Gå til innhold

Sur kontaktperson i Nav


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en kontaktperson i Nav pga gjeldsordning. Jeg liker ikke måten hun snakker til meg på. Forrige uke sendte hun en mail kl 8 og sa at jeg måtte komme innom å signere papirer kl 11. Jeg så ikke mail før kl var over 11. Ga beskjed om det og fikk til svar at jeg skulle komme dagen etter. Jeg kom som avtalt og da sa hun: jeg ventet på deg i går. Jeg har andre avtaler også, så jeg kastet bort tid på det. Jeg ble sur og sa at hun kan ikke sendte mail og be meg komme på kort varsel, da må hun heller ringe eller sende sms. 

I dag ringte jeg henne. Har fått brev fra nav om at jeg fikk for mye trygd i 2017(Skjønner ikke at det er mulig) og at dem skal trekke 2000 kr i måneden. Jeg får bare penger til husleie og livsopphold for meg å barna. Resten går til kreditorene. Så jeg spurte om det gikk at dem trekker 500 kr i måned i stedet. Da ble hun sur og sa at nav kan ikke ta hensyn til at jeg har gjeldsordning. Jeg forstår det, men hadde ønsket ett vennligere svar. 

Kan jeg be om en ny kontaktperson? 

 

Anonymkode: 9b6b1...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, skal ikke nav ta hensyn til gjeldsordning. Det må da alle andre kreditorer. Tror jeg hadde spurt noen andre der om det.

Anonymkode: d5b1b...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan be om en saksbehandler. Jeg hadde gode grunner til at jeg burde få bytte men fikk ikke bytte likevel :(

Anonymkode: d9a05...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjeldsordning via namsmannen, eller har du fått hjelp til privat avtale med kreditorene om nedbetaling av gjeld? Om det er det første, så må NAV selvsagt inn i køen med sitt krav, men om det er en privat avtale, så kommer de selvsagt med sitt krav uavhengig av hvilke krav du har fra før. Du bør kanskje også huske på at det er DIN sak hun jobber med, sånn at du er litt på når det kommer til å sjekke mail, følge med, osv. Om kravet fra NAV om betaling kom i dag, så skal du ha fått brev om dette tidligere. Varsel om mulig feilutbetaling, tid til å komme med tilsvar osv. Da er det i så fall veldig dumt å ikke ha opplyst gjeldsrådgiver om dette før kravet ligger i postkassa. 

Anonymkode: de2f4...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok misforstått brevet fra nav. 

Først før man varsel om mulig feilutbetalig og derav mulighet til å kommentere dette. Deretter får man evt er vedtak om feilutbetaling, men mulighet for å klage. Deretter komner det brev om hvordan beløpet skal kreves inn. 

Dersom du har gjeldsordning og det kommer et nytt krav, kan dette selvsagt påvirke din nåværende ordning. Det kan velte hele den ordningen du hsr eller kravet kan legges i køen av krav du skal nedbetale. Det er jo skikkelig dumt av deg å ikke fortelle saksbehandler om et vedtak om for mye utbetalt stønad. Det gavner absolutt ikke din sak! Husk også at saksbehandler gjør en stor jobb for å få deg ut av det uføre du selv har satt seg i....

Anonymkode: fcef9...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om ny kontaktperson likevel. Hun har IKKE NOE MED å sende en mail med en tidsfrist samme dag. Du har da også avtaler! 

Anonymkode: 55e91...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har nok misforstått brevet fra nav. 

Først før man varsel om mulig feilutbetalig og derav mulighet til å kommentere dette. Deretter får man evt er vedtak om feilutbetaling, men mulighet for å klage. Deretter komner det brev om hvordan beløpet skal kreves inn. 

Dersom du har gjeldsordning og det kommer et nytt krav, kan dette selvsagt påvirke din nåværende ordning. Det kan velte hele den ordningen du hsr eller kravet kan legges i køen av krav du skal nedbetale. Det er jo skikkelig dumt av deg å ikke fortelle saksbehandler om et vedtak om for mye utbetalt stønad. Det gavner absolutt ikke din sak! Husk også at saksbehandler gjør en stor jobb for å få deg ut av det uføre du selv har satt seg i....

Anonymkode: fcef9...24a

Haha, nei slik fungerer det ikke. Jeg fikk brev om innkreving av feilutbetalt beløp for mange år siden. Jeg kunne dokumentere at de tok feil, men fikk likevel beskjed om at jeg måtte innbetale hele beløpet før klagen kunne behandles, og behandlingstid på klage var på 6 mnd! Fikk hele beløpet tilbake fordi jeg hadde rett, men likevel... 

Anonymkode: 72047...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som en bitch. Hadde blitt det selv om jeg hadde jobbet på NAV. 

Håper situasjonen ordner seg for deg. 

Anonymkode: 530f0...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun høres ut som en bitch. Hadde blitt det selv om jeg hadde jobbet på NAV. 

Håper situasjonen ordner seg for deg. 

Anonymkode: 530f0...ad6

De gjør nok så godt de kan innenfor vanskelige rammer.

Anonymkode: 72047...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...