Gå til innhold

Medisinsk abort


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var på sykehuset idag og fant ut at jeg er 8 uker på vei i svangerskapet. Jeg er veldig redd og har et ustabilt forhold til kjæresten og familien hans pga de er muslimer.. jeg har valgt å ta abort for det føles rett for meg 100%. Jeg var og tok den første pillen idag på sykehuset. Men jeg gruer meg ekstremt mye til fredag når jeg skal ta de 4 pillene inn i vagina. Jeg er redd det skal gjøre så vondt at jeg ikke holder ut. Har noen erfaringer om abort i uke 8 eller mer? Veldig engstelig alle svar hjelper..

Jeg synes dette har vært et veldig vanskelig valg, men jeg kan absolutt ikke ha barn med denne mannen. Han og familien sier jeg må bli muslim å vi må gifte oss fomle barnet kommer. Viss det hadde vært gutt så skulle den omskjæres uansett. Jeg nektet, men de sa viss jeg slår opp med han så skal de ha barnet. Jeg vil ikke leve i konstant frykt hele livet for å kanskje miste mitt eget barn, at de tar den med til hjemlandet og aldri konmer tilbake. Derfor er dette RETT valg for meg uansett. Jeg har sett på løsninger, ikke kall meg morder for jeg gjør det som er best for barnet..

Anonymkode: d5e0a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres absolutt ut som du gjør det riktige. Har ikke tatt abort selv, men kjenner noen som var litt over 8 uker på vei da hun tok abort. Hun sa det kjentes ut som sterke menssmerter, men hun fikk smertestillende på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at du har gjort det rette for deg ☺️ Jeg har tatt to aborter en i uke 7 og en i uke 8/9, ikke lett men slik ble det. Man får bare sterke menssmerter og smertestillende tabletter på sykehuset. Ikke noe å bekymre seg for! 🙂 

Anonymkode: 447f0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en abort i uke 8. Fikk smertestillende samtidlig som jeg satte inn de 4 tablettene. Jeg kjente ingenting annet enn at musklene nederst i magen strammet seg noen ganger. Sykepleieren sa at det var veldig individuelt for hvor my smerter en kjenner.

ønsker deg lykke til!😊

Anonymkode: 39b39...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal gjøre det hjemme, men fikk masse smertestillende med meg hjem så regner med det er det samme de bruker på sykehuset. Jeg har vært oppe å spydd mange ganger i natt og i dag morges, er det normalt? Det er vel en bivirkning av den første tabletten?

Anonymkode: d5e0a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal gjøre det hjemme, men fikk masse smertestillende med meg hjem så regner med det er det samme de bruker på sykehuset. Jeg har vært oppe å spydd mange ganger i natt og i dag morges, er det normalt? Det er vel en bivirkning av den første tabletten?

Anonymkode: d5e0a...ea2

Jeg ble også ekstremt kvalm av første tablett! Så helt normalt å spy, så lenge du ikke spydde den første timen etter du tok tabletten? Jeg måtte sitte å holde i igjen lenge før jeg kunne slippe det ut, om ikke har ikke tabletten samme virkning 

Anonymkode: 447f0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble også ekstremt kvalm av første tablett! Så helt normalt å spy, så lenge du ikke spydde den første timen etter du tok tabletten? Jeg måtte sitte å holde i igjen lenge før jeg kunne slippe det ut, om ikke har ikke tabletten samme virkning 

Anonymkode: 447f0...931

Jeg spydde ca 7 timer etter så det går fint. Begynte også å blø litt nettopp brunt blod med noen hudfargede små klumper i? Unnskyld viss det er litt ekkelt vil bare høre om det er normalt.

Anonymkode: d5e0a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spydde ca 7 timer etter så det går fint. Begynte også å blø litt nettopp brunt blod med noen hudfargede små klumper i? Unnskyld viss det er litt ekkelt vil bare høre om det er normalt.

Anonymkode: d5e0a...ea2

Alt høres helt normalt ut ☺️

Anonymkode: 447f0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok pillene idag tidelig. Det har nå gått 6 timer å jeg har forsatt vondt er det normalt å ha mensensmerter etter en abort? Jeg tror jeg aboterte den første timen for det var veldig intens smerte, plutselig så gikk smerten over å jeg gikk på do å følte det kom noe utav meg. Er redd at det ikke er helt ferdig å at det kommer til å bli SÅ vondt igjen. Høres det normalt ut og om det er over nå?

Anonymkode: d5e0a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt å fått kommet inn på ultralyd for å se om det er igjen rester. 

Når jeg tok medisinsk abort(på sykehuset) trodde jeg at jeg var «ferdig», fikk komme til ul og de mente aborten vart komplett men fikk komme tilbake uken etter for å ta enda en titt. Da viste det seg at det var igjen rester som ikke kom til å komme ut av seg selv. Fikk ny kur som jeg skulle ta den helgen og ny kontroll mandag. Fortsatt rester på ul og måtte ta ut det siste med vakum. 

Så for å være på den sikre siden ville jeg ringt og sagt at du ikke er helt sikker på om aborten er komplett og om de kan undersøke dette. 

Anonymkode: 39b39...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville ringt å fått kommet inn på ultralyd for å se om det er igjen rester. 

Når jeg tok medisinsk abort(på sykehuset) trodde jeg at jeg var «ferdig», fikk komme til ul og de mente aborten vart komplett men fikk komme tilbake uken etter for å ta enda en titt. Da viste det seg at det var igjen rester som ikke kom til å komme ut av seg selv. Fikk ny kur som jeg skulle ta den helgen og ny kontroll mandag. Fortsatt rester på ul og måtte ta ut det siste med vakum. 

Så for å være på den sikre siden ville jeg ringt og sagt at du ikke er helt sikker på om aborten er komplett og om de kan undersøke dette. 

Anonymkode: 39b39...2b2

Ja jeg skal få ringt på mandag, er viktig at alt er kommet ut. Synes det var rart det varte bare 1 time så var alt over, eller så er jeg bare en av de heldige. Har bare hatt litt mensmurringer de siste timene nå. Blør som en normal mens. Kommer veldig mye blod bare når jeg sitter på do, men ikke så mye i bindet. Når du fjernet restene var du i narkose da?

Anonymkode: d5e0a...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende du er heldig, men greit å være på den sikre siden. 

Jeg var satt opp på time til utskrapning som foregår under narkose. Men siden restene var i underkant av 2 cm eller noe så var det noe nytt fra fjor høst de kunne gjøre som kalles revisio. Da settes det lokalbedøvelse i åpningen til livmor og de går inn med vakum og suger ut det siste. 

Anonymkode: 39b39...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...