Gå til innhold

Svømmebriller til barn!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en 6-åring som liker å dykke. Tenkte å bestille svømmebriller. (har du noen å anbefale? Så på speedo sine).

Men har også en på 3,5... Er det forsvarlig å la en så liten unge dukke hodet under vann, med briller på? De har vel vett på å holde pusten, vel? 

Anonymkode: fad5a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en 6-åring som liker å dykke. Tenkte å bestille svømmebriller. (har du noen å anbefale? Så på speedo sine).

Men har også en på 3,5... Er det forsvarlig å la en så liten unge dukke hodet under vann, med briller på? De har vel vett på å holde pusten, vel? 

Anonymkode: fad5a...c2d

Hva er alternativet til å holde pusten under vann? De lærer fort nok at det ikke er lurt å trekke inn vann  

Mange barn lærer å svømme under vann først, så det går nok helt bra. 

Anonymkode: 52149...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er alternativet til å holde pusten under vann? De lærer fort nok at det ikke er lurt å trekke inn vann  

Mange barn lærer å svømme under vann først, så det går nok helt bra. 

Anonymkode: 52149...525

Å drukne, kanskje...

Anonymkode: 6c224...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har basseng (med saltvann) i hagen og brukt dykkermasker fra de var ganske små. Barna her har lært å svømme under vann først, for det er mye lettere enn å svømme med hodet over vann.

Men mine har brukt dykkermasker og ikke briller, altså sånne som nesa også kommer inni. Har ikke kjøpt de billigste, men heller ikke de dyreste. Har kjøpt i lekebutikken og i sportsbutikken.

Tror det ene settet vi har her nå er fra Intex, med snorkel.

Anonymkode: 8d100...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre barn har hoppet uti og dukket ned under vann fra de var 2-3 år både med og uten svømmebriller uten noe problem. Så det hadde jeg ikke bekymret meg for ift minste deres på 3,5 år! Så lenge de har kontroll selv og ikke dukkes ned under vann, så holder de vel pusten:-)

Anonymkode: 1869b...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Våre barn har hoppet uti og dukket ned under vann fra de var 2-3 år både med og uten svømmebriller uten noe problem. Så det hadde jeg ikke bekymret meg for ift minste deres på 3,5 år! Så lenge de har kontroll selv og ikke dukkes ned under vann, så holder de vel pusten:-)

Anonymkode: 1869b...0a8

Jeg har traumer fra barnehagen (jeg gikk i) dro i svømmehallen. Ene ansatte jeg satt på skulderen til dykket med meg uten at jeg forstod hva som skjedde. Jeg ble dritredd. Huff. Var kanskje 2-3 år

Anonymkode: 6c224...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har en 6-åring som liker å dykke. Tenkte å bestille svømmebriller. (har du noen å anbefale? Så på speedo sine).

Men har også en på 3,5... Er det forsvarlig å la en så liten unge dukke hodet under vann, med briller på? De har vel vett på å holde pusten, vel? 

Anonymkode: fad5a...c2d

Mine barn hadde Zoggs når de var små. 3,5 åringen lærer fort å holde pusten under vann :) Er vel best å lære å svømme under vann først.

Anonymkode: c9a3c...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er 6 og 3,5 år ble de kunne ha hodet under vann uten problemer. De bør selvfølgelig ikke dykkes under uten å være klar over hva som skal skje, men de bør kunne det på oppfordring. 

Vi har alltid kjøpt svømmebriller i sportsbutikker og prøvd at de passer før vi har kjøpt. 

Anonymkode: d647d...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen svømnebriller som er sånn at ringene rundt glasset er lette å løsne. De ville jeg i hvert fall ha unngått, for de har lett for å falle av etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tåler de saltvann? 

Anonymkode: 6c224...497

Hun brukte de i klorvann og saltvann i 3 år før strikken røk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine barn hadde Zoggs når de var små. 3,5 åringen lærer fort å holde pusten under vann :) Er vel best å lære å svømme under vann først.

Anonymkode: c9a3c...abc

Ja, er kanskje det :)

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når de er 6 og 3,5 år ble de kunne ha hodet under vann uten problemer. De bør selvfølgelig ikke dykkes under uten å være klar over hva som skal skje, men de bør kunne det på oppfordring. 

Vi har alltid kjøpt svømmebriller i sportsbutikker og prøvd at de passer før vi har kjøpt. 

Anonymkode: d647d...6fc

Sikkert lurt.

3 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Det er noen svømnebriller som er sånn at ringene rundt glasset er lette å løsne. De ville jeg i hvert fall ha unngått, for de har lett for å falle av etter hvert. 

Hmm.. får unngå dem.

15 minutter siden, Lille krøll skrev:

Hun brukte de i klorvann og saltvann i 3 år før strikken røk. 

Ok:)

Anonymkode: fad5a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...