Gå til innhold

Ny bil - vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er gammel, og jeg mener det er best å selge den nå når den faktisk er i orden. Aner ikke om/når noe kan gå galt? Den har gått 187 000 kilometer. Men store ting er skiftet (dieselpartikkelfilter, registerreim). Brukt mangfoldige tusen på verksted. Jeg mener tiden er moden for at vi selger den til en billig penge, og kjøper en nyere bil. Men gubben er uenig, vil ha den, vil ikke skifte ny bil før ferien. Er ekkelt med ny, uvant bil før ferien. 

Hva synes dere... bør man vente 3 mnd?

Anonymkode: 0e632...3bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde solgt den for lengst, for ca. 87 000 km siden, men nå kjører jeg ikke biler som ikke har garanti. Selger de før garantien går ut, så min mening teller kanskje ikke :P 

Anonymkode: 51af7...59c

Skrevet

Vi kjøpte ny bil og får den omtrent på dagen vi drar på ferie. Vi syns det er omvendt, vi syns det er en fin tid å bli kjent med bilen på vi, da har vi god tid og kan utforske litt. Litt stas også ! 

Ville heller ikke dratt på ferie med bil som skal selges, typisk at noe skjer eller må gjøres noe med før salg, ved mye bruk av bilen som skal selges. 

Lykke til ! 

Anonymkode: b2a82...41b

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde solgt den for lengst, for ca. 87 000 km siden, men nå kjører jeg ikke biler som ikke har garanti. Selger de før garantien går ut, så min mening teller kanskje ikke :P 

Anonymkode: 51af7...59c

Hehe, ja, men kjøpte den da den hadde gått 120 000 så det gikk ikke gitt :P

Ingen garanti her, nei... Mer delebil eller bil til en som bare trenger en billig en og liker å skru på biler. 

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kjøpte ny bil og får den omtrent på dagen vi drar på ferie. Vi syns det er omvendt, vi syns det er en fin tid å bli kjent med bilen på vi, da har vi god tid og kan utforske litt. Litt stas også ! 

Ville heller ikke dratt på ferie med bil som skal selges, typisk at noe skjer eller må gjøres noe med før salg, ved mye bruk av bilen som skal selges. 

Lykke til ! 

Anonymkode: b2a82...41b

Dere bestilte, ja? Siden dere måtte vente. 

Jeg tenker bare: "Good riddance". Men er jo mannen som skal kjøre den, jeg har ikke lappen engang, så føler han har to tellende stemmer her :P Han ble lei og sa "du får bestemme, ellers blir du sur". 

Så kommer ingen vei med å snakke om det, men orker ikke høre på bekymringene hans hele tiden om bilen ryker.

Skrevet

Med mindre det er noe galt med bilen nå, som må fikses nå, så er det vel ikke noe problem å vente i 3 mnd til

Anonymkode: 3a6c9...62f

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med mindre det er noe galt med bilen nå, som må fikses nå, så er det vel ikke noe problem å vente i 3 mnd til

Problemet er hvis noe ryker og vi må skrape den

Anonymkode: a7462...5c1

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er hvis noe ryker og vi må skrape den

Anonymkode: a7462...5c1

Dere har jo skiftet flere store ting, så hva tenker du kan gå som er så ille at bilen må skrotes? Hvor gammel er den?  Men hvis dere begge er bekymret for det, så hadde jeg kjøpt ny før ferien. Kjipt å ha det hengende over seg i ferien.

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere har jo skiftet flere store ting, så hva tenker du kan gå som er så ille at bilen må skrotes? Hvor gammel er den?  Men hvis dere begge er bekymret for det, så hadde jeg kjøpt ny før ferien. Kjipt å ha det hengende over seg i ferien.

Alt som koster over 5000 kroner. Den er godt over 10 år. 

Ja, det er kjipt... Får se hva vi gjør. 

Hvordan er reglene med tanke på bruktbilsalg som privatperson? Står man har 2 års reklamasjonsrett mot "skjulte feil og mangler", men hva betyr det egentlig? 

For vi det vet vi vet om den. Vi vet at VI har måtte ta de største reparasjonene, men alt kanskje, ikke sant? Den kan dure og gå i 4 år uten noen problemer, eller noe kan ryke... Men med tanke på kilometerstanden og alderen, blir det tatt hensyn til, ikke sant? 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt som koster over 5000 kroner. Den er godt over 10 år. 

Ja, det er kjipt... Får se hva vi gjør. 

Hvordan er reglene med tanke på bruktbilsalg som privatperson? Står man har 2 års reklamasjonsrett mot "skjulte feil og mangler", men hva betyr det egentlig? 

For vi det vet vi vet om den. Vi vet at VI har måtte ta de største reparasjonene, men alt kanskje, ikke sant? Den kan dure og gå i 4 år uten noen problemer, eller noe kan ryke... Men med tanke på kilometerstanden og alderen, blir det tatt hensyn til, ikke sant? 

Det aner jeg ikke. Jeg kjører selv en 12 år gammel dieselbil som nærmer seg 180 000. Når jeg kjøpte den så leverte jeg den 18 år gamle bilen jeg hadde, i innbytte Jeg er ikke så bilkyndig, så jeg følte at det var litt tryggere enn at det skulle bli noe styr hvis en privatperson kjøpte den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...