Gå til innhold

Inteligens. Forskjeller i et parforhold


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pleier folk være så og si like i inteligens nivået i et forhold for at det skal fungere, eller er det noenganger at man kan ha et godt forhold selv om den ene er mye smartere enn den andre..? For meg virker det som folk finner seg partnere som er ganske like. Kom gjerne med historier. Synes det er spennende.: ) jeg selv er også selv i et forhold med en som er ganske lik meg. Men vi er flinke på ulike områder. Eller snakker svært inteligente mennesker annerledes med folk som også er svært inteligente. 

Anonymkode: 0750b...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn har et behov av å være sammen med kvinner som er dummere enn dem? Jeg har aldri hørt om en kvinne som er sammen med en mann som er dummere enn henne, i alle fall.

Anonymkode: df235...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Menn har et behov av å være sammen med kvinner som er dummere enn dem? Jeg har aldri hørt om en kvinne som er sammen med en mann som er dummere enn henne, i alle fall.

Anonymkode: df235...a2a

Så det du sier er at menn er smartere enn kvinnet, i snitt???

Anonymkode: 409d8...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så det du sier er at menn er smartere enn kvinnet, i snitt???

Anonymkode: 409d8...b83

Nei, jeg sier at jeg føler at menn har et behov av å oppleve å være smartest. Det er mange kvinner som spiller dumme for å være attraktive for menn.

Anonymkode: df235...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg sier at jeg føler at menn har et behov av å oppleve å være smartest. Det er mange kvinner som spiller dumme for å være attraktive for menn.

Anonymkode: df235...a2a

Neida det gjelder nok ikke alle. Det svermer av uintelligente mannfolk rundt meg. De tiltrekkes av intelligente, sterke kvinner like mye som motsatt!

Anonymkode: c9c75...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida det gjelder nok ikke alle. Det svermer av uintelligente mannfolk rundt meg. De tiltrekkes av intelligente, sterke kvinner like mye som motsatt!

Anonymkode: c9c75...39c

Jeg tviler ikke på at det er haugevis av de rundt deg også, jeg synes de aller fleste mannfolk virker ganske dumme. Men har de lyst på smartere kvinner? Det har ikke jeg eller noen jeg kjenner inntrykk av. Tvert imot.

Anonymkode: df235...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror intelligens er et område det lønner seg å være på bølgelengde med partneren.

Kunne ikke vært i sammen med en mann som ikke visste hva den kalde krigen f.eks. 

Og så tror jeg at menn gjerne finner seg en dame med mindre utdannelse enn dem selv, mens damer med høy utdannelse ofte søker en partner med det samme. men dette er altså svogerforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler ikke på at det er haugevis av de rundt deg også, jeg synes de aller fleste mannfolk virker ganske dumme. Men har de lyst på smartere kvinner? Det har ikke jeg eller noen jeg kjenner inntrykk av. Tvert imot.

Anonymkode: df235...a2a

Å jada, det har de!! 😄

Anonymkode: c9c75...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Tror intelligens er et område det lønner seg å være på bølgelengde med partneren.

Kunne ikke vært i sammen med en mann som ikke visste hva den kalde krigen f.eks. 

Og så tror jeg at menn gjerne finner seg en dame med mindre utdannelse enn dem selv, mens damer med høy utdannelse ofte søker en partner med det samme. men dette er altså svogerforskning.

Støtter oppunder svogerforskninga her. Dette inntrykket sitter jeg også med.

Anonymkode: 3e8d8...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Menn har et behov av å være sammen med kvinner som er dummere enn dem? Jeg har aldri hørt om en kvinne som er sammen med en mann som er dummere enn henne, i alle fall.

Anonymkode: df235...a2a

Det er faktisk noe av det dummeste jeg har lest her inne.

Anonymkode: 4bd4b...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt høyere utdanning enn mannen min. På en IQ-test ville nok jeg scoret betydelig høyere enn han. Jeg er nok sånn sett «smartere», men han hadde nok vært bedre enn meg på en quiz🤷🏼‍♀️ han kan mye mer fakta om ting enn meg.

Forholdet har vart i ti år, og om det viser seg å ikke vare evig, er det nok ikke på grunn av intelligensen. Mannen har det mye moro med at jeg  er «hjernen» i forholdet og en typisk «karrierekvinne». Jeg er også den som tjener mest... 

Motsetninger tiltrekker hverandre😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn har et behov av å være sammen med kvinner som er dummere enn dem? Jeg har aldri hørt om en kvinne som er sammen med en mann som er dummere enn henne, i alle fall.

Anonymkode: df235...a2a

Jeg var. Eksmannen min var av den enkle sorten. Det var ogaå en av bidragsyterne til at vi gikk fra hverandre. 

Anonymkode: b3ab5...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Menn har et behov av å være sammen med kvinner som er dummere enn dem? Jeg har aldri hørt om en kvinne som er sammen med en mann som er dummere enn henne, i alle fall.

Anonymkode: df235...a2a

Jeg var også (i likhet med anonym ovenfor). Eksmannen min var av den enkle sorten. 

Anonymkode: 90632...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, anonymus123 skrev:

Jeg har langt høyere utdanning enn mannen min. På en IQ-test ville nok jeg scoret betydelig høyere enn han. Jeg er nok sånn sett «smartere», men han hadde nok vært bedre enn meg på en quiz🤷🏼‍♀️ han kan mye mer fakta om ting enn meg.

Forholdet har vart i ti år, og om det viser seg å ikke vare evig, er det nok ikke på grunn av intelligensen. Mannen har det mye moro med at jeg  er «hjernen» i forholdet og en typisk «karrierekvinne». Jeg er også den som tjener mest... 

Motsetninger tiltrekker hverandre😊 

Omtrent sånn her også. Vi har tatt IQ-test begge to, og jeg fikk en del høyere poengsum, men mannen er generelt mer nysgjerrig og leser seg opp om alt mulig han er interessert i, så han vet mer enn meg. Men merker at om vi begge skal sette oss inn i noe nytt samtidig, så tar jeg det lettere enn ham. Jeg bare prøver ikke like ofte. 😛

Anonymkode: c43ae...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer en dobbelt så lang utdanning som mannen min (han har 3-årig høyskole, jeg har 7,5 år fra universitetet, inkludert master og en annen bachelor), men jeg tror kanskje han er hakket smartere enn meg. Jeg ville tippet at vi ligger ganske likt, men at han ville havnet 5-10 poeng over meg. Jeg er ikke så god på romfølelse og logikk og sliter alltid litt med de oppgavene der man må snu rundt på gjenstander oppi hodet for å se hvilken form som mangler ol. Lese kart er f.eks. en nesten umulig oppgave for meg med mindre jeg fysisk jan snu kartet rundt til rett vei i forhold til hvordan jeg står. 

Anonymkode: 17ba8...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et visst likt nivå tror jeg er best, men mest fordi sannsynligvis vil mange meninger og humor og interesse korrespondere bedre. Derfor liker man hverandre bedre også. 

Men det er jo seff ikke alt. Min eks har høy intelligens, klisterhjerne og kreativ. Men han var dårlig på å være god med meg og økonomisk var han altfor risikabel, tok mange risker med business og føkka økonomien vår. Derfor eks nå. 

Anonymkode: 62558...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en eks som jeg mener er like intelligent som meg, på de fleste plan. Men jeg har en ekstrem klisterhjerne, tar til meg nye ting fort, og kan lære f eks et nytt språk på kort tid. 

I hans øyne var dette en trussel. Han er ikke dummere enn meg, han er en meget dyp og grundig person, han har bare en annen hastighet på ting. 

Men selvbildet hans led jo av at jeg er så kjapp og kapabel. Så han brukte det mot meg som nærmest et skjellsord. Menn «trenger» gjerne litt dummere kvinner, eller kvinner som spiller dumme, fordi det sarte mannlige egoet ikke tåler så godt å bli forbigått.

Anonymkode: 09421...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en eks som jeg mener er like intelligent som meg, på de fleste plan. Men jeg har en ekstrem klisterhjerne, tar til meg nye ting fort, og kan lære f eks et nytt språk på kort tid. 

I hans øyne var dette en trussel. Han er ikke dummere enn meg, han er en meget dyp og grundig person, han har bare en annen hastighet på ting. 

Men selvbildet hans led jo av at jeg er så kjapp og kapabel. Så han brukte det mot meg som nærmest et skjellsord. Menn «trenger» gjerne litt dummere kvinner, eller kvinner som spiller dumme, fordi det sarte mannlige egoet ikke tåler så godt å bli forbigått.

Anonymkode: 09421...352

Dette. Derfor tråkkes man på, verbalt, fordi man utgjør en trussel for mannens ego. 

Min har påstått at jeg har dårlig allmennkunnskap og han hinter om at jeg er mindre begavet. Men jeg har høyrere utdanning OG definitivt høyrer sosial intelligens enn han. Det er for å psyke meg ut. 

I tillegg er jeg mer «handy» og praktisk anlagt. Så når jeg fikser «alt» selv, med hus og hage, blir han dritsur!! 

Anonymkode: 1c3c0...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Derfor tråkkes man på, verbalt, fordi man utgjør en trussel for mannens ego. 

Min har påstått at jeg har dårlig allmennkunnskap og han hinter om at jeg er mindre begavet. Men jeg har høyrere utdanning OG definitivt høyrer sosial intelligens enn han. Det er for å psyke meg ut. 

I tillegg er jeg mer «handy» og praktisk anlagt. Så når jeg fikser «alt» selv, med hus og hage, blir han dritsur!! 

Anonymkode: 1c3c0...582

Ja, du overflødiggjør ham! 😆

Det kan ingen mann tåle. Da kommer huleboeren fram og vil markere seg. Og siden vold er straffbart, benytter man verbal vold i stedet.

Anonymkode: 09421...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...