Gå til innhold

Chromolyn (medisin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er å få tak i i Norge i én eller annen form? 

Anonymkode: a1378...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er Cromolyn konsentrat til mikstur du tenker på så kan den fås tak i ja, men den er på godkjenningsfritak så da må legen søke. Leverandøren holder til i USA så kan ta noe tid å få den dersom apotekgrossistene ikke har den på lager :)

Anonymkode: fc896...11f

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dersom det er Cromolyn konsentrat til mikstur du tenker på så kan den fås tak i ja, men den er på godkjenningsfritak så da må legen søke. Leverandøren holder til i USA så kan ta noe tid å få den dersom apotekgrossistene ikke har den på lager :)

Ahh ok, men hva ber jeg legen om da? Han ga meg resept på inhalator som "brukes ved behov", men problemet er at det funker forebyggende, ikke akutt. 

Så kunne tenkt meg noe jeg bruker fast. Blandes den i en spesiell mikstur? 

Anonymkode: 878af...ea9

Skrevet

Inhalator? Får bare opp konsentrat til mikstur når jeg sjekker opp. Hva står det på resepten? Tenker ikke på det personlige eller dosering, men fullstendig navn op medisinen :)

Skrevet

Sjekket litt mer nå. Inhalatoren Cromolyn finnes i andre land, så da bør det være mulig å få tak i den i Norge også. Eneste er at den er uregistrert så da må legen søke før grossistene kan bestille den, og da er det noen ukers ventetid dessverre

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ahh ok, men hva ber jeg legen om da? Han ga meg resept på inhalator som "brukes ved behov", men problemet er at det funker forebyggende, ikke akutt. 

Så kunne tenkt meg noe jeg bruker fast. Blandes den i en spesiell mikstur? 

Anonymkode: 878af...ea9

Jeg vil tro at legen vet best. Hvordan kan du mene at du trenger en annen medisin mer? 

Anonymkode: 5af59...c5a

Skrevet

.

Anonymkode: a1378...e98

Skrevet

Hvorfor vil du ha akkurat den medisinen? Det finnes andre inhalasjoner man kan ta fast.

Anonymkode: caeec...d0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...