Gå til innhold

Nedvask og utflytting. Noen som kjenner reglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bodd i leid bolig mens vårt nye hus ble bygget og ferdigstilt. Vi har leid delvis møblert med sofa, vaskemaskin etc. Utleier tar kontakt med spørsmål om når vi flytter ut, da han skal selge leil. Dette på tross av at utleier vet vi har ut denne mnd. Boligen vår er klar neste uke, og vi starter flytteprosessen da. Nedvasken har jeg tenkt å ta siste helgen denne mnd og levere leil tilbake 30 juni, noe som er helt innafor, tenker jeg. Utleier vil ha ut sofaen og vaskemaskinen nå, da han mener det blir mye gris å flytte dette, etter vi har flyttet ut. Så hva er reglene her? Har aldri leid før. Jeg kjenner det uaktuelt å sette inn ny sofa og vaskemaskin her for to uker. 

Anonymkode: 25513...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge dere har i kontrakten at dere skal flytte ut den 30.06 så kan ikke huseier komme å endre på dette nå, han kan heller ikke kreve møbler så lenge dere har leid møblert. Har dere betalt ut juni så har dere rett å hold på leiligheten så lenge. Ønsker dere å være grei og har muligheten til det så kan dere f.eks. tilby at dere flytter ut en uke før mot at dere får tilbake 1/4 av denne månens leie. 

Anonymkode: 5da73...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...