil ja.

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...