Gå til innhold

Hvordan ville dere uttalt dette navnet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil kalle jenta vår Joy, men mannen min er redd folk kommer til å uttale det på norsk.. hva tror dere? Hvordan ville dere uttalt det? Og hvordan vil det bli lest opp av folk som ikke kjenner henne (legekontor, vikar på skolen etc)? Og klarer/gidder folk flest å si engelsk j-lyd?

Anonymkode: 47077...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville uttalt det med en norsk dialekt, "jåjj", ikke engelsk, "djåjj".

Anonymkode: 2e1c1...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville automatisk uttale det engelsk - men jeg ville være nervøs for om det er rett.

Anonymkode: ea32f...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sagt jåy, med norsk j.  Om eg fekk vite at det skulle vere engelsk uttale, så hadde eg klart det.  Hadde gått ut frå at jenta var frå eit engelsktalende land, eller at minst ein av foreldra var det.

Anonymkode: ff7de...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jåy viss det var et norskt etternavn.

husk babyen skal bli voksen en gang og dette er ikke et navn som passer en norsk dame? (Blir anderledes i engelsktalende land)

Anonymkode: e99d0...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tenkt at dere var litt småharry, unge og uten særlig mye utdannelse, før jeg prøvde å uttale navnet. 

Seriøst, ha litt respekt for barnet som skal bære navnet resten av livet. Barndommen varer 10 sekunder, og plutselig er det en yrkesaktiv 35-åring, som synes det er sånn passe stilig å hete Joy Sørensen. 

 

Anonymkode: b8117...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Jeg kommer fra et engelsktalende land, så for meg er navnet verken harry eller rart, bare kjempefint. Men godt å få høre hvordan andre norske tenker om navnet siden det er her hun skal vokse opp. Da blir mannen min fornøyd nå når det strykes fra lista😛

Anonymkode: 47077...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

La barnet få et et navn som passer i norge

Anonymkode: e2bea...047

Hvis du hadde lest svaret mitt over så hadde du sett at jeg tenker å gjøre nettopp det. Jeg ville høre hvordan dette navnet ble uttalt av nordmenn, og konkluderte med å stryke det fra lista. Da synes jeg kommentaren din er litt unødvendig. 

Anonymkode: 47077...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke andre navn har dere på listen? (alltid nysgjerrig på navn 😉

Anonymkode: d4a3e...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk her sier la barnet ha et navn som passer til Norge, jeg er delvis enig. Gi barnet navn som DU liker, ikke fordi det skal passe noen. Sønnen min heter Jonathan, ja, navnet finnes i Norge, men da har jeg lært alle som sier Yonatan å si det på min måte, den engelsk måte, akkurat som han ville blitt kalt i London eller USA. Når det gjelder til navn som kanskje betyr noe i et annet språk så syns jeg at folk blir bare vant til det. Randy og Odd er noen navn som betyr andre ting på Engelsk som er ganske normale for norske, men hvis man er engelsk så går man OI første gang man hører det..men etterhvert tenker man ikke på det lenger. I would definitely go with Joy, the English sound. Just teach and correct people when they say it wrong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Namelo skrev:

Folk her sier la barnet ha et navn som passer til Norge, jeg er delvis enig. Gi barnet navn som DU liker, ikke fordi det skal passe noen. Sønnen min heter Jonathan, ja, navnet finnes i Norge, men da har jeg lært alle som sier Yonatan å si det på min måte, den engelsk måte, akkurat som han ville blitt kalt i London eller USA. Når det gjelder til navn som kanskje betyr noe i et annet språk så syns jeg at folk blir bare vant til det. Randy og Odd er noen navn som betyr andre ting på Engelsk som er ganske normale for norske, men hvis man er engelsk så går man OI første gang man hører det..men etterhvert tenker man ikke på det lenger. I would definitely go with Joy, the English sound. Just teach and correct people when they say it wrong.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvordan du uttaler Jonathan? Jeg har aldri hørt noen uttale det Yonatan

Anonymkode: 6d940...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 13.53, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar! Jeg kommer fra et engelsktalende land, så for meg er navnet verken harry eller rart, bare kjempefint. Men godt å få høre hvordan andre norske tenker om navnet siden det er her hun skal vokse opp. Da blir mannen min fornøyd nå når det strykes fra lista😛

Anonymkode: 47077...076

Hvilke andre navn har dere?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvordan du uttaler Jonathan? Jeg har aldri hørt noen uttale det Yonatan

Anonymkode: 6d940...d81

Hun snakker engelsk, altså uttaler hun det Djonathan. Noe som er litt merkelig siden Jonathan er et veldig vanlig navn i Norge. Hun mente at for henne høres vår uttale ut som "Yonatan"

Anonymkode: 5d77d...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2019 at 10:59 PM, Anonym bruker said:

Hvis du hadde lest svaret mitt over så hadde du sett at jeg tenker å gjøre nettopp det. Jeg ville høre hvordan dette navnet ble uttalt av nordmenn, og konkluderte med å stryke det fra lista. Da synes jeg kommentaren din er litt unødvendig. 

Anonymkode: 47077...076

ikke unødvendig, såpass bør du tåle

Anonymkode: e2bea...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, inimini skrev:

Hvilke andre navn har dere?😃

Anne-Ma
Gun
Fanny

Anonymkode: 2e1c1...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anne-Ma
Gun
Fanny

Anonymkode: 2e1c1...e82

Fanny er fint og stilig😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joy er et kjempeflott navn❤️ Ikke heter alle det og navnet gir en god følelse.

Kan godt være at dere innimellom vil oppleve at folk uttaler navnet feil - men da er det bare å si at det uttales engelsk.

Vår sønn heter David. Vi uttaler navnet på norsk måte. Min svoger som er halvt engelsk heter også David, men han uttaler navnet på engelsk måte.

Håper du går for Joy🤩

Anonymkode: 808bb...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Anne-Ma
Gun
Fanny

Anonymkode: 2e1c1...e82

Dette svaret kom ikke fra meg som startet tråden. Jeg vil holde de andre navnene på lista hemmelig😉 Sorry!

Anonymkode: 47077...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...