Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #1 Skrevet 18. juni 2019 Har aldri feriert på en campingplass, men lurer på hvordan det er. Kan noen fortelle litt om hva dere gjør og hvordan det er å være på ferie ca 2-3 uker der en sommer? Mulig vi får muligheten til å bo i stor vogn med fortelt. Anonymkode: 228ca...256
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #2 Skrevet 18. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har aldri feriert på en campingplass, men lurer på hvordan det er. Kan noen fortelle litt om hva dere gjør og hvordan det er å være på ferie ca 2-3 uker der en sommer? Mulig vi får muligheten til å bo i stor vogn med fortelt. Anonymkode: 228ca...256 Jeg har "vokst opp" med campingferie, og det var stort sett: Stranda, fisking, mamma og pappa satt på plattingen og drakk øl og ble fulle hver kveld selv om jeg trygla dem om å ikke drikke. Så: 1: ikke drikk øl foran ungene. 2: Har dere strand? Gå dit. 3: Båt? Bruk den. 4: Gjør alt dere vil, men vær stillle fra 23-07 Anonymkode: c29c2...3b3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #3 Skrevet 18. juni 2019 Hi her. Er det mye støy på slike plasser, fester? Hvordan reagerer barn på det evt? Anonymkode: 228ca...256
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #4 Skrevet 18. juni 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hi her. Er det mye støy på slike plasser, fester? Hvordan reagerer barn på det evt? Anonymkode: 228ca...256 Det kommer helt an på plassen. På plassen vi var på: Ja - det hendte.. Kommer an på barnet, jeg likte det ikke. Fordi fulle folk er skumle. Men kommer veldig an på, er det en fest der barna er involvert og det er lite alkohol går det ofte greit Anonymkode: c29c2...3b3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #5 Skrevet 18. juni 2019 Jeg ville ikke blitt på den samme campingplassen så lenge. Fordelen med vogn er jo å kunne ta den med seg og reise rundt og oppleve mer enn en campingplass. Vi bor i telt. Det er lytt, men har aldri hørt så mye til fester. De fleste er i seng eller inne i vogner/telt innen midnatt. Vi passer på å plassere oss nært til både lekeplass og toalettanlegget så jeg har grei oversikt over barna, fordelen med camping er at det veldig sjelden er noen som bryr seg om verdier. Kan la telefoner og ladere og alt mulig ligge i teltet uten at noen rører det. Har ladet tlf på felleskjøkken uten at noen har rørt den flere ganger. Likevel ser de fleste ut til å ha god oversikt over hvem som bor hvor. I alle fall de som har fast plass. Har flere ganger fått informasjon om barna mine eller hva som har skjedd med de fra fremmede. Vi elsker camping. Det er fritt og vi har ikke tidsskjema å følge. Det er alltid ledig plass på campinger for telt (og nesten alltid for vogner) og det finnes så mange fine steder i landet vårt. Anonymkode: 2325d...d8c
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #6 Skrevet 18. juni 2019 Vi ender som oftest med å spille fotball hele kvelden sammen med andre familier😅 Får ungene i seng til midnatt og da er jeg så sliten at jeg sovner jeg også. Har alltid planer om en øl på kvelden, men det blir det stort sett ikke tid til 😛 Vi er en skikkelig fotballfamilie Ellers griller vi, er på turer rundt omkring, bader.. Er veldig glad i camping Anonymkode: 84f3c...9fe
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #7 Skrevet 18. juni 2019 Det er veldig forskjell på plasser, men de fleste er i utgangspunktet ikke spennende steder. Man må bruke dem som utgangspunkt for turer og opplevelser, ikke bare henge på plassen hele tiden. I tillegg bor man veldig tett på andre mennesker, så man trenger litt flaks så man har koselige naboer. Jeg trives ikke på campingplasser over tid. Alt er litt mer besværlig enn hjemme, og man blir observert hele tiden. Anonymkode: e06b8...c4f
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #8 Skrevet 18. juni 2019 Vi kjører til en campingplass og blir det er i 10-14 dager. Går på stranda, bader, leker, spiller fotball, og ja vi drikker litt vin, men blir ikke fulle. Lever enkelt, dusjer på kvelden, griller og bryr oss ikke om det er en flekk på shortsen en dag eller om vi bruker hånddukene litt flere ganger enn vi ville gjort hjemme. Det er lite festing der vi ferdes, men noen barn er oppe veldig sent i forhold til våre og bråker. Sånn er det, og det både vet vi og lever godt med. Med mindre dere er veldig fisefine kommer dere til å kose dere. Når det er dårlig vær spiller vi kort, ser på film, eller drar på et badeland (inne) eller kjøpesenter. En kveld spiser vi på restaurant, men det er fordi vi liker å ordne oss selv, mange gjør det oftere. Det kommer litt an på hva slags fasiliteter som er på campingplassen. For oss er det viktigst at toaletter og dusjer er rene og at det ikke er bråk (noe jeg er av den oppfatning at det er svært lite av i Norge og våre naboland). Anonymkode: 7f428...0bf
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2019 #9 Skrevet 18. juni 2019 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjører til en campingplass og blir det er i 10-14 dager. Går på stranda, bader, leker, spiller fotball, og ja vi drikker litt vin, men blir ikke fulle. Lever enkelt, dusjer på kvelden, griller og bryr oss ikke om det er en flekk på shortsen en dag eller om vi bruker hånddukene litt flere ganger enn vi ville gjort hjemme. Det er lite festing der vi ferdes, men noen barn er oppe veldig sent i forhold til våre og bråker. Sånn er det, og det både vet vi og lever godt med. Med mindre dere er veldig fisefine kommer dere til å kose dere. Når det er dårlig vær spiller vi kort, ser på film, eller drar på et badeland (inne) eller kjøpesenter. En kveld spiser vi på restaurant, men det er fordi vi liker å ordne oss selv, mange gjør det oftere. Det kommer litt an på hva slags fasiliteter som er på campingplassen. For oss er det viktigst at toaletter og dusjer er rene og at det ikke er bråk (noe jeg er av den oppfatning at det er svært lite av i Norge og våre naboland). Anonymkode: 7f428...0bf Man trenger ikke være fisefin for ikke å trives på campingplass. Hvorfor denne trangen til å sette andre i en negativ bås bare fordi de ikke liker akkurat det samme som deg? Anonymkode: e06b8...c4f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #10 Skrevet 19. juni 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Man trenger ikke være fisefin for ikke å trives på campingplass. Hvorfor denne trangen til å sette andre i en negativ bås bare fordi de ikke liker akkurat det samme som deg? Anonymkode: e06b8...c4f Ikke fisefin, bare veldig hårsår? 😜 Anonymkode: c3f54...b4e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #11 Skrevet 19. juni 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke fisefin, bare veldig hårsår? 😜 Anonymkode: c3f54...b4e Jeg er bare lei av den måte å snakke på. "Om du ikke liker det samme som meg er du fisefin!" "Om du ikke liker det samme som meg er du harry!". Man opphøyer seg selv og setter alle andre i bås. Vær hellere fornøyd med din egen smak og ditt eget valg. Alle mennesker i verden har ikke samme smak, men det betyr ikke at den ene gruppen er fisefin og den andre er harry. Og det er veldig forskjellige mennesker som liker seg på campingplasser. Det sier intet om dem bortsett fra at de liker seg på campingplasser. Anonymkode: e06b8...c4f
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #12 Skrevet 19. juni 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er bare lei av den måte å snakke på. "Om du ikke liker det samme som meg er du fisefin!" "Om du ikke liker det samme som meg er du harry!". Man opphøyer seg selv og setter alle andre i bås. Vær hellere fornøyd med din egen smak og ditt eget valg. Alle mennesker i verden har ikke samme smak, men det betyr ikke at den ene gruppen er fisefin og den andre er harry. Og det er veldig forskjellige mennesker som liker seg på campingplasser. Det sier intet om dem bortsett fra at de liker seg på campingplasser. Anonymkode: e06b8...c4f Joda, er enig med deg i det. Anonymkode: c3f54...b4e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2019 #13 Skrevet 19. juni 2019 Jeg hater camping som pesten, men det er fordi mannen er så nevrotisk. Han slapper ikke av med noe, og går å maser og passer på og lager regler hele tiden. Så jeg nekter. Bor heller på hotell, det er dessuten billigere. Ja, telt er billigst, men det er fullstendig utelukket! Anonymkode: f11ab...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå