Gå til innhold

Er dette normalt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant nylig ut at jeg er gravid, i følge app og tester skal jeg være ca 5+6 på vei. Jeg har i dag hatt en del smerter i magen, vært veldig av og på. Men kjent de så ofte i dag, føles ut som sterke menssmerter. Er dette normalt eller et tegn på spontanabort? Jeg har ingen blødning, bare disse smertene. Går rundt å bekymrer meg veldig! Spesielt siden jeg mistet i mai, men da var det både smerter + blødning. Har noen kanskje noen gode solskinnshistorier hvor de har hatt mye smerter i starten men hvor det har gått bra? 

Anonymkode: 9f7e0...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få deg en hastetime til legen idag! Så får du vite hva som skjer 😉 

Anonymkode: ec50c...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Få deg en hastetime til legen idag! Så får du vite hva som skjer 😉 

Anonymkode: ec50c...73c

Fikk vært hos legen men de gjorde ikke så mye annet enn å ta urin prøve som slo ut positiv og kjenne på magen min. Fant bare ut at jeg har UVI og må gå på antibiotika i 5 dager

Anonymkode: 9f7e0...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk vært hos legen men de gjorde ikke så mye annet enn å ta urin prøve som slo ut positiv og kjenne på magen min. Fant bare ut at jeg har UVI og må gå på antibiotika i 5 dager

Anonymkode: 9f7e0...331

Da har de jo gjort en hel del. De fant ut noe som faktisk kan gi de smertene du beskrev, være farlig i svangerskap og startet behandling. Hva mer kan du be om? 🤷‍♀️ Du er 5-6uker på vei... 

Anonymkode: b105a...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at jeg var gravid visste jeg jo allerede? Samme med UVI. Ingenting som da forklarer smertene 

Anonymkode: 9f7e0...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utrolig vondt i starten. Både i magen og nedover eggstokk/lyske. Dette kom i uke 5 og varte til etter uke 7. Jeg lå våken om natta, lå med varmeflaske og gråt. Jeg var livredd for å miste igjen da jeg hadde gått igjen det tidligere. Var på ul i uke 7 som bekreftet at jeg var gravid. Fikk til slutt en gutt. 

Anonymkode: 83d1e...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men at jeg var gravid visste jeg jo allerede? Samme med UVI. Ingenting som da forklarer smertene 

Anonymkode: 9f7e0...331

Uvi kan gi smertene. 

Ellers så har jeg hatt sterke mensensmerter i begge svangerskap selv, spesielt i starten. Har også opplevd sa, og det kjentes helt likt. Så var redd, men det gikk bra. Tok paracet og varmeflaske. Det er mye som vokser og strekker seg i starten... Uansett, så tidlig så er det enten briste eller bære. Det er jo ikke noe mer de får gjort 🤷‍♀️ Forstår ikke hva du skulle ønske de gjorde? Ultralyd ville fortalt de lite nå. Bestill deg heller en privat ul om et par uker, da først går det an å sjekke bedre hvor fosteret ligger og evt hjerteslag. 

Anonymkode: b105a...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del sterke menstruasjonslignende smerter tidligere i svangerskapet. (Ikke pleid å ha så sterke smerter når jeg har mensen.) Disse har gitt seg nå, og nå har jeg bare litt murringer. Jeg har sjekket med UL at det fortsatt er liv som vokser som det skal :) 8+6 i dag :)

Anonymkode: 0f9af...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...