Gå til innhold

Overnatting cup. Samme regler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten skal på overnattingstur og fotballcup. Dem tar buss ett stykke og så må dem gå litt. Treneren har gitt beskjed om at dem må bare ta med det viktigste pga at dem må bære sekkene selv. Så ingen skal ta med luftmadrasser, men liggeunderlag. I dag fortalte faren til en på laget at han og familien skal kjøre til cupen og da skal dem ta med luftmadrasser til 3 av guttene i bilen sin. Jeg synes at det blir litt feil. Regner med at det er flere som vil slippe å ligge på ett gulv med liggeunderlag, men de må gjøre det. Synes det blir litt feil. Hva synes du? 

Anonymkode: 1a885...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke problemet. Hvis de likevel skal kjøre dit og har sagt de kan ta med madrass for noen andre, så er vel det helt ok?

Anonymkode: 89166...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo opplaget noe som vil være kime til frustrasjon blant ungene. Og burde lett kunne unngås. Enten ligger alle på liggeunderlag eller så kan vel denne faren tilby seg å ta med liftmadrassene til alle. 

Man MÅ jo ikke gjøre til som potensielt kan skape tull i gruppa. 

Anonymkode: 2273f...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er jo opplaget noe som vil være kime til frustrasjon blant ungene. Og burde lett kunne unngås. Enten ligger alle på liggeunderlag eller så kan vel denne faren tilby seg å ta med liftmadrassene til alle. 

Man MÅ jo ikke gjøre til som potensielt kan skape tull i gruppa. 

Anonymkode: 2273f...9f5

Hvis de er 20 barn og han skal ha med 20 luftmadrasser og bagasje til barnet og kanskje også bagasje til seg selv og har en normal størrelse på bilen, så kan det by på problemer

Anonymkode: 89166...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn mor som følger sånne regler. Når det står «ingen store luftmadrasser» så får ikke mine unger med det! Men så har de jaggu vært de eneste uten hver gang og. Utrolig irriterende!!

Anonymkode: 84414...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en sånn mor som følger sånne regler. Når det står «ingen store luftmadrasser» så får ikke mine unger med det! Men så har de jaggu vært de eneste uten hver gang og. Utrolig irriterende!!

Anonymkode: 84414...24d

Jeg er også sånn. Men alle er ikke sånn. Må jo passe på at prinsene eller prinsessene får ligge mykt om natten 

Anonymkode: 1a885...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er 20 barn og han skal ha med 20 luftmadrasser og bagasje til barnet og kanskje også bagasje til seg selv og har en normal størrelse på bilen, så kan det by på problemer

Anonymkode: 89166...43c

Det får du lett inn i en personbil, altså.

Anonymkode: b18ba...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Ok så har noen få litt bedre madrasser enn de andre. Og noen tøyer reglene litt. Sånn er livet  

Ungene skal på cup . Tipper de har mye annet å tenke på enn hvem som har hvilke madrasser  

 

Anonymkode: f9952...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får du lett inn i en personbil, altså.

Anonymkode: b18ba...c1c

Jeg har ikke sjans til det i min bil. Sist overnattingscup så hadde jeg med luftmadrass (det er lov her), bag og koffert til barnet og kofferter til det andre barnet og meg. Soveposer og puter til oss alle og da var bilen stappet. Jeg har en sedan, og det er ikke vanvittig mye plass i den. Skal ha plass til barna og meg selv også.

Anonymkode: 89166...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en sammenrullet luftmadrass noe større plass enn et ordinært liggeunderlag da? Er vel bare å feste utenpå sekken slik som man gjør med liggeunderlagene? Ser ikke helt hvorfor treneren skal bestemme dette basert på at barna må bære sekkene selv. Jeg får ikke sove på et hardt og tynt liggeunderlag, og hadde ønsket at barna mine skulle ligge litt mykere også.

Anonymkode: 5b752...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at enten må det bli gitt beskjed om at ingen får ha med seg luftmadrass, eller så må det bli gitt beskjed om at ungene må bære sekkene sine selv og ikke være for tunge. Så får det bli opp til hver enkelt om de har med luftmadrass eller ikke. En sammenrullet vanlig luftmadrass er ikke så tung at det ikke bør gå an å få festet den på sekken. Liggeunderlag er grusomme å ligge på, også for unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig og idiotisk regel! En luftmadrass tar ikke mye mer plass enn et liggeunderlag, Frøkna her har vært på mange cuper og de bærer alt selv, ikke noe problem.

Anonymkode: b1b1d...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tar en sammenrullet luftmadrass noe større plass enn et ordinært liggeunderlag da? Er vel bare å feste utenpå sekken slik som man gjør med liggeunderlagene? Ser ikke helt hvorfor treneren skal bestemme dette basert på at barna må bære sekkene selv. Jeg får ikke sove på et hardt og tynt liggeunderlag, og hadde ønsket at barna mine skulle ligge litt mykere også.

Anonymkode: 5b752...e81

Jeg vil anta, av erfaring, at man ikke snakker om slike sammenrullede luftmadrasser. De fleste nå til dags har slike store som blåser seg opp ved å sett på strøm. Disse er faktisk ganske tunge å bære. 

Anonymkode: 2273f...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gutten skal på overnattingstur og fotballcup. Dem tar buss ett stykke og så må dem gå litt. Treneren har gitt beskjed om at dem må bare ta med det viktigste pga at dem må bære sekkene selv. Så ingen skal ta med luftmadrasser, men liggeunderlag. I dag fortalte faren til en på laget at han og familien skal kjøre til cupen og da skal dem ta med luftmadrasser til 3 av guttene i bilen sin. Jeg synes at det blir litt feil. Regner med at det er flere som vil slippe å ligge på ett gulv med liggeunderlag, men de må gjøre det. Synes det blir litt feil. Hva synes du? 

Anonymkode: 1a885...0fe

At de har en far som er grei og kjører, er da virkelig ikke noe å klage over.

 Så kjør din egen unge da, vel? Ingen har noe med å komme med nazibeskjeder om at alle ungene må sove på hardt underlag. Hørt på makan. Det er opp til FORELDRENE.... ene og alene...

Hva er det, en militær-cup, eller!?

Anonymkode: 69449...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er 20 barn og han skal ha med 20 luftmadrasser og bagasje til barnet og kanskje også bagasje til seg selv og har en normal størrelse på bilen, så kan det by på problemer

Anonymkode: 89166...43c

Men det løses jo lett ved at også disse foreldrene forholder seg til opprinnelig plan, og lar gullungene sine bære sekkene og liggeunderlagene sine selv slik alle de andre skal. Hvis det ikke er noen helt spesielle behov inne i bildet, synes jeg man som forelder kan være lojal mot opplegget trenerne legger opp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

At de har en far som er grei og kjører, er da virkelig ikke noe å klage over.

 Så kjør din egen unge da, vel? Ingen har noe med å komme med nazibeskjeder om at alle ungene må sove på hardt underlag. Hørt på makan. Det er opp til FORELDRENE.... ene og alene...

Hva er det, en militær-cup, eller!?

Anonymkode: 69449...faa

Nei, det er klart at de små persillebladene må få jo få gjøre som de vil. Gud forby om de måtte innrette seg etter noen enkle regler

Anonymkode: 48cfe...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er klart at de små persillebladene må få jo få gjøre som de vil. Gud forby om de måtte innrette seg etter noen enkle regler

Anonymkode: 48cfe...4b9

Er du kristen?

Anonymkode: 69449...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du kristen?

Anonymkode: 69449...faa

Ser ikke hva det har med saken å gjøre

Anonymkode: 48cfe...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...