Gå til innhold

Full utredning av kropp. Hvor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor man kan få en full utredning av kroppen ? Noen som kan anbefale noen i Akershus/Østfold/Oslo området. Går gjerne privat. 

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar du er redd for kreft for eksempel? 

 

det er ingen steder du kan dra for å få en full utredning. Det vil være ulike områder som er dekket av ulik spesialisering. En gastrokirurg som tar mage/tarm- denne vil ikke undersøke underlivet.

Da må du ta en time hos de ulike. Men dette er jo håpløst? 

Du vil ikke få CT av hjernen bare fordi du vil? Antar du heller ikke vil få undersøkt tarmene uten noe grunnlag. Det vet jeg ikke sikkert om du tar det privat. Uansett vil du aldri kunne få noen garanti

Du burde heller gå til en psykolog for å få hjelp? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Du burde heller gå til en psykolog for å få hjelp? ❤️ 

Hva er det for en nedlatende måte å svare på. Å slenge på et hjerte hjelper ingenting

Anonymkode: a90b4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for en nedlatende måte å svare på. Å slenge på et hjerte hjelper ingenting

Anonymkode: a90b4...4b9

Det er seriøst da, absolutt ikke nedlatende. 

Dersom en er så redd for sin egen helse at en vurderer å få undersøkt hele kroppen uten å ha symptomer eller føle seg syk (det har hun eller du ikke, for da ville hun/du blitt henvist) så trenger en hjelp til dette. Dette er en sykdom i seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med full utredning da?

Scanning? Vil du skanne hele kroppen?

Eller tenker du at du vil til en rekke spesialister og undersøke kroppen del for del?

Alle de private sykehusene tilbyr det de kaller en full helsesjekk/helsekontroll, men jeg vet ikke hvor nyttig det egentlig er...

https://www.tv2.no/a/9073113/

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/lite-nytte-av-generell-helsesjekk/

Anonymkode: c43fb...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå herremin. Så nedlatende mennesker kan være. Haha. Er ikke redd for kreft og jeg er ikke psykisk syk. Sånn når det er sagt mente heller en full helsesjekk. Ikke utredning. Dårlig formulert. Mannen min er plaget med mage og tarm. Har hostet i flere måneder. Han har søvnapne osv men fastlegen tar ingen blodprøver, sender han ikke på noen undersøkelser. Fordi han er relativt ung. 32 år. Så er jo han mann og ikke bryr han seg akkurat heller. Men han går rundt med det samme plagene. Synes ikke dette er riktig så da vil jeg ordne med en full helsesjekk privat for han. Fordi jeg elsker min mann, og jeg vil ha han i livet vårt i mange år, men symptomene hans forsvinner ikke, og jeg har bestemt å ta saken i egne hender 👍😎

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med full utredning da?

Scanning? Vil du skanne hele kroppen?

Eller tenker du at du vil til en rekke spesialister og undersøke kroppen del for del?

Alle de private sykehusene tilbyr det de kaller en full helsesjekk/helsekontroll, men jeg vet ikke hvor nyttig det egentlig er...

https://www.tv2.no/a/9073113/

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/lite-nytte-av-generell-helsesjekk/

Anonymkode: c43fb...540

det er helt riktig, det er ingen nytteverdi... Dette er forsket på, og helt unødvendig. Og for ett menneske som trenger garantier vil det muligens bare gi mer usikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Antar du er redd for kreft for eksempel? 

 

det er ingen steder du kan dra for å få en full utredning. Det vil være ulike områder som er dekket av ulik spesialisering. En gastrokirurg som tar mage/tarm- denne vil ikke undersøke underlivet.

Da må du ta en time hos de ulike. Men dette er jo håpløst? 

Du vil ikke få CT av hjernen bare fordi du vil? Antar du heller ikke vil få undersøkt tarmene uten noe grunnlag. Det vet jeg ikke sikkert om du tar det privat. Uansett vil du aldri kunne få noen garanti

Du burde heller gå til en psykolog for å få hjelp? ❤️

Tenk å konkludere med alt dette på bakgrunn av mitt korte innlegg. Blir Du ikke flau over å være sånn? Du kan ikke ha mange rundt deg når du hakker så lett på mennesker. Uff synes nesten synd på deg. Kanskje det er du som trenger psykolog? ❤🤷‍♀️

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Åå herremin. Så nedlatende mennesker kan være. Haha. Er ikke redd for kreft og jeg er ikke psykisk syk. Sånn når det er sagt mente heller en full helsesjekk. Ikke utredning. Dårlig formulert. Mannen min er plaget med mage og tarm. Har hostet i flere måneder. Han har søvnapne osv men fastlegen tar ingen blodprøver, sender han ikke på noen undersøkelser. Fordi han er relativt ung. 32 år. Så er jo han mann og ikke bryr han seg akkurat heller. Men han går rundt med det samme plagene. Synes ikke dette er riktig så da vil jeg ordne med en full helsesjekk privat for han. Fordi jeg elsker min mann, og jeg vil ha han i livet vårt i mange år, men symptomene hans forsvinner ikke, og jeg har bestemt å ta saken i egne hender 👍😎

Anonymkode: 547e9...f3b

Det var absolutt ikke ment som noe nedlatende. Og på et forum på dette kan du jo ikke skrive ett innlegg som kan tolkes på en haug med måter. 

Hvordan har han fått påvist søvnapne uten undersøkelser? 

Og hvorfor ikke bytte fastlege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eliseflisa skrev:

det er helt riktig, det er ingen nytteverdi... Dette er forsket på, og helt unødvendig. Og for ett menneske som trenger garantier vil det muligens bare gi mer usikkerhet. 

Helt enig om man ikke har noen symptomer. Nå skal det sies at MIN fastlege er fantastisk. Alle blodprøver mine har vært fantastiske. Han tok en utvidet som var skyhøy og dette har fastleger stilt spm tegn til han. Hvorfor han tar dette. Pga denne testen har han avdekket en alvorlig genetisk lidelse. Jeg er sunn og frisk og jeg er kjempe takknemlig for at jeg nå vet at jeg er disponibel mot det og kan gjøre mine egne valg for hvordan jeg vil leve fremover for å ikke dø tidlig. Så noen ganger så er det ikke så dumt med full helsesjekk ❤ En gang hvert 10 år 

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tenk å konkludere med alt dette på bakgrunn av mitt korte innlegg. Blir Du ikke flau over å være sånn? Du kan ikke ha mange rundt deg når du hakker så lett på mennesker. Uff synes nesten synd på deg. Kanskje det er du som trenger psykolog? ❤🤷‍♀️

Anonymkode: 547e9...f3b

Du kan ikke skrive innlegg på et slikt forum som kan tolkes hit og dit. jeg svarte utfra min opplevelse, og det var at du var engstelig.

Jeg jobber med dette, mulig derfor mine tanker gikk i den retningen. 

uansett så kunne du utbrodert mye mer. 

Og at jeg er nedlatende?????? det eneste jeg skrev var et råd til deg, og nå synes du synd på meg, og at jeg bør være flsu over meg selv? Du har lite selvinnsikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Det var absolutt ikke ment som noe nedlatende. Og på et forum på dette kan du jo ikke skrive ett innlegg som kan tolkes på en haug med måter. 

Hvordan har han fått påvist søvnapne uten undersøkelser? 

Og hvorfor ikke bytte fastlege? 

Dette var privat da han skulle operere nesen. Da tok de utvidet test og fant dette ut. Han vil ikke bytte fastlege som sagt han føler det er noe, men er en typisk mann 👍 

 

Du tolket innlegget mitt på alle måter som er negative 👍

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

Du kan ikke skrive innlegg på et slikt forum som kan tolkes hit og dit. jeg svarte utfra min opplevelse, og det var at du var engstelig.

Jeg jobber med dette, mulig derfor mine tanker gikk i den retningen. 

uansett så kunne du utbrodert mye mer. 

Og at jeg er nedlatende?????? det eneste jeg skrev var et råd til deg, og nå synes du synd på meg, og at jeg bør være flsu over meg selv? Du har lite selvinnsikt

Eller jeg har nok selvinnsikt til å kunne se at man ikke møter mennesker på den måten? Å foreslå psykolog på bakgrunn av det innlegget er ganske brutalt. Er du ikke enig? Da har du i så fall liten selvinnsikt 👍

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

DiB, kjærlighetens høyborg.

Anonymkode: c0b45...5f8

Haha 😂 

Anonymkode: 547e9...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette var privat da han skulle operere nesen. Da tok de utvidet test og fant dette ut. Han vil ikke bytte fastlege som sagt han føler det er noe, men er en typisk mann 👍 

 

Du tolket innlegget mitt på alle måter som er negative 👍

Anonymkode: 547e9...f3b

Jeg tolket det som at du satt engstelig i hjemmet ditt, og kanskje trengte en dytt for å forstå at det ikke var normalt. 

Du skriver full utredning-  det er ikke en helsesjekk. Du skrev feil og jeg tolket deretter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eller jeg har nok selvinnsikt til å kunne se at man ikke møter mennesker på den måten? Å foreslå psykolog på bakgrunn av det innlegget er ganske brutalt. Er du ikke enig? Da har du i så fall liten selvinnsikt 👍

Anonymkode: 547e9...f3b

Nei, du skriver jo full utredning- det er noe helt annet enn det du egentlig spør etter. En full utredning er ganske så avansert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Du kan ikke skrive innlegg på et slikt forum som kan tolkes hit og dit. jeg svarte utfra min opplevelse, og det var at du var engstelig.

Jeg jobber med dette, mulig derfor mine tanker gikk i den retningen. 

uansett så kunne du utbrodert mye mer. 

Og at jeg er nedlatende?????? det eneste jeg skrev var et råd til deg, og nå synes du synd på meg, og at jeg bør være flsu over meg selv? Du har lite selvinnsikt

Kjære tid, gi deg. Du kan ikke legge skylda på hi for at du tolker i vilden sky. Du snakker om å lite selvinnsikt, har du sett deg selv i speilet. Du er frekk og nedlatemde, og "rådet" du ga henne var bare tullete

Anonymkode: a90b4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...