Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #1 Skrevet 21. juni 2019 Hvor lenge skal man finne seg i en mann som kjefter, er ufin i ordbruk ol for å holde sammen for barna? Ikke mye krangling foran dem fordi jeg nekter krangle foran dem, ei heller mener jeg man trenger krangle men kan heller diskutere ting uten å bli frekke eller høyrøstede selv om man er uenig om ting. Vært sammen i mange mange år og har vel egentlig alltid vært slik men ikke hatt barn i så mange år . Han nekter å innse og annerkjenne at han snakker på en slik måte, han gjør det kun til meg og moren sin stort sett, hun snakker likt til han. Han har lært den måten å kommunisere der. Kan også være litt sånn ovenfor ungene og litt av tankene mine om å holde ut er tanken på hvordan det vil være for dem om de er hos han på samvær. Han har heller aldri vært noe flink til å sørge for dem alene og er veldig selvsentrert. Han har adhd men går helt fint med jobb og sosial liv er kun det å sette unger eller andre enn seg selv først som han tydeligvis ikke klarer så bra. Han er godt voksen så kan ikke skylde på at han er ung. Dette påvirker hvordan jeg føler for han , følelsene svinner av å bli snakket litt stygt til og merker jeg har mye lavere sexlyst enn for mange år siden. Dette er selvfølgelig noe han blir enda surere for og tror han får sex av å være med ungene , og samtidig kaller det sykt at jeg evt blir mer glad i han når han er en god pappa. Han mener vårt forhold kun involverer han og meg og ikke ungene og at det er feil at jeg blir i bedre humør og får mer overskudd når vi alle sammen er mer sammen i harmoni. Truer av og til med brudd , spesielt når det kommer til lite sex og jeg kjenner jeg ikke bryr meg et sekund om det bruddet, kun på vegne av ungene og det å ikke se dem hver dag og at de må til han alene. Frustrert og tror faktisk ikke familievernkontoret heller kan hjelpe, han er på en helt annen måte fremfor spesielt fremmede og nekter for ting han gjør. Sommerferie nå og gjør meg så usigelig trist at ting er sånn ang ungene. Kjipt måtte flytte for ungene om vi går fra hverandre men merker at jeg selv er lykkeligere når det kun er ungene og jeg hjemme om han er borte på jobb og overnattinger. Hvor lenge skal man virkelig holde sammen for barna 😔? Anonymkode: e5021...008
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #2 Skrevet 21. juni 2019 Unger merker at foreldrene ikke er glad i hverandre. Og den siste bekreftelsen kommer når foreldrene skiller seg året etter at de flytter ut. Jeg tenker det er viktig å være genuin med sine barn. Å føre dem bak lyset i årevis er ikke deres beste. Ekteskapet deres er dødt. Anonymkode: 166ad...937
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #3 Skrevet 21. juni 2019 Dette er vel en typisk mann som "krever" 50/50 om det blir brudd, men som fort finner ut at han ikke gidder likevel. Søsteren min var sammen med en slik mann, han evnet ikke å følge opp ungene i barnehage og skole, så det gikk over til vanlig helgesamvær etterhvert ja. Han hverken orket, gadd eller så hensikten i å jobbe med disse tingene, tørre klær, pølser på turdager, lekser osv osv, det var ikke så farlig det vel... Jo, det er farlig, og når de voksne i barnehage/skole fortalte han at det var farlig, og ungene helst ville være hos mamma i hverdagen gadd han rett og slett ikke kjempe for det, var mye mer behagelig å bare ha seg selv å tenke på. Høres ut som din mann også er slik? Anonymkode: 18593...ddb
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #4 Skrevet 21. juni 2019 Jeg ville hatt telefonen i hånden de neste 3-4 gangene dette skjedde. Veldig lett å finne frem filmkamera med et par tommel-svisj. Er ikke så viktig å faktisk filme ham. Det viktigste er å få lyden. Så du kan bare holde telefonen i hånden helt vanlig, ned langs siden av kroppen for eksempel. Så kan du bruke det. 1) Hvis han hører seg selv, kanskje han hører hvor ille det er. 2) Han får aldri 50-50 samvær hvis du viser til familievernkontor Anonymkode: d75bc...95a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #5 Skrevet 21. juni 2019 Jeg fatter ikke hvorfor man får barn inn i sånne forhold. Tror man at de magisk skal endre seg fordi det kommer barn. Anonymkode: a96b0...652
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #6 Skrevet 21. juni 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg fatter ikke hvorfor man får barn inn i sånne forhold. Tror man at de magisk skal endre seg fordi det kommer barn. Anonymkode: a96b0...652 Problemet er vel at de kanskje ikke var slik før de fikk unger. Før de fikk barn slapp han jo forpliktelser, slapp å ta ansvar, slapp en kone som var sliten fordi han selv ikke bidrar... Hi - jeg tror ikke dette er noe å redde. Jeg er enig i det anonym 937 skriver. Barna vil merke at forholdet deres ikke er godt, de vil merke når dere egentlig ønsker å krangle, men lar være foran barna, de merker at det ikke er noe kjærlighet mellom dere. Anonymkode: 2f6ed...2c8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #7 Skrevet 21. juni 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er vel at de kanskje ikke var slik før de fikk unger. Før de fikk barn slapp han jo forpliktelser, slapp å ta ansvar, slapp en kone som var sliten fordi han selv ikke bidrar... Hi - jeg tror ikke dette er noe å redde. Jeg er enig i det anonym 937 skriver. Barna vil merke at forholdet deres ikke er godt, de vil merke når dere egentlig ønsker å krangle, men lar være foran barna, de merker at det ikke er noe kjærlighet mellom dere. Anonymkode: 2f6ed...2c8 Hun skriver jo dette da 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vært sammen i mange mange år og har vel egentlig alltid vært slik men ikke hatt barn i så mange år Anonymkode: a96b0...652
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2019 #8 Skrevet 21. juni 2019 Om dere går fra hverandre vil ungene få det fint og harmonisk med deg, noe som vil påvirke mer enn 100% samvær med faren, som i dag. Kanskje han blit finere med ungene hvis dere går fra hverandre? Anonymkode: cf085...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå