Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #1 Skrevet 19. juni 2019 Sønnen min har en gutt i klassen ( går i andre klasse), han har skilte foreldre. Han er hos faren to uker og hos mora de neste 2. Når han er hos faren bor han ikke så langt unna oss så han er her mye. Det er bare hyggelig det, men synes faren bryr seg altfor lite om han. Han kan være her hele dagen uten at han spør etter han. Jeg synes det er litt spesielt at han ikke blir ringt etter til middag og kveldsmat. Han kan være her helt til leggetid, og da er det jeg som sier at han må gå. Mange ganger har det vært dårlig vær og faren har aldri spurt om sønnen er her. (Han kan ikke være sikker på at sønnen er hos oss, da han plutselig kan gå til noen andre hvis vi skal noe og må gå) Jeg vet at moren til gutten synes dette er veldig dumt, for hun har hintet mange ganger om hva hun synes om farens omsorgsevne. Hun har ikke spurt meg direkte om noe derfor har jeg heller ikke sagt noe. Men burde jeg si noe om dette? Anonymkode: 8d8b8...16a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #2 Skrevet 19. juni 2019 Synes ikke dette høres så ille ut jeg. Det er helt vanlig i klassen til sønnen min (også 2. klasse) at de får være til kvelden eller til de blir sendt hjem når de er på besøk hos noen. Spesielt ei jente har vært her mye uten at vi noen gang har blitt bedt om å sende henne hjem. Sett utenfra kan det virke som foreldrene ikke bryr seg, men etter hvert har vi observert at hvis hun ikke kommer direkte hjemmefra (slik at foreldrene vet hvor hun er), så spør hun alltid om å få låne telefonen for å si fra. Hun har også fortalt at avtalen hun har med foreldrene er at hun kommer hjem når de hun er hos spiser middag med mindre hun blir invitert til å spise der (noe hun alltid blir her, og dermed blir hun til kvelden). Vet du at denne gutten og faren ikke har tilsvarende avtaler f.eks? Noen barn er jo bare veldig sosiale og selvstendige/flinke til å holde avtaler. Anonymkode: 751f4...705
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #3 Skrevet 19. juni 2019 Han ringer ihvertfall aldri hjem. Kan jo være at faren har skjønt at han alltid spiser med oss og derfor ikke tenker å be han hjem for å spise. Likevel reagerer jeg for at faren er litt uinteressert i hvor sønnen er. Sånn som i stad, gutten kom hos oss direkte fra en annen venn, så faren visste ikke at han var her. Det regnet og tordnet og jeg spurte gutten om han ville si ifra til gutten om han ville ringe for å si ifra at han er hos oss. Men han sa at faren skulle ringe han når han måtte hjem ( han hadde med tlf i dag) Anonymkode: 8d8b8...16a
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #4 Skrevet 19. juni 2019 I andre klasse er det flere her som styrer seg selv på ettermiddagene. Kan forstå hvis det blir mye for dere. Hver ettermiddag er jo veldig ofte. Men prinsippet om å ordne seg selv ser jeg ikke som noe stort problem. Anonymkode: f71a2...182
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #5 Skrevet 19. juni 2019 Når moren flere ganger har tatt opp på en eller annen måte at hun egentlig setter spørsmålstegn ved fars omsorgsevne, da ville jeg vurdert å snakke litt med henne, eller kanskje forsøkt å finne ut hva hun egentlig mener uten å fortelle for mye. Jeg synes det virker som om faren er for lite tilstede, ikke følger godt nok med. Så små barn kan man jo ikke stole på alltid gir beskjed om de går et helt annet sted, ergo har far egentlig ikke kontroll på barnet, hverken hvor det er eller om det får mat e.l. Det trenger ikke være noe alvorlig, men det kan hende denne faren trenger litt veiledning i sin farsrolle for at barnet skal ha det bedre. Anonymkode: 85ab2...370
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #6 Skrevet 19. juni 2019 Stakkars! I min verden er det spesielt å være så lite engasjert i eget barns hverdag. Anonymkode: bc351...4ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå