Gå til innhold

Råtne tenner eller skade etter fall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av ei venninne har brune fortenner. Det ser ut som bakt snus har rent ned eller at de har råtnet. Har hørt henne si en gang at hun falt da hun var mindre og at de ble sånn etter fallet. Kan tenner bli sånn etter et fall/skade på dem? 

Hun drikker veldig mye brus, hver dag.

Anonymkode: ce28e...bbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan bli misfargede av skader ja

Anonymkode: 7f617...e80

Skrevet

Har det noe å si for måten du oppfatter henne på? Datteren min på 10 år har brune og oransje flekker på blant annet fortanna. Dette er en emaljesvikt som de ikke helt vet årsaken til. 

Anonymkode: 120a0...45e

Skrevet

Tennene kan bli misfarget av fall ja, om slag mot tennene ødelegger nerven blir tannen misfarget. 

Selv har jeg en datter med brune 6-årsjeksler og flekker på fortennene. De kom opp sånn og skyldes en emaljesvikt som skjedde da tannen ble dannet. 

Anonymkode: 963dc...35e

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne av ei venninne har brune fortenner. Det ser ut som bakt snus har rent ned eller at de har råtnet. Har hørt henne si en gang at hun falt da hun var mindre og at de ble sånn etter fallet. Kan tenner bli sånn etter et fall/skade på dem? 

Hun drikker veldig mye brus, hver dag.

Ja, tenner som er skadet kan bli slik, dvs de er døde... men når et barn slår tennene, må en jo gå til tannlege og melde fra om det, og til forsikringsselskapet. Ellers vil det bli en dyr tur gjennom tannleger som skal eventuelt fikse det.....

Har en sønn så slo framtennene såpass at de bare måtte trekkes ( ca 3 år var han), og dette meldte jeg inn, så slo han voksen framtanna, og dette meldte jeg inn. Heldigvis er det ikke skader på framtennene ennå, men kan dukke opp siden og, og da kan han få hjelp som dekkes av forsikring

Anonymkode: c22ec...cb0

Skrevet

Ja, det kan de.

Anonymkode: ff949...da7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har det noe å si for måten du oppfatter henne på? Datteren min på 10 år har brune og oransje flekker på blant annet fortanna. Dette er en emaljesvikt som de ikke helt vet årsaken til. 

Anonymkode: 120a0...45e

Har jeg sagt at det har noe å si for måten jeg oppfatter henne på? Eller at jeg «ser ned» på henne, slik du får det til å høres ut som? Jeg spør fordi jeg aldri har hørt at tenner kan bli sånn av fall/skade. Jeg overhørte en samtale der hun fortalte at hun hadde skadet tennene under et fall som liten. Jeg visste at en død tann kan bli blå, men ikke at de kan se råtne ut etter fall/skade.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, tenner som er skadet kan bli slik, dvs de er døde... men når et barn slår tennene, må en jo gå til tannlege og melde fra om det, og til forsikringsselskapet. Ellers vil det bli en dyr tur gjennom tannleger som skal eventuelt fikse det.....

Har en sønn så slo framtennene såpass at de bare måtte trekkes ( ca 3 år var han), og dette meldte jeg inn, så slo han voksen framtanna, og dette meldte jeg inn. Heldigvis er det ikke skader på framtennene ennå, men kan dukke opp siden og, og da kan han få hjelp som dekkes av forsikring

Anonymkode: c22ec...cb0

Huff da, stakkars liten😞 Har hørt om at en død tann kan bli blå, ble derfor så overrasket da jeg overhørte samtalen om at hun hadde hatt et fall/skade da hun var liten og at de ble sånn mørke brune. Trodde de var blitt sånn fordi hun drikker så mye brus. Hun har hele tenner, de er ikke knekt, bare ser råtne ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...