GÃ¥ til innhold

DER var veganerne, ja😂

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/smak-og-ubehag-1.14596455

Men de er for abort, da. Og mange hater mennesker. En veganer på youtube sier at han hater mennesker så høyt at når han hører en baby skrike har han lyst til å trampe ihjel babyen som ligger i barnevogna til det kun er igjen en blodpøl. Han sa det selv.

Jeg har kjent mange, det som går igjen er at de mener dyr er mer verdt enn mennesker, og de besjeler dyr. Det vil si, mange behandler ikke en kanin som en kanin, men som et menneske. Holder den stengt inne i en trang leilighet uten mulighet for å verken grave huler eller utfolde seg. Men de elsker dyr, da. 

Men med én gang alle er enige i at videoklipp av dyremishandling er fælt, kommer dem. Skal prøve å få alle til å kutte ut kjøtt. "Mennesker trenger ikke kjøtt", "det er lett å være veganer", noe som ikke er sant. Veganere får alltid mangelsykdommer. Vitamin b er en kjent mangel, og det gjør faktisk at hjernen slutter å fungere normalt etter hvert. 

Det er utrolig mange som har levd som veganere i en årrekke, overbevist om den positive effekten, noen har skrevet kjente veganerblogger, så blir de syke. Veldig syke. Ingenting hjelper. De har prøvd alt og alle råd. Til slutt så "synder" de, spiser animalsk protein, og hva skjer så? De blir friske, helt friske igjen

Mange av dem snikspiser kjøtt og ost også. Flere enn man tror. Men de skal alltid være der, for å rakke ned på alle med et begrenset kosthold. Hadde de fått sin vilje, hadde mennesker blitt syke og dødd ut. Det er jeg sikker på. 

(Merk dere forskjellen mellom veganere og  vegetarianere. Veganere kan ikke bruke plast, lim, skinn (dvs bruke bil og kollektivtrafikk), spise kjøtt/egg/meieriprodukter, de kan ikke spise industrielt høsta grønnsaker eller korn siden det dreper milliarder av insekter, små pattedyr osv. under innhøstingen). 

Anonymkode: 926cc...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hitler var en vegetarianer. En militant vegetarianer.

Anonymkode: 49eb4...55e

Skrevet

Det eneste latterlige her er ditt innlegg, HI!

Et totalt sammensurium av generaliseringer som ikke en gang har med saken å gjøre.

Oj, du har sett en gal mann på youtube og mener alle som spiser det samme som ham også er gal. Jeg vet om flere kjøttspisende personer som er splitter pine gale. Jeg vet om flere som spiser kjøtt som har brukt vold eller har drept. Betyr det at alle som spiser kjøtt er splitter pine gale, voldelige og mordere? Det er nemlig den argumentasjonen du bruker...

Du generaliserer, du mangler tydeligvis kunnskap om dyrehelse, og du kan umulig ha lest artikkelen du selv linker til...

Den sier nemlig noe helt annet enn det du påstår.

Artikkelen er sterkt kritisk til en praksis som er dyremishandling. Og argumenterer for at vi bør redusere kjøttinntaket. Artikkelen sier ikke ett ord om at vi skal slutte å spise kjøtt.

Så ditt innlegg blir bare en suppe av latterlig generalisering og synsing som har lite med virkeligheten å gjøre.

Anonymkode: c5fb7...836

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hitler var en vegetarianer. En militant vegetarianer.

Mens Stalin, Pol Pot og Djengis Khan spiste kjøtt... Militante var de også!

Anonymkode: 0f4c5...160

Skrevet

Hjelpe meg for noe svada, Hi. Jeg er verken veganer eller vegetarianer, men jeg forstår virkelig ikke hva du vil oppnå ved å latterliggjøre de som er det. 

Innlegget du linker til handler om dyrevelferd. Er det ikke bare bra, da, at bønder som behandler dyrene sine stygt blir satt fokus på? 

Du framstår som ravende gal, meget mulig det er derfor disse vennene dine også er en gjeng med raringer. Det har nok ikke med kostholdet å gjøre. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens Stalin, Pol Pot og Djengis Khan spiste kjøtt... Militante var de også!

Men nå ble jo Hitler ganske syk i hodet etter hvert.

Skrevet

Mens de andre her er kroneksempler på åndsfriskhet?

Jeg synes bare det er så tullete å komme trekkende men den samme gærne depoten og fremheve at han var vegetarianer hver gang denne diskusjonen kommer opp. Som om det har noe med saken å gjøre?

Anders Behring Breivik er kjøtteter, liksom. 

Skrevet

Det var da voldsomt? 

Anonymkode: acaca...38d

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det eneste latterlige her er ditt innlegg, HI!

Et totalt sammensurium av generaliseringer som ikke en gang har med saken å gjøre.

Oj, du har sett en gal mann på youtube og mener alle som spiser det samme som ham også er gal. Jeg vet om flere kjøttspisende personer som er splitter pine gale. Jeg vet om flere som spiser kjøtt som har brukt vold eller har drept. Betyr det at alle som spiser kjøtt er splitter pine gale, voldelige og mordere? Det er nemlig den argumentasjonen du bruker...

Du generaliserer, du mangler tydeligvis kunnskap om dyrehelse, og du kan umulig ha lest artikkelen du selv linker til...

Den sier nemlig noe helt annet enn det du påstår.

Artikkelen er sterkt kritisk til en praksis som er dyremishandling. Og argumenterer for at vi bør redusere kjøttinntaket. Artikkelen sier ikke ett ord om at vi skal slutte å spise kjøtt.

Så ditt innlegg blir bare en suppe av latterlig generalisering og synsing som har lite med virkeligheten å gjøre.

Det blir ikke samme generalisering. Kjøttspisere er jo normalen og flest av. Veganere er avvikere og er jo ofte ekstreme og rare. De skiller seg ut som gruppe. 

Anonymkode: e57bb...2c4

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det blir ikke samme generalisering. Kjøttspisere er jo normalen og flest av. Veganere er avvikere og er jo ofte ekstreme og rare. De skiller seg ut som gruppe. 

Anonymkode: e57bb...2c4

Men har absolutt INGENTING med det innlegget Hi linket til og bygde hele sin argumentasjon på... så den rare og ekstreme i denne tråden er vel bare Hi selv...

Skrevet

Jeg klarer ikke ta deg seriøst hi. Har veganske venner og spiser kjøtt selv aldri er mat et tema som diskuteres. Vi er på hyttetur og ingen gjør narr av den andres valg. Jeg er opptatt av dyrevelferd selvom jeg spiser kjøtt. Jeg har fulgt mange debatter om dyrevelferd, og av alle disse som kjemper for dyrs rettigheter så synes jeg Siri fremstår som en ganske veltalende og flott dame. Og jeg vet hun lever slik hun sier. Det står faktisk litt respekt av å vie sitt liv til dyrs rettigheter slik hun gjør.

Du derimot hi, du rekker ikke Siri til knærne en gang. Du fremstår som ganske dum, mennesker som deg gjør meg bekymret. 

Ja til at mennesker tar egne valg, og ja til at dyr behandles bra fra fødsel til død. 

Anonymkode: bc9cd...518

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/smak-og-ubehag-1.14596455

Men de er for abort, da. Og mange hater mennesker. En veganer på youtube sier at han hater mennesker så høyt at når han hører en baby skrike har han lyst til å trampe ihjel babyen som ligger i barnevogna til det kun er igjen en blodpøl. Han sa det selv.

Jeg har kjent mange, det som går igjen er at de mener dyr er mer verdt enn mennesker, og de besjeler dyr. Det vil si, mange behandler ikke en kanin som en kanin, men som et menneske. Holder den stengt inne i en trang leilighet uten mulighet for å verken grave huler eller utfolde seg. Men de elsker dyr, da. 

Men med én gang alle er enige i at videoklipp av dyremishandling er fælt, kommer dem. Skal prøve å få alle til å kutte ut kjøtt. "Mennesker trenger ikke kjøtt", "det er lett å være veganer", noe som ikke er sant. Veganere får alltid mangelsykdommer. Vitamin b er en kjent mangel, og det gjør faktisk at hjernen slutter å fungere normalt etter hvert. 

Det er utrolig mange som har levd som veganere i en årrekke, overbevist om den positive effekten, noen har skrevet kjente veganerblogger, så blir de syke. Veldig syke. Ingenting hjelper. De har prøvd alt og alle råd. Til slutt så "synder" de, spiser animalsk protein, og hva skjer så? De blir friske, helt friske igjen

Mange av dem snikspiser kjøtt og ost også. Flere enn man tror. Men de skal alltid være der, for å rakke ned på alle med et begrenset kosthold. Hadde de fått sin vilje, hadde mennesker blitt syke og dødd ut. Det er jeg sikker på. 

(Merk dere forskjellen mellom veganere og  vegetarianere. Veganere kan ikke bruke plast, lim, skinn (dvs bruke bil og kollektivtrafikk), spise kjøtt/egg/meieriprodukter, de kan ikke spise industrielt høsta grønnsaker eller korn siden det dreper milliarder av insekter, små pattedyr osv. under innhøstingen). 

Anonymkode: 926cc...8b6

Utrolig at det er mulig å lire av seg så mye rart

Anonymkode: 14045...441

Skrevet

Jeg er ikke enig i alt HI sier, men jeg er enig i at de som deltar i debatter virker sprøyte gale og mener at de selv gjør alt rett, mens alle som spiser kjøtt gjør alt halt og dreper med glede. Så må vi endre barnesanger, for vi FÅR ikke melk av kua, vi STJELER den. Kua vil nemlig ikke gi oss melk. Det vet de visstnok. Mange er sikkert het vanlige folk, men de er et helvete å lage mat til, så jeg inviterer de ikke på middag. 

Anonymkode: 054fb...fb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...