Gå til innhold

Ang justering av barnebidrag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde dere fått justert bidraget når du vet at barnefar har fått en bedre betalt jobb? Selv om dere vet at barnefar kommer til å hate både deg og barnet mer?

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gjennom nav eller privat? 

Dersom gjennom nav så vil de justere automatisk når barnet et i en viss alder. 

 

Anonymkode: 492a9...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går gjennom nav, så får far "baksmell" dersom de finner ut at han har hatt høyere inntekt uten å justere opp bidraget, så for at far ikke skal bli sint for det senere, og for at du/barnet skal få det dere har krav på nå, så hadde jeg tipset nav nå. Trenger ikke å si noe til far om dette, de kan ha hentet opplysningene fra ligningskontoret.

Anonymkode: b87cf...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du gjennom nav eller privat? 

Dersom gjennom nav så vil de justere automatisk når barnet et i en viss alder. 

 

Anonymkode: 492a9...690

Gjennom nav.

Men i følge nav så justerer de aldri bidraget utifra lønn. De justerer kun litt i forhold til ny aldersgruppe.

Jeg måtte søke om ny vurdering selv sa nav 

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det går gjennom nav, så får far "baksmell" dersom de finner ut at han har hatt høyere inntekt uten å justere opp bidraget, så for at far ikke skal bli sint for det senere, og for at du/barnet skal få det dere har krav på nå, så hadde jeg tipset nav nå. Trenger ikke å si noe til far om dette, de kan ha hentet opplysningene fra ligningskontoret.

Anonymkode: b87cf...e39

I følge nav så var ikke det mulig.

Jeg har ingen kontakt med far.  Men har hørt at han har fått ny jobb. Jeg måtte selv søke om ny vurdering. Stemmer ikke det?

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I følge nav så var ikke det mulig.

Jeg har ingen kontakt med far.  Men har hørt at han har fått ny jobb. Jeg måtte selv søke om ny vurdering. Stemmer ikke det?

Anonymkode: 2a544...adc

Det stemmer det

Anonymkode: d9a4d...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer det

Anonymkode: d9a4d...572

Ja, nettopp.. og da lurer jeg på om dere ville ha bedt om ny vurdering når du vet at barnefar kommer til å hate både meg og barnet mer.  

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, nettopp.. og da lurer jeg på om dere ville ha bedt om ny vurdering når du vet at barnefar kommer til å hate både meg og barnet mer.  

Anonymkode: 2a544...adc

Hvis han allerede hater dere begge, kan det bli værre da? Men hva mener du med at han hater dere, gjør han noe mot dere, gjør han livet deres vanskelig? Hvis ikke, og han har ingen kontakt med barnet i det hele tatt, så hadde jeg søkt om det tror jeg.

Anonymkode: 02eff...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han allerede hater dere begge, kan det bli værre da? Men hva mener du med at han hater dere, gjør han noe mot dere, gjør han livet deres vanskelig? Hvis ikke, og han har ingen kontakt med barnet i det hele tatt, så hadde jeg søkt om det tror jeg.

Anonymkode: 02eff...d84

Han gjør oss ingenting nå. Men er redd for at han kommer til å gjøre oss noe hvis jeg gjør det. Jeg får 350 kr i mnd nå. Det er jo ikke mye. 

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, 350 kr og ikkenoe samvær? Det er ekstremt lite...

I utgangspunktet mener jeg det er riktig å be nav om en ny utregning. Men om du er redd han, altså han er en voldelig person som kan komme til å forfølge, trakassere, kreve samvær for å slippe betale men uten å ta seg skikkelig av barnet osv, så ville jeg nok latt det fare. Da hadde ikke pengene vært verdt det.

Anonymkode: f0c9c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Seriøst, 350 kr og ikkenoe samvær? Det er ekstremt lite...

I utgangspunktet mener jeg det er riktig å be nav om en ny utregning. Men om du er redd han, altså han er en voldelig person som kan komme til å forfølge, trakassere, kreve samvær for å slippe betale men uten å ta seg skikkelig av barnet osv, så ville jeg nok latt det fare. Da hadde ikke pengene vært verdt det.

Anonymkode: f0c9c...6b1

Ja. 350 kr er vanvittig lite ja.

Jeg vet ikke om han kommer til å gjøre det du beskriver. Jeg vet ikke hva han kommer til å gjøre. Er heller det. Han kommer ivertfal til å ringe og skjelle meg ut..

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontakt med far og han har heller ikke kontakt med barnet. Fikk brev fra NAV nå om justering ifht alder, og da klinte jeg liksågodt til å søkte om endring i bidrag siden han tjener adskillig mer nå enn tidligere. Det er jo hans oppgave å melde fra om endringer, men han gir en lang faen så da gjorde jeg det for han. Bidraget skal ifølge kalkulator øke med 1500 kr i mnd så jeg er godt fornøyd. Han hater meg herfra og til helvete og tilbake igjen, men han gjør meg ingenting. Han tror han straffer meg ved å drite i ungen sin, men det gjør han jo ikke... Så jeg bryr meg ikke og søker om det jeg kan søke om!

Anonymkode: 8a67a...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke kontakt med far og han har heller ikke kontakt med barnet. Fikk brev fra NAV nå om justering ifht alder, og da klinte jeg liksågodt til å søkte om endring i bidrag siden han tjener adskillig mer nå enn tidligere. Det er jo hans oppgave å melde fra om endringer, men han gir en lang faen så da gjorde jeg det for han. Bidraget skal ifølge kalkulator øke med 1500 kr i mnd så jeg er godt fornøyd. Han hater meg herfra og til helvete og tilbake igjen, men han gjør meg ingenting. Han tror han straffer meg ved å drite i ungen sin, men det gjør han jo ikke... Så jeg bryr meg ikke og søker om det jeg kan søke om!

Anonymkode: 8a67a...6f0

Hvordan klarer noen fedre å være sånn? 😨 takkfor erfaring 💜

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gjort det uten betenkeligheter. 350 var sikkert det han klarte uten jobb, men nå når han har jobb og ordentlig lønn er det da virkelig på sin plass at han bidrar. 

Anonymkode: 0ec9f...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer noen fedre å være sånn? 😨 takkfor erfaring 💜

Anonymkode: 2a544...adc

Nei det forundrer meg og. Han har ikke sett sitt eget barn på over 2 år og gir rett og slett faen. Dumt han ikke ser hva slags skader det etterlater på henne, og jeg er sur for at jeg må ta støyten og stå i det. Men, det er hans tap. Hun har omsider skjønt hvor idiot han er og prøver etter beste evne å ikke bry seg. 

Anonymkode: 8a67a...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det forundrer meg og. Han har ikke sett sitt eget barn på over 2 år og gir rett og slett faen. Dumt han ikke ser hva slags skader det etterlater på henne, og jeg er sur for at jeg må ta støyten og stå i det. Men, det er hans tap. Hun har omsider skjønt hvor idiot han er og prøver etter beste evne å ikke bry seg. 

Anonymkode: 8a67a...6f0

Får helt vondt i hjertet mitt 😨 at det er mulig! Mange klemmer til dere 💜

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde gjort det uten betenkeligheter. 350 var sikkert det han klarte uten jobb, men nå når han har jobb og ordentlig lønn er det da virkelig på sin plass at han bidrar. 

Anonymkode: 0ec9f...1f2

Får se om jeg tørr en dag. Ja, 350 er lite 😔

Anonymkode: 2a544...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2019 den 10.08, Anonym bruker skrev:

Hvis det går gjennom nav, så får far "baksmell" dersom de finner ut at han har hatt høyere inntekt uten å justere opp bidraget, så for at far ikke skal bli sint for det senere, og for at du/barnet skal få det dere har krav på nå, så hadde jeg tipset nav nå. Trenger ikke å si noe til far om dette, de kan ha hentet opplysningene fra ligningskontoret.

Anonymkode: b87cf...e39

Helt feil

Anonymkode: 6405d...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...