Gå til innhold

Dyrepasser i en mnd. Pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise bort en mnd på ferie. Hadde avtalt med ei venninne at hun skulle passe katten, men nå har hun ombestemt seg. Lurer på å spørre etter noen som kunne tenke seg å passe katten. Jeg ordner med mat, kattedo og kattesand og tenkte å betale 1000kr for det. Er det en ok pris?

Anonymkode: 11802...921

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke passet for så lite en hel måned nei. 

Anonymkode: 3816a...191

Skrevet

Oi... 

Har gjennom sommeren passet vennines katt i 2-3uker,og div helg. Og tidligere kompis sin (lille) hund i 1-2uker.

Har fått en flaske vin... Venninnen min pleier å kjøpe med noe fra turen sin da, en liten veske, eller en kjole hun vet passer meg etc. 

Så syntes selv ikke at du er så kjip. På en annen side så vet jeg også hvor mange tusen du slipper å betale kattepensjonat for katten din i 4uker, så du har jo litt å gå på hvis de sier nei 😉

Anonymkode: 9e2e6...957

Skrevet

De må innom hver dag. Det er en lang periode å måtte innom noen så ofte. Hadde nok satt prisen til "etter avtale" også diskutert den med en du føler du kan stole på. Hadde nok kunne gått opp til 2500 for at katten skulle ha det fint. 1 mnd er veldig lenge å være alene med bare et kort besøk hver dag og.

Anonymkode: ce54f...2df

Skrevet

Hvis naboen stikker innom og fyller mat og vann to-tre ganger i uka synes jeg tusen kroner er mer enn nok. Sønnen vår har den jobben innimellom når det klaffer slik at vi er hjemme når naboen er borte. For en uke med pass har han fått en hundrelapp og ei t-skjorte f. eks. 

Hvis katten skal flytte inn til noen hadde jeg ikke gjort det for 1000 kroner. Ikke gjort det i det hele tatt. 

Anonymkode: 74559...2bc

Skrevet

Det er stor forskjell på vennetjeneste og gjøre det som en jobb. Vi har hatt vår katt hos voksen, ansvarlig dame. Som steller katten, grer ut floker, luftet i bånd, følger opp dårlig mage og hva annet av ting som kan skje underveis. Vi betaler henne litt over hundre kroner dagen. Kattehotell hadde kostet 160. 

Venner av barna får 50 - 100 kroner dagen for å komme innom hjemme, og gi kos, selskap og påfyll av mat. Da oftest når vi bare er borte en helg. 

Anonymkode: 7b771...e5c

Skrevet

Jøss, synes ikke du er kjip! Jeg har passet hunden til naboen flere ganger i 14 dager. Tar ikke betalt i det hele tatt. Synes bare det er koselig jeg, samt at jeg tror mer på å hjelpe venner og bekjente gratis og heller får hjelp tilbake når det trengs

Anonymkode: a1945...5b0

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal reise bort en mnd på ferie. Hadde avtalt med ei venninne at hun skulle passe katten, men nå har hun ombestemt seg. Lurer på å spørre etter noen som kunne tenke seg å passe katten. Jeg ordner med mat, kattedo og kattesand og tenkte å betale 1000kr for det. Er det en ok pris?

Skal katten være hjemme eller hos kattepasseren?

Anonymkode: 9aba1...5ce

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er stor forskjell på vennetjeneste og gjøre det som en jobb. Vi har hatt vår katt hos voksen, ansvarlig dame. Som steller katten, grer ut floker, luftet i bånd, følger opp dårlig mage og hva annet av ting som kan skje underveis. Vi betaler henne litt over hundre kroner dagen. Kattehotell hadde kostet 160. 

Venner av barna får 50 - 100 kroner dagen for å komme innom hjemme, og gi kos, selskap og påfyll av mat. Da oftest når vi bare er borte en helg. 

100kr dagen? 

Syns folk overpriser tjenester her inne. Både pass av dyr og unger forventes jo en timelønn som en fast jobb. 

Trust når det er slik at man ikke stiller opp for hverandre. Søsteren min gir 100kr for en helg med passing av katt. 500kr Max for en uke. Da er noen innom og gir katten litt kos og mat. Er utekatt med tilgang til åpen garasje.

Anonymkode: e938f...601

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

100kr dagen? 

Syns folk overpriser tjenester her inne. Både pass av dyr og unger forventes jo en timelønn som en fast jobb. 

Trust når det er slik at man ikke stiller opp for hverandre. Søsteren min gir 100kr for en helg med passing av katt. 500kr Max for en uke. Da er noen innom og gir katten litt kos og mat. Er utekatt med tilgang til åpen garasje.

Anonymkode: e938f...601

Alt handler om tilbud og etterspørsel. Hvis hi finner noen som er villig til å binde seg opp for en måned for 1000 kroner, så er jo det supert for henne. Når hi skal være borte en hel måned kreves det litt mer enn bare såvidt å stikke innom for litt kos og mat.

Vedkommende må innimellom ta seg tid til å sjekke katten skikkelig, at den er frisk og har det fint. Vedkommende må renske kattedoen jevnlig. Vedkommende må være forberedt på å ta katten til veterinær hvis den blir syk eller skadet. Det er et ganske stort ansvar, i tillegg til at vedkommende ikke kan reise bort eller finne på noe impulsivt den måneden.

Så er et jo forskjell på om man gjør ting som en vennetjeneste eller om man tar på seg en jobb for en bekjent eller et fremmed menneske. I det første tilfellet stiller man gjerne opp mer og tilbyr mer, både fordi man kjenner folk og dyr, og fordi man da vet at man kan be om en tjeneste i retur en gang. Skal man stille opp for fremmede, utgår dette, og man vil gjerne ha betalt for jobben man gjør.

Jeg har selv passet hunden til nære venner i to uker. Jeg tok ikke betalt for det, men fikk en gave da de kom hjem. Så vet jeg jo at hvis jeg trenger hundepass en annen gang, kan jeg spørre dem. Hadde en tilfeldig fremmed spurt meg, hadde jeg krevd betalt for det i tillegg til en skikkelig avtale.

Skrevet

1000 kroner er helt fint. 

Anonymkode: db2d1...8b4

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mellom 1000 og 1500.

Anonymkode: 1f772...58d

Skrevet

1000 kroner er en helt OK pris. Hadde gjort det for den prisen. 

Anonymkode: 354a5...2a3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal katten være hjemme eller hos kattepasseren?

Katten skal være hos meg. Den som passer må bare rense doen annenhver dag, tømme den etter to uker og gi mat og vann annenhver dag. Tar maks 10 min. Katten har luke og går inn og ut som hun vil. Er katten hjemme, så er det selvsagt lov å kose.

Skrevet
11 minutes ago, Anonym bruker said:

Katten skal være hos meg. Den som passer må bare rense doen annenhver dag, tømme den etter to uker og gi mat og vann annenhver dag. Tar maks 10 min. Katten har luke og går inn og ut som hun vil. Er katten hjemme, så er det selvsagt lov å kose.

Hehe, for 67 kroner skal du reise frem og tilbake, rote i kattebæsj, vaske vekk kattemat og sette frem nytt.

Tidenes jobb dette her 

Anonymkode: f0bff...593

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det ikke er en venn som skal gjøre det, en som du kan gjøre en tjeneste for senere, så synes jeg du må betale minst det dobbelte. Du må tenke på at personen skal komme seg frem og tilbake og, i tillegg til at man mer eller mindre låser seg for en mnd. Jeg synes og det er lfor enge for katten å være alene

Skrevet

3000. Er bare 100 kr dagen

Anonymkode: 62765...eea

Skrevet

Hehe, for 67 kroner skal du reise frem og tilbake, rote i kattebæsj, vaske vekk kattemat og sette frem nytt.

Tidenes jobb dette her 

Anonymkode: f0bff...593

67 kroner for 10 min jobb er vel ikke dårlig betalt?

Hvis det ikke er en venn som skal gjøre det, en som du kan gjøre en tjeneste for senere, så synes jeg du må betale minst det dobbelte. Du må tenke på at personen skal komme seg frem og tilbake og, i tillegg til at man mer eller mindre låser seg for en mnd. Jeg synes og det er lfor enge for katten å være alene

Det blir en ungdom i nabolaget

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

3000. Er bare 100 kr dagen

Anonymkode: 62765...eea

Må ikke innom hver dag

Skrevet
On 6/18/2019 at 11:57 PM, Anonym bruker said:

Hadde ikke tatt jobben for så lite, 100 kr dagen eller 2500-3000 kr

Anonymkode: 23fb8...1f7

Skrevet

Jeg synes det er alt for lenge å la en katt være alene. Bare med fast tilsyn ti minutter annenhver dag. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er alt for lenge å la en katt være alene. Bare med fast tilsyn ti minutter annenhver dag. 

Helt enig, det høres ikke greit ut.

betal heller mer og få noen til å passe katten ordentlig

Anonymkode: 389db...a15

Skrevet

13-åringen min hadde lett gjort det før 1000,- og en pose godis fra der du ferierer. Men da måtte det vært en av nabohusene, ellers er det ikke verdt det.

Anonymkode: 39d34...4ff

Skrevet

Ikke bli forundret om katten din har valgt seg en ny eier når dere kommer hjem, HI.

En måned er lenge å være borte og overlate dyret til seg selv (med tilsyn).

Katter er selvstendige, og de velger seg ofte en ny eier om egen eier uteblir. Naboen har en slik katt, den orket ikke bo alene, så den kom dit og nektet å flytte hjem igjen.

Et par uker er greit, men ikke dobbelt så lenge. Det sier også Mattilsynet: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450

Anonymkode: 49c01...d6b

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bli forundret om katten din har valgt seg en ny eier når dere kommer hjem, HI.

En måned er lenge å være borte og overlate dyret til seg selv (med tilsyn).

Katter er selvstendige, og de velger seg ofte en ny eier om egen eier uteblir. Naboen har en slik katt, den orket ikke bo alene, så den kom dit og nektet å flytte hjem igjen.

Et par uker er greit, men ikke dobbelt så lenge. Det sier også Mattilsynet: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450

Anonymkode: 49c01...d6b

Jeg var borte fra den en mnd i fjor. Gikk helt fint det. Den som kom innom og matet koste og lekte med den om den var hjemme

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig, det høres ikke greit ut.

betal heller mer og få noen til å passe katten ordentlig

Anonymkode: 389db...a15

Jeg har ikke råd til så mye mer enn det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...