Gå til innhold

Er dette helt feil? Slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ned 15 kg forholdsvis raskt, har gått ned 4 så langt på 3 uker. Jeg har stabil vekt slik jeg lever til vanlig, så jeg tenker at om jeg en stund «er på slanker’n» med litt ekstreme metoder for så å returnere til en litt sunnere utgave av slik jeg levde så kanskje vekta holder seg stabil. Men kan jeg skade noe ved å gjøre det jeg gjør? 

Veier meg hver dag, mye lettere å justere inntak da.

Har droppet alt av unødig kos, godteri, kaker og is. Suger har gått over egentlig. Pepsi Max dekker behovet for nå, endel hver dag. 

Dropper frokost, går helt greit uten. 

Spiser ett knekkebrød med majones og kjøttpålegg til lunsj. 

Drikker endel vann. 

Spiser mindre porsjoner middag. Mest grønnsaker, litt kjøtt og minst av ris/pasta/potet. 

Sjrlden kveldsmat. Evt ett eple om jeg har trent. 

Trener ikke mye, da blir jeg mer sulten. Skulle vel bygget litt muskler kanskje men?

Vekta går jevnt og trutt ned og jeg har det greit, litt mer sulten enn til vanlig. 

Er dette Ok noen mnd for å komme ned til ett nytt vektnivå?

Tar vitaminer og sånt for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 558a7...d9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser veldig lite da, nesten sultekur

Anonymkode: 365fb...e25

Skrevet

Skrevet

Altfor lite mat. Når kroppen får for lite mat så begynner cellene og spise muskler. Så om du vil bli tynn og uten muskler så versågod!! Spis masse protein, grønnsaker, drikk vann. Å sulte seg funker toppen noen uker... legger på seg med engang etterpå. 

Anonymkode: 49dcb...380

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm.. ja. Doble lunsjen kanskje. Min middagsporsjon er fortsatt ganske stor da. Ikke giga enorm som før, men stor. 

En frukt til frokost også da. Innafor da? Blir jeg veldig sulten så spiser jeg altså, bare prøver å la være de gangene jeg klarer. Kalorier spart😜 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Altfor lite mat. Når kroppen får for lite mat så begynner cellene og spise muskler. Så om du vil bli tynn og uten muskler så versågod!! Spis masse protein, grønnsaker, drikk vann. Å sulte seg funker toppen noen uker... legger på seg med engang etterpå. 

Anonymkode: 49dcb...380

Jeg øker litt. Går jo ikke ned om jeg spiser for mye heller da? Så litt muskeltap må man vel regne med? Skal begynne å trene to ganger i uka til høsten.

Skrevet

Høres ut som borderline spiseforstyrrelse spør du meg

Anonymkode: 0e519...b9d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som borderline spiseforstyrrelse spør du meg

Anonymkode: 0e519...b9d

Haha! Nei, det er det virkelig ikke. Jeg vil bare ned så jeg ikke ser gravid ut lengre. For å gå ned må en jo redusere inntak. Greier ikke gjøre dette over lang tid så må gjøre det raskt! 

Skrevet

Her på DIB får alle som slanker seg samme svar: det er altfor lite mat og høres ut som en spiseforstyrrelse.

Det er en dokumentar på nrk som handler om akkurat dette: Fremtidens diett.

Prøver å legge ved linken:

https://tv.nrk.no/program/KOID25005518

Skrevet

Jeg tror du bør få i deg litt mer mat igjennom dagen, slank heller middagen enda mer om du sier den er stor. Kroppen trenger bensin, og det er fort at kroppen går på en smell når du er ferdig med slankekuren din. Ikke så gøy om de plutselig kommer rett på igjen når du begynner å spise normalt igjen. 

Anonymkode: 5a1bb...2ed

Skrevet
38 minutter siden, Wonder Woman skrev:

Her på DIB får alle som slanker seg samme svar: det er altfor lite mat og høres ut som en spiseforstyrrelse.

Takk! Skal se den i kveld!

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du bør få i deg litt mer mat igjennom dagen, slank heller middagen enda mer om du sier den er stor. Kroppen trenger bensin, og det er fort at kroppen går på en smell når du er ferdig med slankekuren din. Ikke så gøy om de plutselig kommer rett på igjen når du begynner å spise normalt igjen. 

De kommer ikke til å plutselig komme på igjen siden jeg veier meg regelmessig og logger. Ser jeg at den går litt mer enn normal svingning opp så justerer jeg bare igjen. Men kan prøve å jevne ut bensinen i løpet av dagen. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kommer ikke til å plutselig komme på igjen siden jeg veier meg regelmessig og logger. Ser jeg at den går litt mer enn normal svingning opp så justerer jeg bare igjen. Men kan prøve å jevne ut bensinen i løpet av dagen. 

Skrevet
1 time siden, Wonder Woman skrev:

Hmm, interessant. Skal se på den jeg og

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil ned 15 kg forholdsvis raskt, har gått ned 4 så langt på 3 uker. Jeg har stabil vekt slik jeg lever til vanlig, så jeg tenker at om jeg en stund «er på slanker’n» med litt ekstreme metoder for så å returnere til en litt sunnere utgave av slik jeg levde så kanskje vekta holder seg stabil. Men kan jeg skade noe ved å gjøre det jeg gjør? 

Veier meg hver dag, mye lettere å justere inntak da.

Har droppet alt av unødig kos, godteri, kaker og is. Suger har gått over egentlig. Pepsi Max dekker behovet for nå, endel hver dag. 

Dropper frokost, går helt greit uten. 

Spiser ett knekkebrød med majones og kjøttpålegg til lunsj. 

Drikker endel vann. 

Spiser mindre porsjoner middag. Mest grønnsaker, litt kjøtt og minst av ris/pasta/potet. 

Sjrlden kveldsmat. Evt ett eple om jeg har trent. 

Trener ikke mye, da blir jeg mer sulten. Skulle vel bygget litt muskler kanskje men?

Vekta går jevnt og trutt ned og jeg har det greit, litt mer sulten enn til vanlig. 

Er dette Ok noen mnd for å komme ned til ett nytt vektnivå?

Tar vitaminer og sånt for sikkerhetsskyld.

Hvilke vitaminer og sånt tar du i tillegg

Skrevet
1 time siden, Wonder Woman skrev:

Det jeg tenker på når man spiser så lite er å få i seg nok av det man trenger

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke vitaminer og sånt tar du i tillegg

Jeg tar multivitamin og mineral, omega 3 og 6, kalsium og magnesium og vitamin B. 

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg tenker på når man spiser så lite er å få i seg nok av det man trenger

Jeg varierer pålegg og middag mye så tror det skal gå. Spiser grønnsaker, frukt, ost og fisk og kjøttpålegg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...