Gå til innhold

Mannen min viser aldri initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til å finne på ting, dra noen steder eller lignende. Føler meg ikke viktig for han. Begynner å miste interessen. Føler jeg er pådriver av å finne på kjæresteting en gang i blandt.. når hverdagen ellers består i mange barn og jobb. Jeg er den som må mase og ordne at ting blir gjort.. jeg følger barna på tannlegetimer og ordner alt rundt de. Hva skal jeg gjøre for at han har lyst til å finne på noe med meg.. synes det er slitsomt og ganske deprimerende. Føler at forholdet skranter. Vi har vært hos parterapi, men det hjelper ikke. Han sitter bare å sier at han synes alt er bra. To ganger på 6 år har jeg vært på festligheter alene. Nå sist var det jeg som måtte stå opp med barna om morgenen mens han sov. Han er på ting hele tiden med jobben osv. Ikke har jeg så mye venner heller.. har bare lyst til å ha det litt morro, så synes ganske synd på meg selv nå; D det er bare null initiativ og kjærestestunder. Vi har mange barn sammen og jeg har 1 fra tidligere.. så jeg tenker at min tid som noe annet enn mamma kommer en annen gang. Jeg har selv valgt å få barn med denne mannen fordi jeg elsker han.. men noenganger er jeg så lei alt.

Anonymkode: 0c236...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke greid å leve i et forhold som er slik du beskriver. Han er tydeligvis fornøyd så lenge han har det godt i forholdet og bryr seg ikke om hvordan du har det - eller kanskje du kan spørre ham om det.

Om du skal bli i forholdet, tilbake i parterapi. Der sier du det som det er, at du savner den mannen han var da dere ble sammen og at følelsene vil forsvinne om han ikke igjen begynner å gjøre noe for forholdet, ikke tar initiativ og ikke tar ansvar for hjem og barn. Og så begynner du å ta mer plass i forholdet. Sett opp lister over hva som skal gjøres og når det skal gjøres. Del på arbeid og oppfølging med ungene! Still krav!

Så må du lage deg et nettverk, gjøre ting for deg selv også.

Om han virkelig ønsker dette forholdet, da må han innse at han også må bidra til forholdet og ta sitt ansvar både for forholdet og familien. Og så må han vise i praksis at han er villig til å gjøre det som skal til, ikke bare en kort periode, men varig.

Anonymkode: dbf3d...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...