Gå til innhold

Dere kristne:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tror dere den siste timen (verdens ende) nærmer seg? Jeg har det på følelsen, men ikke sikker.

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere den siste timen (verdens ende) nærmer seg? Jeg har det på følelsen, men ikke sikker.

Anonymkode: 16498...bbc

Hei, uh, BBC!

Jeg gjorde det når jeg var yngre. Da beveget verden seg mot å bli mer og mer kjølig. Nå, derimot, holder folk på å bevege seg bort fra egoismen og narcissismen igjen. Jeg tror endetiden kommer, men langt fra ennå.

 

Anonymkode: 678bb...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke Kristen, men ja den nærmer seg. 

Anonymkode: 24e48...4cb

Gjør det deg bekymret?

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hei, uh, BBC!

Jeg gjorde det når jeg var yngre. Da beveget verden seg mot å bli mer og mer kjølig. Nå, derimot, holder folk på å bevege seg bort fra egoismen og narcissismen igjen. Jeg tror endetiden kommer, men langt fra ennå.

 

Anonymkode: 678bb...89b

BBC? 

Jeg har aldri sett så mye egoisme og narsisissme som idag. Men husk! Endetiden er ikke her før folk tror de er trygge, før de tror det er fred og kaller verden fredelig. 

Jeg ser verden råtner dag for dag. 

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

BBC? 

Jeg har aldri sett så mye egoisme og narsisissme som idag. Men husk! Endetiden er ikke her før folk tror de er trygge, før de tror det er fred og kaller verden fredelig. 

Jeg ser verden råtner dag for dag. 

Anonymkode: 16498...bbc

Ja, BBC. Anonymkode: 16498...bbc

Uansett:

I elskede! la oss elske hverandre! for kjærligheten er av Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud.
Den som ikke elsker, kjenner ikke Gud; for Gud er kjærlighet.

1 Johannes 4:7-8

Anonymkode: 678bb...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror dere den siste timen (verdens ende) nærmer seg? Jeg har det på følelsen, men ikke sikker.

Anonymkode: 16498...bbc

Folk har sagt det hver dag i tusenvis av år. Har aldri vært riktig. 

Anonymkode: b457f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Folk har sagt det hver dag i tusenvis av år. Har aldri vært riktig. 

Anonymkode: b457f...def

Er du kristen?

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, BBC. Anonymkode: 16498...bbc

Uansett:

I elskede! la oss elske hverandre! for kjærligheten er av Gud, og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud.
Den som ikke elsker, kjenner ikke Gud; for Gud er kjærlighet.

1 Johannes 4:7-8

Anonymkode: 678bb...89b

Men hva mener du med det...?

 

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi kommer jo en dag nærmere for hver dag som går, men jeg tror det tar en god stund fr hele menneskeheten er utslettet hvis det er det du mener.

Anonymkode: 82592...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tja, vi kommer jo en dag nærmere for hver dag som går, men jeg tror det tar en god stund fr hele menneskeheten er utslettet hvis det er det du mener.

Anonymkode: 82592...b85

Men hva mener du? Du er så vag. Det er jo ikke snakk om at menneskeheten blir utslettet litt og litt. 

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du kristen?

Anonymkode: 16498...bbc

Kan ikke se hvordan det kan være relevant. Mange kristne har sagt at dommedag er nær, i mange århundre uten at noe har skjedd. Som for få år siden, da flere hundre mennesker solgte alt de eide fordi en idiot fortalte de at jorden gikk under om en uke, og Jesus hentet hjem de som var troende. Jesus kom ikke. Og flere hunde amerikanere endte opp som hjemløse, gav vekk pensjon, hus, eiendeler og alt de eide, og fikk rett og slett livene ødelagt. Dette skjer med få års mellomrom. Ikke bare i kristendommen. 

Men, hvis det gjør deg glad: Jeg er født og oppvokst i kirken, sang i kirkekor fra jeg var 4 til jeg var 14, gikk på søndagsskole og min onkel er prest. 

I voksen alder er jeg ikke utpreget religiøs. 

Anonymkode: b457f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke se hvordan det kan være relevant. Mange kristne har sagt at dommedag er nær, i mange århundre uten at noe har skjedd. Som for få år siden, da flere hundre mennesker solgte alt de eide fordi en idiot fortalte de at jorden gikk under om en uke, og Jesus hentet hjem de som var troende. Jesus kom ikke. Og flere hunde amerikanere endte opp som hjemløse, gav vekk pensjon, hus, eiendeler og alt de eide, og fikk rett og slett livene ødelagt. Dette skjer med få års mellomrom. Ikke bare i kristendommen. 

Men, hvis det gjør deg glad: Jeg er født og oppvokst i kirken, sang i kirkekor fra jeg var 4 til jeg var 14, gikk på søndagsskole og min onkel er prest. 

I voksen alder er jeg ikke utpreget religiøs. 

Anonymkode: b457f...def

Selvsagt er det relevant; denne tråden handler om kristne som skal svare på spørsmålet som er stilt :)

Men selvsagt har det vært mange som har sagt det. Og det er ikke riktig! Det ødelegger, at folk har sagt det. Så man skal være forsiktig med å si noe sikkert før det er helt sikkert.

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Ingen kjenner den time». Vi kan ikke vite , skal ikke vite, står vist i bibelen at Jesus kommer når ingen snakker om at Han skal komme lenger... Skremmselspropagandaen de holdt på med er iallefall Ingen god ide!

Anonymkode: 8e65d...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Ingen kjenner den time». Vi kan ikke vite , skal ikke vite, står vist i bibelen at Jesus kommer når ingen snakker om at Han skal komme lenger... Skremmselspropagandaen de holdt på med er iallefall Ingen god ide!

Anonymkode: 8e65d...81d

Nei, ingen kjenner den time. Det er helt sant. Men samtidig får vi opplyst tegn vi skal se etter - og vi skal være våkne! 

Og ja, det er det jeg snakker om. At det står at det skal skje når alle tror jorden er fredelig.

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, men jeg er overbevist om at menneskeheten kommer til å gå under innen 20 år, trolig før.
Den globale oppvarmingen, forurensningen og ødeleggelsen av natur er kommet ut av kontroll, og det er for sent for oss å hente oss inn igjen. Det kreves ekstreme tiltak for å redde jorda, og så lenge politikere og vanlige folk ikke innser alvoret NÅ, klarer  vi det ikke.

Så jeg tror at om få år bryter det økologiske systemet på jorden sammen. Da dør planter og dyr fort, også menneskene. 

Det er helt grusom, og så trist og tragisk at man ikke kan tenke på det,nesten. 


Får bare håpe at det fins liv på andre planeter der ute, og de planetene ikke har arter som er så grådige og eoistiske som nenneskene.

Anonymkode: c8479...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke kristen, men jeg er overbevist om at menneskeheten kommer til å gå under innen 20 år, trolig før.
Den globale oppvarmingen, forurensningen og ødeleggelsen av natur er kommet ut av kontroll, og det er for sent for oss å hente oss inn igjen. Det kreves ekstreme tiltak for å redde jorda, og så lenge politikere og vanlige folk ikke innser alvoret NÅ, klarer  vi det ikke.

Så jeg tror at om få år bryter det økologiske systemet på jorden sammen. Da dør planter og dyr fort, også menneskene. 

Det er helt grusom, og så trist og tragisk at man ikke kan tenke på det,nesten. 


Får bare håpe at det fins liv på andre planeter der ute, og de planetene ikke har arter som er så grådige og eoistiske som nenneskene.

Anonymkode: c8479...84a

Men det finnes ikke liv på andre planeter der ute, det er "bare oss". Jeg tror ikke menneskeskapte miljøødeleggelser sørger for jordas undergang; det er mye propaganda der ute altså. Det er mange som ønsker å tjene penger på å få folk til å tro at enden er nær - fordi mennesker bruker plast.

Det er ikke derfor enden er nær i så fall.

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt er det relevant; denne tråden handler om kristne som skal svare på spørsmålet som er stilt :)

Men selvsagt har det vært mange som har sagt det. Og det er ikke riktig! Det ødelegger, at folk har sagt det. Så man skal være forsiktig med å si noe sikkert før det er helt sikkert.

Anonymkode: 16498...bbc

Men hva er forskjellen på en kristen som mener at enden er nær, og svarer i tråden eller en ateist som mener at enden er nær og svarer i tråden? Spør av nysgjerrighet. 

Anonymkode: b457f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hva er forskjellen på en kristen som mener at enden er nær, og svarer i tråden eller en ateist som mener at enden er nær og svarer i tråden? Spør av nysgjerrighet. 

Anonymkode: b457f...def

Forskjellen er grunnen til at enden er nær, og tegnene.

Anonymkode: ab473...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det finnes ikke liv på andre planeter der ute, det er "bare oss". Jeg tror ikke menneskeskapte miljøødeleggelser sørger for jordas undergang; det er mye propaganda der ute altså. Det er mange som ønsker å tjene penger på å få folk til å tro at enden er nær - fordi mennesker bruker plast.

Det er ikke derfor enden er nær i så fall.

Anonymkode: 16498...bbc

Du vet jo ikke om det er liv på andre planeter. Og at miljøødeleggelser skaper problemer for jordens overlevelse er et rent faktum, som ikke kan bestrides.

Anonymkode: b457f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet jo ikke om det er liv på andre planeter. Og at miljøødeleggelser skaper problemer for jordens overlevelse er et rent faktum, som ikke kan bestrides.

Anonymkode: b457f...def

Jo.

Jeg har ikke sagt at det ikke skaper problemer for jordens overlevelse, jeg har sagt at det ikke vil være årsaken til jordens undergang. 

Anonymkode: ab473...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jesus sa jo at han kom tilbake når evangeliet er blitt forkynt for alle mennesker i hele verden. Det er få folkeslag igjen som ikke har fått høre om frelseren. Men ingen kan vite helt sikkert når, vi må likevel være klare. 

Anonymkode: 4526e...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo.

Jeg har ikke sagt at det ikke skaper problemer for jordens overlevelse, jeg har sagt at det ikke vil være årsaken til jordens undergang. 

Anonymkode: ab473...003

Hvorfor tror du ikke på det forskerne sier?
Det er helt klart at det må ekstreme tiltak til for at jorden skal overleve. Forskerne har ikek noe å tjene på å spre falske påstander om dette. Tvert imot, mange har mye å tjene på å spre klimaskepsis. Det de dessverre ikke tenker på at er at penger ikke er noe verd hvis alt liv på jorden er borte og de selv er døde.
 

Anonymkode: c8479...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo.

Jeg har ikke sagt at det ikke skaper problemer for jordens overlevelse, jeg har sagt at det ikke vil være årsaken til jordens undergang. 

Anonymkode: ab473...003

Jeg gleder meg til den dagen hvor religion er borte en gang for alle 😉 Så er alle nødt til å forholde seg til samme virkelighet

Anonymkode: b457f...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gleder meg til den dagen hvor religion er borte en gang for alle 😉 Så er alle nødt til å forholde seg til samme virkelighet

Anonymkode: b457f...def

Jeg tror dessverre ikke du har noe å glede deg til. 

Anonymkode: 16498...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...