Gå til innhold

Nabounger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I nabolaget her er det en familie med 3 barn (minste er 4 år og tvillinger på 6 år) på alder med våre to barn. Disse barna flyr ekstremt mye gatelangs, og jeg/vi synes de har veldig lite grenser. Det er en del trafikk her, og ofte følger vi de hjem når vi ser dem. Noen ganger ligger foreldrene og sover, eller det kan være masse folk der som sitter og tar seg en øl. Noen ganger er det ingen hjemme, og vi tar de med hjem til oss. De kommer ofte hit for å leke, og kan være her i timesvis. De blir aldri hentet, og er her til vi sender dem hjem. De får ofte mat her, og gir uttrykk for at de sjelden spiser middag/varm mat hjemme. Mor jobber ikke. Far tror jeg jobber noe i hvertfall. De går i barnehage, men ikke den vi bruker. Barna er blide og fornøyde, men er finner på en del tull i nabolaget siden foreldrene ikke passer på. Er litt bekymret for at de løper rundt og gjør igang i nabolaget, og at de kan påvirke mine barn negativt, men vet ikke hva jeg bør gjøre. Trenger råd. 

Anonymkode: 04258...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er virkelig ikke noe å lure på - dette melder du selvfølgelig til Barnevernet! I morgen!

Anonymkode: fe6ce...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja. Men synes det er litt vanskelig. har liksom ikke lyst til å bli upopulær heller b

Anonymkode: 04258...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hm, ja. Men synes det er litt vanskelig. har liksom ikke lyst til å bli upopulær heller b

Anonymkode: 04258...ea1

Nei, det er sant. Og din trang til popularitet er jo viktigere. 

Anonymkode: 6601a...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer bekymret over hvordan de påvirker dine barn og ditt nabolag, ikke om barna har det bra. 

Og helt ærlig, svaret ditt om at du er redd for å bli upopulær får meg til å tro at dette bare er en trolletråd. - Så tragisk er du ikke, håper jeg. 

Anonymkode: cd0f4...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

I nabolaget her er det en familie med 3 barn (minste er 4 år og tvillinger på 6 år) på alder med våre to barn. Disse barna flyr ekstremt mye gatelangs, og jeg/vi synes de har veldig lite grenser. Det er en del trafikk her, og ofte følger vi de hjem når vi ser dem. Noen ganger ligger foreldrene og sover, eller det kan være masse folk der som sitter og tar seg en øl. Noen ganger er det ingen hjemme, og vi tar de med hjem til oss. De kommer ofte hit for å leke, og kan være her i timesvis. De blir aldri hentet, og er her til vi sender dem hjem. De får ofte mat her, og gir uttrykk for at de sjelden spiser middag/varm mat hjemme. Mor jobber ikke. Far tror jeg jobber noe i hvertfall. De går i barnehage, men ikke den vi bruker. Barna er blide og fornøyde, men er finner på en del tull i nabolaget siden foreldrene ikke passer på. Er litt bekymret for at de løper rundt og gjør igang i nabolaget, og at de kan påvirke mine barn negativt, men vet ikke hva jeg bør gjøre. Trenger råd. 

Anonymkode: 04258...ea1

Du skriver at de har lite grenser.. hvordan vet du det? Min jente er ute hele tiden med venner, har ikke tid til å vêr hjemme...hun er 7 år

Anonymkode: 0b43c...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver at de har lite grenser.. hvordan vet du det? Min jente er ute hele tiden med venner, har ikke tid til å vêr hjemme...hun er 7 år

Anonymkode: 0b43c...505

En 7-åring uten grense for når hun må være hjemme, mangler grenser. Så enkelt.

Anonymkode: 98791...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg har lest mye rart her etter hvert, men dette var jammen ille. Har du noe som helst empati og samvittighet i deg, så melder du til barnevernet i dag. Skam deg som ikke har gjort det før. Første gangen du oppdaget huset fullt sv drikkende fremmede uten foreldre tilstede burde du meldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfliktskyhet og "jeg vil ikke blande meg" tanken er hovedårsaken til at alt for få melder ifra når de ser noe uakseptabelt her i Norge.

Men ønsker du å vri deg unna konflikt så kan du det ved å melde anonymt. Du kan også ringe barnevernet og si at du ikke ønsker å melde med navn fordi nabobarne bruker dere som "besøkshjem" så det vil mest sannsynlig gå ut over barna om foreldrene blir sint på deg, men du ønsker å melde fra om en del ting i det hjemmet. Så vil du få veiledning av barnevernet om hvilke muligheter du har.

Det går an å melde anonymt men likevel så barnevernet vet hvem du er, da vil ikke foreldrene få ditt navn i første omgang, men skulle det gå så langt som til en rettsak så må du vitne.

Anonymkode: f5955...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal kontaktet barnevernet anonymt og be om råd. Jeg skjønner at du nøler, og synes du får ufortjent mye pes her. Jeg hadde venner som påsto de aldri fikk middag hjemme, men det var kun for at de ønsket middag med oss så akkurat det er ikke lett å bedømme.  

Anonymkode: ca153...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal kontaktet barnevernet anonymt og be om råd. Jeg skjønner at du nøler, og synes du får ufortjent mye pes her. Jeg hadde venner som påsto de aldri fikk middag hjemme, men det var kun for at de ønsket middag med oss så akkurat det er ikke lett å bedømme.  

Anonymkode: ca153...873

Men her hun jo sett at ungene blir etterlatt alene! Uten voksne! 4år?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...