Gå til innhold

Størst av alt er kjærligheten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En bekjent av oss har gått fra kone og barn pga at han ble fersket i å være utro med en gift kvinne som som har to små barn. (Jeg skriver gått fra barna også fordi de nekter å ha noe med faren å gjøre, de er alle tenåringer)

De to elskende har blitt et par og tilbake sitter to partnere og flere barn i sjokk over hva som har skjedd, mens kjæresteparet stadig legger ut love you-bilder og virkelig dokumenterer sin kjærlighet. 

Dem om det, folk får gjøre som de vil. 

Men så poster de altså på Facebook at de er forlovet, mindre enn et halvt år etter at bomben sprang. Og jeg reagerer så sterkt på å se at felles venner av dem (vi kjenner mannen som gikk og ekskona hans) bombarderer kommentarfeltet med hjerter og lykkeønsker, og flere skriver faktisk ‘størst av alt er kjærligheten’! 

Er ikke det ufattelig dårlig stil? Hva med å ta litt hensyn til de som uforskyldt har fått sin verden helt snudd på hode? 

Anonymkode: 15347...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at man av respekt for barn og tidligere partner - og ny partner! - i det minste venter med ny forlovelse til man er skilt...

For meg høres dette ut som et egoistisk opplegg. Og muligens også at de to turtelduene har et nesten overdrevent behov for å forsvare sitt valg. Hadde jeg sett slike meldinger ville jeg tenkt at dette er et forhold jeg har sterk tvil om vil fungere særlig lenge, for de prøver for mye å overbevise andre, og dermed trolig også seg selv, noe som tyder på at det mye mulig ikke er så rosenrødt å være dem som de trenger å tro og gi inntrykk av.

Anonymkode: 1f72b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen driter i sine barn og du er mest opptatt av de som skriver en kommentar på FB???

Anonymkode: 6175e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen driter i sine barn og du er mest opptatt av de som skriver en kommentar på FB???

Anonymkode: 6175e...836

Det er jo ikke det hun sier. Men det han skriver på fb går jo i høyeste grad utover barna og øker konfliktnivået mellom far og barn, så å reagere på det er helt på sin plass.

Anonymkode: 1f72b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksenmann
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen driter i sine barn og du er mest opptatt av de som skriver en kommentar på FB???

Anonymkode: 6175e...836

Mannen ? Hun andre var vel ikke noe bedre ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen driter i sine barn og du er mest opptatt av de som skriver en kommentar på FB???

Anonymkode: 6175e...836

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 15347...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sett nesten det samme. Ble overrasket, men tror Facebook er noe overfladisk folk nesten ikke tenker over hva man gjør der. 

Anonymkode: 0d741...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke normalt, idag, å skille lag? 

Anonymkode: 386af...e78

Jo, men man kan gjøre det mer eller mindre vanskelig for barna ut fra hvilke valg omkring bruddet man selv tar. Det har denne mannen helt tydelig ikke skjønt, med det resultat at hans store barn trekker seg fra ham. Idiotiske kommentarer på fb hjelper jo så klart ikke på situasjonen, men først og fremst er det mannen (og hans nye partner) som har valgt en hensynsløs måte å gjennomføre bruddet på.

Anonymkode: f50af...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men man kan gjøre det mer eller mindre vanskelig for barna ut fra hvilke valg omkring bruddet man selv tar. Det har denne mannen helt tydelig ikke skjønt, med det resultat at hans store barn trekker seg fra ham. Idiotiske kommentarer på fb hjelper jo så klart ikke på situasjonen, men først og fremst er det mannen (og hans nye partner) som har valgt en hensynsløs måte å gjennomføre bruddet på.

Anonymkode: f50af...ae1

Hvordan gjennomfører man et brudd på en hensynsfull måte?

Ville det ikke være hensynsfullt å ta seg sammen, og holde sammen som mann og kone, og la barna få en god oppvekst? Det er jo det eneste hensynsfulle. 

 

Anonymkode: 386af...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det BARE mannen som får skylden, synes da damen her har skyld også

Anonymkode: 2c222...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.tv2.no/a/9458477/
Har du noe imot hun her altså!?

Anonymkode: 386af...e78

Har en slik bekjent som først giftet seg med en dame for så og få tre barn på rappen. Plutselig slår lynet ned og han forelsker seg i en mann, forlater kona og er i dag gift med denne mannen. Og ja han har det fint han, men for familien hans har nok dette hatt ganske så store omkostninger. Ikke bare for ekskona men og for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

her er det BARE mannen som får skylden, synes da damen her har skyld også

Anonymkode: 2c222...284

Det er jo fordi hi kjenner mannen, ikke dama.

Å forlove seg før skilsmissen er ferdig..det er classy det 🤭

Anonymkode: 8399b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjennomfører man et brudd på en hensynsfull måte?

Ville det ikke være hensynsfullt å ta seg sammen, og holde sammen som mann og kone, og la barna få en god oppvekst? Det er jo det eneste hensynsfulle. 

 

Anonymkode: 386af...e78

Det kan være elementer som gjør det rett å gå fra hverandre. Men da gjør man alt man kan for å ha et så godt samarbeidsklima omkring barna (det betyr bl a å behandle sin ekspartner med respekt selvom man ikke har lyst) og har man ny kjæreste så går man litt rolig frem og gir barna tid til å venne seg til den nye situasjonen. Man tværer ikke sitt nye forhold ut i alle medier og erklærer stor offentlig forlovelse mens sorgen hos barna enda er helt fersk. 

Anonymkode: f50af...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan være elementer som gjør det rett å gå fra hverandre. Men da gjør man alt man kan for å ha et så godt samarbeidsklima omkring barna (det betyr bl a å behandle sin ekspartner med respekt selvom man ikke har lyst) og har man ny kjæreste så går man litt rolig frem og gir barna tid til å venne seg til den nye situasjonen. Man tværer ikke sitt nye forhold ut i alle medier og erklærer stor offentlig forlovelse mens sorgen hos barna enda er helt fersk. 

Anonymkode: f50af...ae1

Hvilke "elementer" er det?

Noen barn trenger 10 år på å komme over bruddet, skal man gi dem 10 år?

Anonymkode: 386af...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig respektløst, og tankeløst. Jeg hadde tenkt det samme som deg. Hadde hatt problemer med å forstå hvordan noen i omgangskretsen kunne, etter få måneder, hylle et slikt forhold. Og spesielt offentlig. 

Anonymkode: 49fc6...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke "elementer" er det?

Noen barn trenger 10 år på å komme over bruddet, skal man gi dem 10 år?

Anonymkode: 386af...e78

Dette er det forsket på, og du kan selv lese deg frem til det. Etter et brudd anbefales det å vente minst ett år før man introduserer ny partner, nettopp fordi at barna skal akseptere bruddet, komme over sorgen og venne seg til den nye situasjonen. Man skal respektere barnas følelser i et brudd. Og spesielt i situasjoner som dette. 

Anonymkode: 49fc6...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er det forsket på, og du kan selv lese deg frem til det. Etter et brudd anbefales det å vente minst ett år før man introduserer ny partner, nettopp fordi at barna skal akseptere bruddet, komme over sorgen og venne seg til den nye situasjonen. Man skal respektere barnas følelser i et brudd. Og spesielt i situasjoner som dette. 

Anonymkode: 49fc6...f0a

Og de følelsene kan vare livet ut, de.

Anonymkode: 386af...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Og de følelsene kan vare livet ut, de.

Anonymkode: 386af...e78

Klart, men tid leger som regel alle sår.

Her har ikke ketchupen pappa kjøpte rukket å gå ut på dato engang før det planlegges nytt bryllup

Anonymkode: 8399b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke grenser for hvor fort folk tilgir og glemmer, så lenge de ikke selv er berørt.

Jeg lever med at 90% av mine venninner har tatt min eksmann inn i varmen igjen. Han slo og voldtok, mye psykisk vold. De synes der er på tide å gå videre, det burde jeg og gjøre mener de. Det burde jeg unne han. Enden på visa er at han står de nærmere nå enn meg. Trist, men slik er folk.

Anonymkode: 8c0d0...308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke grenser for hvor fort folk tilgir og glemmer, så lenge de ikke selv er berørt.

Jeg lever med at 90% av mine venninner har tatt min eksmann inn i varmen igjen. Han slo og voldtok, mye psykisk vold. De synes der er på tide å gå videre, det burde jeg og gjøre mener de. Det burde jeg unne han. Enden på visa er at han står de nærmere nå enn meg. Trist, men slik er folk.

Anonymkode: 8c0d0...308

Slike som din mann har jo ofte psykopatiske trekk, om de ikke er fullt psykopater. Det vil si at de manipulerer alle rundt seg i så stor grad at det er lettere å tro ham. Det er jo nettopp deres "kunst", det å manipulere alle til å gjøre som de vil. Og ved å manipulere andres adferd overfor deg så føler en slik mann at han også hoverer over deg og fremdeles har kontroll over deg, selv fra avstand.

Hold fast ved de som støtter deg fremdeles, de andre er ikke verdt deg.

Jeg har kuttet ut et familiemedlem som var veldig voldelig mot sin kone. Har ikke snakket med vedkommende på årevis. For ikke bare gjorde han det mot kona, men han har også ødelagt andre kvinner i ettertid, hvorav en av dem var nærmeste venninne av hans kone og så hvor voldelig han var. Men en ener til å manipulere, det er han... Han har visstnok moderert seg mtp. volden, men driver fremdeles med psykisk vold, utnytting osv. av damene han er sammen med. Jeg nekter å støtte slik adferd ved å late som om alt er bra. Noe som pussig nok gjør meg til familiens svarte får i manges oppfatning ;)

Anonymkode: 1f72b...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Klart, men tid leger som regel alle sår.

Her har ikke ketchupen pappa kjøpte rukket å gå ut på dato engang før det planlegges nytt bryllup

Anonymkode: 8399b...f86

og så? Hvorfor tror du du har rett til å mene noe om hva andre gjør med kjærlighetslivet sitt? 

Anonymkode: 386af...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig tankeløst av dette nyforelskede paret. Hvorfor må folk på død og liv vise frem forholdet sitt på den måten på Facebook, utro, singel eller hva annet som skulle være forhistorien? Taktløst og planlegge nytt bryllup før skilsmissen har gått igjennom.

Selv har jeg stått på andre siden. Kjæresten min og jeg har et forhold hvor følelsene vi har for hverandre er helt ubeskrivelig. Noe jeg aldri har følt på før. Og jeg har flere seriøse forhold bak meg. Men dette er noe annet og noe helt spesielt. Vi var (dessverre) begge to utro mot våre partnere, barn involvert på begge sider. Noen ganger skjer det som ikke burde skje. Men jeg kunne uansett aldri blitt hos eksen etter å ha følt det jeg føler nå. Som oftest når en part er utro, ligger det noe mer bak. Man er som regel ikke alene om å komme dit i forholdet, selv om utroskap aldri bør være løsningen. Dette ser jo ikke barna.

Anonymkode: cbfef...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...