Gå til innhold

Blodtrykk på 172/91

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dårlig? Føler meg litt dårlig, litt hoven i ansiktet. Er allergisk mot mygg og tror kanskje jeg ble stukket. Går på aerius (puls på 86)

Anonymkode: d6049...0fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går an å ringe legevakten. Da får du svar om det er grunn til å være bekymret eller ikke.

Anonymkode: fa360...cf2

Skrevet

Ser det svaret ble litt kort. Jeg mener at du bør ringe og få bedre svar enn du kan få her, ingen grunn til å la være :-)

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det dårlig? Føler meg litt dårlig, litt hoven i ansiktet. Er allergisk mot mygg og tror kanskje jeg ble stukket. Går på aerius (puls på 86)

Normalt blodtrykk er 120/70 så ja det er litt høyt, er du bekymret ring legevakten.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser det svaret ble litt kort. Jeg mener at du bør ringe og få bedre svar enn du kan få her, ingen grunn til å la være 🙂

Jo, jeg har ikke bil, ikke råd til taxi :)Går ikke buss og kommer meg ikke til toget.

Men blodtrykket har vært på:

165/97. Puls på 100.
125/89 – puls 95.
140/91 – puls 103

Så går litt opp og ned? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, jeg har ikke bil, ikke råd til taxi :)Går ikke buss og kommer meg ikke til toget.

Men blodtrykket har vært på:

165/97. Puls på 100.
125/89 – puls 95.
140/91 – puls 103

Så går litt opp og ned? 

Ring legevakten likevel. Om du ikke har annen mulighet og de likevel mener du må komme inn for en sjekk har de mulighet for å henvise drosje til deg, da betaler du kun egenandelen. Du bør ikke la være å ta kontakt med legevakten i hvert fall.

Anonymkode: 37fa8...68b

Skrevet

Noe forhøyet. Ideelt er 120/80. Ring din fastlege å få en time.

HAn vil sikkert prøve å sette deg på 24t blodtrykksmåling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...