Gå til innhold

Burde jeg melde til nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal sende meldekort hver 14. Dag med sykepenger og NAV kan se om det er sendt fra Norge eller utlandet, men de sjekker det kun når de har mistanke. Så si fra så kan de sjekke så de har bevis :)

Anonymkode: 551a8...5bb

Sender man meldekort når man er sykmeldt? Er det nytt?

Anonymkode: 072ef...974

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk ikke bare passer sine egne saker? Før eller siden så vil jo dette bli oppdaget🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6b970...a31

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor folk ikke bare passer sine egne saker? Før eller siden så vil jo dette bli oppdaget🤷🏻‍♀️

Fordi snyltere er med på å undergrave velferdssystemet

Anonymkode: 072ef...974

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det ikke alltid blir oppdaget. Fordi en del er utspekulerte og f.eks. får venner som holder på på samme måte til å sende meldekort mens de selv er i utlandet. Fordi de velger betalingsmåter i utlandet som ikke blir sporet.

Så nei, det blir ikke nødvendigvis "før eller siden oppdaget". Man gjør dessuten den det gjelder en tjeneste ved at de blir tatt før heller enn senere. Da vil de sitte igjen med langt mindre gjeld til Nav enn om det pågår over for lang tid. De risikerer også at straffen blir større jo lenger bedrageriet har blitt gjennomført og jo større pengesummer det er snakk om.

Og - jo større sakene blir, jo mer kostbare blir de for systemet.

Det er en plikt å melde slike saker. Det er viktig at slike blir stoppet!

Anonymkode: 8744c...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...