Gå til innhold

Håndhygiene, små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lærer barna å vaske hendene før de putter mat i munnen. Men aaaner ikke om bhg følger opp. Men kan jeg stole på at 3,5-åringen gjennomfører i bhg også, når vi ikke er der? 

Anonymkode: 8fe54...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage vasker de seg før alle måltider. Men om de ikke gjør det, tror jeg jammen de overlever😜

Skrevet

Vi gjennomfører dette forholdsvis nøye i vår bhg. Men tror ikke barna hadde gjort det uten våre instrukser. 

Anonymkode: f29a5...dde

Skrevet

De fleste skoler og bhg har rutine rundt håndvask før mat. 

Anonymkode: a17b2...a50

Skrevet

Du kan ikke stole på at en 3-åring husker det av seg selv nei, men jeg har aldri vært borti en bhg som ikke har rutiner på det. Men de overlever som regel uten også altså. ;)

Anonymkode: ed3cc...d4a

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste skoler og bhg har rutine rundt håndvask før mat. 

Anonymkode: a17b2...a50

Jeg har ei jente i 4.klasse og de har aldri fått lov å vaske hender før de spiser, det er for slitsomt med 25 elever i kø foran vasken....

Datteren min har en liten flaske med antibac i matboksrommet i sekken.

Anonymkode: bf69b...235

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

I vår barnehage vasker de seg før alle måltider. Men om de ikke gjør det, tror jeg jammen de overlever😜

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke stole på at en 3-åring husker det av seg selv nei, men jeg har aldri vært borti en bhg som ikke har rutiner på det. Men de overlever som regel uten også altså. ;)

Anonymkode: ed3cc...d4a

tror dere helt ærlig at det handler om å overleve? Så du synes det er greit å spise kvisene til onkelen din, fordi du overlever? 

Skrevet

Det tror jeg du kan regne med ja, barnehager pleier å ha faste rutiner for håndvask etter toalettbesøk og før spising. 

Anonymkode: b1380...fe9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

tror dere helt ærlig at det handler om å overleve? Så du synes det er greit å spise kvisene til onkelen din, fordi du overlever? 

Så lenge det ikke er noe du blir syk av eller som setter vond smak på maten ser jeg egentlig ikke problemet.

Anonymkode: a6b36...271

Skrevet
2 timer siden, Optatium skrev:

Såklart de overlever, men de kan jo risikere å bli mer syke da. 

Anonymkode: a6e7e...adf

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Såklart de overlever, men de kan jo risikere å bli mer syke da. 

Kan også bli motsatt; at de får styrker immunforsvar. 

Skrevet
44 minutter siden, Optatium skrev:

Kan også bli motsatt; at de får styrker immunforsvar. 

På sikt kanskje ja, men da må de jo innom alle sykdommene først.

Skrevet

Man blir ikke immun mot innvollsorm, omgangssyke og forkjølelse. Eller tarmbakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...